צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    נמל התעופה הבינלאומי דון מואנג

    דון מואנג (DMK) הישן הפך למרכז של טיסות פנים ואזוריות זולות לאחר ששדה התעופה סוברנבומי השתלט על חלק גדול מהתנועה האווירית הבינלאומית של בנגקוק בשנת 2006. נוסעים המשתמשים בחברות תעופה תקציביות כמו אייר אסיה, נוק אייר ו-Lion Air יפנו אליו בצורה הוגנת. נמל תעופה גדול באזור הצפון הרחוק של בירת תאילנד.

    הגעה מ/אל דון מואנג
    אוטובוסים לשדה התעופה
    קומץ אוטובוסים נוחים מאוד נוסעים ישר בין דון מואנג לחלקים שונים של בנגקוק, אוספים מול דלת 6 בטרמינל 1 ודלת 12 בטרמינל 2. אלו הן בדרך כלל אפשרויות היציאה משדה התעופה.

    אוטובוס A1 אוסף כל חמש דקות מ-07:00 עד 24:00 ויוצא לתחנת Mo Chit BTS, תחנת Chatuchak Park MRT ומסוף האוטובוסים Morchit (צפוני) תמורת 30 באט. בדרך לשדה התעופה, אתה יכול לתפוס אותו בתחנת האוטובוס הראשית ליד יציאה 3 מתחנת Mo Chit BTS. הנסיעה משם לשדה התעופה אורכת כ-20 עד 40 דקות, תלוי בתנועה.

    האוטובוסים A2, A3 ו-A4 אוספים כולם כל חצי שעה מ-07:00 עד 23:00. A2 עובר אל אנדרטת הניצחון תמורת 30 באט. A3 עובר לפראטונאם, כיכר סיאם ואזור סילום, שם הוא אוסף נוסעים הנוסעים לשדה התעופה בכביש Witthayu (Wireless) מחוץ לפינה הצפון-מזרחית של פארק לומפיני. A4 עובר אל אנדרטת הדמוקרטיה ודרך קאו סאן לפני חנייה מול הצד הצפוני של סאנאם לואנג ברובע העתיק של Rattanakosin. אוטובוסים A3 ו-A4 עולים שניהם 50 באט לכל יעד.

    "אוטובוסי לימוזינה" בניהול פרטי פועלים גם ישר בין דון מואנג לרחוב קאו סאן או דרך סילום. אלה יוצאים כל חצי שעה בין השעות 07:00 ל-24:30 תמורת 150 באט וניתן לארגן אותם דרך סוכני נסיעות אם אתם הולכים לשדה התעופה.

    אוטובוס הסעות מדון מואנג לנמל התעופה סוברנבומי
    העברה לנמל התעופה סוברנבהומי (BKK) אינה כואבת יחסית הודות לאוטובוסי הסעות חינם, אך הרשו לעצמכם כמה שעות נוספות כדי להחליף נמל תעופה . בדון מואנג, ההסעות עולות בין דלתות 6 ו-7 בקומת ההגעה של טרמינל 1. הן פועלות 24 שעות ביממה, יוצאות כל חצי שעה בזמנים איטיים ועולות עד כל 10 דקות בסביבות שעות העומס. הנוסעים חייבים להציג הוכחה של כרטיס טיסה מחוץ לסוברנבומי כדי להשתמש בשאטל.

    עמדות מוניות
    ממוקמות בקצוות הדרומיים של שני הטרמינלים, בדלת 8 בטרמינל 1 ומעבר לדלת 15 בטרמינל 2. צפו לשלם תוספת של 50 באט לנמל תעופה בתוספת כל אגרה, אל תתפלאו למצוא תורים ארוכים ו להתעקש שהנהגים ישתמשו במונה. אתה יכול להימנע מהתוספת והתור על ידי פניה לגשר הולכי הרגל של תחנת הרכבת בטרמינל 1 (ראה למעלה) ולרדת במדרגות לכביש Vibhavadi-Rangsit, שם מוניות יכולות לעצור ליד תחנת אוטובוס ממש במעלה הכביש. צפו לשלם בסביבות 200 באט מ/אל תחנת Mo Chit BTS, 300 באט מ/אל Khao San Road ו-400 באט או יותר מ/אל Sukhumvit.

