צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    כיכר סיאם בנגקוק

    כיכר סיאם  (בתאילנדי: สยามสแควร์) היא מרכז הקניות המרכזי של בנגקוק ותחנת הרכבת העילית BTS שלה נחשבת לרוב כמרכז העיר. מאמר זה מרחיב את האזור כך שיכלול את Ratchaprasong, Phloen Chit Road, תחנת הרכבת Hualamphong ואוניברסיטת Chulalongkorn.

    בעוד ש-Rattanakosin מייצגת את ההיסטוריה והתרבות של תאילנד, כיכר סיאם מייצגת את תאילנד ככלכלה שמתועשת לאחרונה. הבניינים הראשונים של סיאם סקוור נבנו רק בשנות ה-70, על אדמת אוניברסיטת צ'וללונגקורן שניסתה להשיג הכנסה נוספת מהשכרה עבור האוניברסיטה. זה התחיל בחנויות רגילות, אבל מאז התרחב למכה של קניות ובידור שיש בה כל מה שמתבגרים וסטודנטים מהמעמד הגבוה יכולים לרצות – מרכזי קניות יוקרתיים וחנויות כלבו נוצצות מלאות במותגי מעצבים ובוטיקים אופנתיים.

    למרות השם, אין מדובר בריבוע במובן המסורתי. אפשר לתאר את זה בצורה טובה יותר כאזור של סוסים קטנים מלאים במאות בוטיקים זעירים, מסעדות, בתי קפה, חנויות תקליטים וחנויות ספרים, המספקות בעיקר תאילנדים בני המעמד הגבוה בני 20 ומשהו, מלזים מטיילי קניות ועובדים לשעבר. אם אינכם מתכננים טיול לגאפ או מרטיני ורוד, עדיין שווה ביקור רק כדי לראות את בנגקוק-של-העתיד. האזור שמצפון ל-Rama I Road כולל סוג של חצר פנימית בקומה השנייה, שמתפקדת כנקודת הכניסה למרכזי סיאם, סיאם דיסקברי וסיאם פרגון.

    בנסיעה מזרחה על כביש Rama I, חווית הקניות נמשכת ב-Ratchaprasong, אזור שזכה לתהילה עולמית כאשר מפגינים פוליטיים לובשי חולצה אדומה הקימו את מחנהם כאן במאי 2010. זהו ביתו של CentralWorld, הקניון הגדול ביותר בתאילנד, אשר הוצת במהלך ההפגנות הללו, אם כי שוחזר תוך מספר חודשים. זה נהיה יותר שקט ככל שכביש Rama I משנה את שמה לרחוב פלואן צ'יט במזרח. יש כאן כמה חנויות ומסעדות, אבל האזור הוא בעיקר ביתם של שגרירויות זרות ומשרדי חברות תעופה.

    כיכר סיאם

    כיכר סיאם היא  המקום  לעשות בו קניות בבנגקוק, במיוחד אם אתם מחפשים קניונים גדולים ובוטיקים קטנים של מעצבים. נקודת הכניסה הברורה היא תחנת Siam BTS, המוקפת ב-  Siam Center ,  Siam Discovery  ו-  Siam Paragon . מבחינה טכנית לא חלק מאזור סיאם, אבל במרחק הליכה, נמצא  MBK Center . למעט סיאם פרגון, הקניונים הללו מיושנים במקצת, אך בין הפופולריים ביותר מכיוון שהם הזולים ביותר. לפחות תפנה ל-MBK, רק כדי לראות איפה בני הנוער המקומיים עושים קניות.

    1 קניון סיאם סקוור וואן

    Siam Square One הוא הקניון האחרון שנפתח בכיכר סיאם, ותופס את מקומו של כמחצית מאזור השוק. קניון בן 7 קומות זה הוא ביתם של פריטי אופנה זולים ב-2 הקומות התחתונות, שם אופנה צעירה וטרנדית מוצעת למכירה בסביבות 100-200 באט לפריט.

    2 הקומות שמעליו שמורות למותגים תאילנדיים ובינלאומיים, עם קומץ של בוטיקי אופנה מתפתחים ומתכנסים בצד של הקניון סיאם סקוור סוי 5. הקומות העליונות מוקדשות בעיקר לסעודה, עם כמה חנויות טכנולוגיה ביניהן. המסעדות מכסות מאכלים מרוב אזורי אסיה, בין אם זה ברביקיו קוריאני, אטריות יפניות או אפילו פטיסרי צרפתי בסגנון תאילנדי. ממוקם ישירות מול סיאם פרגון, יש שביל הליכה ישיר מתחנת סיאם BTS לכיכר סיאם 1, כך שזה כמעט בלתי אפשרי ללכת לאיבוד.