    השכרת רכב

    חברות השכרת רכב כולל Avis, Budget, Thai, National, Chic ואסאפ מפעילות דוכנים בקומת ההגעה של טרמינל 2. להרץ יש שולחן בקומת ההגעה של טרמינל 1. סביר להניח שתצטרך לספק תאילנדי או רישיון נהיגה בינלאומי לשכור רכב מקיוסק בשדה התעופה.

    חניה
    חניון לטווח קצר של דון מואנג ממוקם מתחת לטרמינל 1 והוא בדרך כלל מלא. המוסך הגדול ביותר נמצא בקצה הדרומי הרחוק של טרמינל 2 – צפו להליכה ארוכה משם. יש גם מוסך לטווח ארוך מצפון לטרמינל 1. מצב החניה בדון מואנג די מתסכל אז נסו להימנע מכך אם אפשר .

    רכבת
    שדה התעופה ממוקם ממש מעבר לכביש המהיר מתחנת הרכבת דון מואנג וגשר מוגבה להולכי רגל מחבר בין השניים – מצא אותו באמצעות מדרגות או מעלית ליד דלת 6 בקומת ההגעה של טרמינל 1 (חפש שלטים המצביעים על מלון אמארי איירפורט) .

    בעוד שהרכבות לתחנת הרכבת Hualamphong אינן הדרך המהירה ביותר להגיע למרכז בנגקוק (לעיתים קרובות הן מאחרות), הן אופציות לא רעות אם לא אכפת לך לנסוע זול ונינוח, שוהים ליד צ'יינה טאון, או צריך בדרך אחרת. להגיע לתחנת הרכבת הבינעירונית המרכזית של בנגקוק. בתיאוריה, רכבות להואלמפונג יוצאות מדון מואנג מדי שעה בין השעות 03:15 ל-07:30, כל שעתיים עד שלוש שעות מ-09:20 עד 17:00, ושלוש פעמים נוספות מ-19:20 עד 20:10.

    אתה יכול גם לדלג על בנגקוק על ידי תפוס רכבת לכיוון צפון מדון מואנג לאאיותאיה היוצאת לפחות פעם בשעה בין השעות 05:00 ל-23:25, או לצ'אנג מאי היוצאת בשעה 09:15, 14:35, 18:55, 20: 20 ו-22:50. אלו הן רק כמה דוגמאות; כל הרכבות המגיעות לצפון וצפון מזרח תאילנד עוצרות בדון מואנג.

    בתוך נמל התעופה דון מואנג
    טרמינל 1 משמש לטיסות בינלאומיות וטרמינל 2 לטיסות פנים. הם יושבים זה לצד זה ומחוברים על ידי שבילים שקל למצוא בקומת הכניסה (הקרקע) ובמעלות מדרגות נעות משתי קומות היציאה. מסעדות, פאבים ובתי קפה לאורך שביל ההליכה שבקומה העליונה בין הטרמינלים, שם תמצאו גם "פלטפורמת תצפית" ממוזגת שהיא מקום טוב להשתרע בו ולראות את המטוסים ממריאים ונוחתים אם יש לכם זמן להרוג. ה-WiFi החינמי של נמל התעופה מהיר באופן מפתיע.


    טרמינל 1 (בינלאומי)
    קומת היציאות הבינלאומיות ב-T1 עמוסה לעתים קרובות ותורים ארוכים לביצוע הצ'ק-אין וההגירה נפוצים מאוד, אז תכנן בהתאם. בקומת היציאות תמצאו את דלפק החזר המע"מ ומשרד "מזוודות שמאליות" הפתוח 24 שעות ביממה, בו תוכלו להוריד תיק, לא משנה גודלו, תמורת 75 באט ליום. חברות הסלולר התאילנדיות הגדולות מציעות כרטיסי סים בקומת ההגעה, שם תמצאו גם "נקודת מפגש" ליד תחנת המוניות מאחורי דלת 8.

    טרמינל 2 (טיסות פנים)
    הטרמינל המקומי נפתח מחדש בשנת 2016 עם עיצוב חדש וחלק והרבה יותר מקום מהטרמינל הבינלאומי. עלה במדרגות נעות מקומת היציאה כדי למצוא חבורה של מסעדות, סניפי בנק תאילנדי בשירות מלא, מלון סליפ בוקס ואפילו טרקלין עבודה משותף. קומת המגיעים מארחת מסעדות נוספות ומספר עמדות מידע לתיירים.

    השערים
    חלק ניכר משדה התעופה שופץ בשנים האחרונות ותוכלו למצוא את בתי הקפה, הברים והחנויות הרגילים באזור השער המקומי והבינלאומי. בהיותו שדה תעופה זול, נוסעים בטיסות רבות מובלים מהשער לאוטובוס ההסעות ומורחקים אל המסלול לפני שהם עולים במדרגות כדי לעלות למטוס.


    מלונות בשדה תעופה
    אם אתם במעבר ואינכם רוצים לעזוב את שדה התעופה, סליפ בוקס מציעה חדרים זעירים עם מיזוג אוויר ב-500 באט לשעה הראשונה ו-300 באט עבור כל שעה נוספת במהלך היום, תוך חיוב של 2,500 באט ללילה (20:00 -06:00), וזה יקר מאוד עבור מה שאתה מקבל. הוא ממוקם בטרמינל 2, ממש במעלה מדרגות נעות ליד רציף צ'ק-אין 16 מקומת היציאה.

    אנו מעריכים שהאופציה הטובה יותר היא מלון אמארי דון מואנג, המציע מגוון רחב של חדרים בטווח של 2,000 עד 4,000 באט יחד עם בריכת שחייה וספא. הוא ממוקם מעבר לכביש מטרמינל 1 ונגיש ישירות דרך שביל ממוזג לצד גשר הולכי הרגל לתחנת הרכבת.

    Zleep63 ו-@Home Hostel הן כמה אפשרויות לינה בתקציב נמוך שנמצאות ברחובות צדדיים מעבר לכביש המהיר משדה התעופה, בקרבת תחנת הרכבת דון מואנג. למרות שאלו אמורים לעשות את העבודה אם יש לך טיסה מוקדמת, אנו מציעים להישאר במרכז בנגקוק אם אתה מתכנן לחקור את העיר בכלל.

    עובדות לא כל כך שימושיות על נמל התעופה דון מואנג
    דון מואנג, שנפתח כבסיס חיל האוויר המלכותי של תאילנד בשנת 1914, ופתח את הטיסה המסחרית הראשונה שלו בשנת 1924, הוא שדה התעופה המבצעי העתיק ביותר באסיה.

    שדה התעופה לא נקרא על שם איזה בחור בשם דון. בתאילנדית, דון פירושו "להניע" ומואנג (או מואנג) פירושו "אומה" או "מדינה".

    כוחות יפנים כבשו את שדה התעופה במהלך מלחמת העולם השנייה, ומשכו פצצות ממטוסי בעלות הברית. חיל האוויר האמריקאי השתמש מאוחר יותר בדון מואנג כמרכז פיקוד במהלך מלחמת אמריקה-וייטנאם.

    דון מואנג נסגר במשך כמעט שישה חודשים בשנים 2011-12 לאחר שמטר של מים מילא את המסלולים במהלך השיטפונות הקשים ביותר שפגעו בתאילנד זה חמישה עשורים.

    למסלול הגולף קנטראט יש מסלולים בין המסלולים של דון מואנג, עם נורות אדומות המזהירות את שחקני הגולף לא לחבוט בכדורים כאשר מטוסים מתקראבים. צפייה בשחקני גולף תאילנדים מסתובבים בזמן שהמטוס שלך נוחת היא אחת מהחוויות המטורפות האלה "רק בתאילנד".