    2 קניות בכיכר סיאם

    עובדה ידועה בבנגקוק היא שאם אתם רוצים לדעת מה זה 'ב', רדו לכיכר סיאם. אזור צפוף של בוטיקים, בתי קפה ודוכני שוק המוכרים בגדים שונים; זה המקום שבו אופנתיות מקבלות טעם אמיתי של סגנון אלטרנטיבי וקניות. נאמן לתצורה המאוחדת של בנגקוק, האזור הוא שיתוף פעולה של מותגים יוקרתיים בעלי שם בינלאומי וסוחרים עצמאיים וסולם המחירים עובר על כל הלוח.

    היהלום שבכתר מרכזי הקניות בעיר – סיאם פרגון – משלים את רצועת הקניונים שמתחילה ב-MBK ושולפת את הכיכר. אלה הם המקום שבו בנגקוק מרוויחה את הפסים שלה כמרכז אופנה בינלאומי, עם שפע של מעצבים מובילים שיש להם חנויות דגל בפנים.

    3. סעודה בכיכר סיאם

    אם לסכם את סיאם סקוור לסעוד במילה אחת, 'אקלקטי', יהיה בערך נכון. שפע של אפשרויות אוכל מפלפלות את הרחובות, מאוכל רחוב תאילנדי קלאסי ועד למעדנים עולמיים ועד לכריכים ומאפים מתוקים ופשוטים. סיאם דיסקברי וסיאם פרגון הם ביתם של מגוון מדהים של מסעדות ובתי קפה, אבל אל תזלזלו בכיכר סיאם עצמה, שכן שפע של בתי קפה, קונדיטוריות ורוכלי אוכל רחוב מתחרים בטרנדים האחרונים בתחום האוכל; זה ראמן יפני, חם סיר קוריאני או פיצה פיוז'ן.

    Hard Rock Café הוא בחירה פופולרית נוספת עבור מבקרים. המבורגרים, סטייקים וטקס מקס מוגשים לפסקול רוקנ'רול לחוויית האוכל האולטימטיבית של אמריקנה. לסעודה יוקרתית, הריכוז של מלונות 5 כוכבים בסיאם מספק כמה מהמנות המענגות ביותר של העיר בסביבה שאין שני לה. סיאם היא גם ביתם של מספר ברים ומסעדות על הגג, כולל ה-Red Sky של Centara.

    4.אטרקציות בכיכר סיאם

    זהו אזור מהנה הנושא אלמנטים מתאילנד הישנה והחדשה כאחד. אופנות מוזרות בסגנון יפני כמו דוכני קריוקי מתנגשות עם מסלולי באולינג ובתי קולנוע מסורתיים. סיאם פרגון היא שילוב של הזדמנויות קניות ובילוי.

    סיאם היא גם ביתם של כמה מבתי התמונות העתיקים ביותר של העיר, כמו ה-Lido ו-Scala היפהפה המעוצבת בסגנון ארט דקו, ששניהם כוללים סרטי ארטהאוס. במרחק של 5 דקות הליכה מהכיכר, ממש מעבר לאצטדיון הלאומי BTS נמצא מוזיאון ג'ים תומפסון; האמריקאי האניגמטי שהתפרסם בהצתת סחר המשי בתאילנד. זה הבית הקודם שלו.

    5.חיי לילה בכיכר סיאם

    בעוד שסיאם אינה ענקית בחיי הלילה, היא מצליחה למדי לבילוי לילי. ניתן למצוא ברים יוקרתיים רבים בתוך המלונות המקיפים את כיכר סיאם פופולריים הן בקרב תיירים והן בקרב אנשי המקצוע של בנגקוק. ב-Hard Rock Café יש גם להקות חיות שמופיעות מדי לילה. רוב חיי הלילה הידועים לשמצה של העיר נמצאים בסילום, במרחק של 10 דקות נסיעה ברכבת העילית, בעוד שרבים מהמועדונים הטובים ביותר נמצאים בסוקהומוויט הסמוכה.

    6.מלונות סביב כיכר סיאם

    כמרכזה של בנגקוק, לסיאם יש יותר מחלקה ההוגן של מלונות. מותגי יוקרה כגון Siam Kempinski, Grand Hyatt Erawan ו-Centra Grand at CentralWorld ממוקמים כולם בצורה בולטת (לרוב מחוברים לאחד מקניוני המגה הרבים באזור), המובילים מסיאם לצ'ידלום. זהו מקום לינה רצוי מאוד וקל להסתובב בין האזורים הסמוכים הודות לשביל העילי בין תחנות BTS.

    מלונות בינוניים ותקציביים מיוצגים היטב גם בכיכר סיאם, עם מלון נובוטל בנגקוק האייקוני בסיאם סקוור, שמצטרף אליו מלון ibis Bangkok Siam ואפילו אכסניות כמו התרמילאים האהובים, Lub d Bangkok Siam