צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    ריילי ביץ אטרקציות

    רייליי הוא גן עדן חוף תאילנדי מדהים, מנותק מהיבשת על ידי צוקים נישאים. רייליי מתגאה בחופים בתוליים, בקו חוף הררי עמוס בג'ונגים, ובאווירה נינוחה כדי להישאר רגועה אך עם הרבה אטרקציות כדי להישאר עסוק. רייליי הוא ממה עשויים חלומות תאילנד.

    עם כל כך הרבה אטרקציות בריילי ביץ', אולי לעולם לא תרצו לעזוב! באופן אישי, זה החוף האהוב עלינו בתאילנד. ועכשיו חזרנו מספר פעמים במהלך השנים, במיוחד בגלל שאנחנו אוהבים את כל הפעילויות המדהימות של רייליי שתוכלו למצוא בגן העדן התאילנדי הטרופי הזה!

    Railay (לעיתים מאוית Rai Leh) ממוקם במחוז קראבי בדרום תאילנד. רייליי מחובר טכנית ליבשת תאילנד, אבל צוקים מתנשאים מונעים מכבישים כלשהם לעבור. כלומר, נעים אין מכוניות ברחבי רייליי; רק שבילים.

    הדרך היחידה להיכנס ולצאת מרייליי היא בסירה. אז אמצעי התחבורה כאן הוא ברגל, מה שמוסיף לשלווה ולשלווה של רייליי. שבילים מובילים את המבקרים לאורך המפרץ, אל החופים ודרך הג'ונגל. הם גם מובילים לעיסוקי הרפתקאות נהדרים כגון טיולים, טיפוס צוקים, קיאקים ועוד.

    הניתוק הזה משאר מחוז קראבי מעניק גם לאווירה חסרת הדאגות והרגועה של רייליי. למעשה, כל האווירה של רייליי ביץ', שיש בה מספר ראסטפארים, עשויה להשאיר אותך תוהה אם אתה באמת בקריביים.

    ורייליי  יכול  להיות יעד די ידידותי לתקציב גם בתאילנד. מחירי האוכל והשתייה גבוהים יותר בריילי מאשר במקומות אחרים בתאילנד. עם זאת, מחירי הלינה יורדים משמעותית בעונת השפל, ומציגים כמה עסקאות מצוינות וערכים מצוינים! במהלך חודשי עונת הכתפיים כמו מאי וספטמבר-אוקטובר, זה לא לגמרי יוצא דופן לזכות באתר נופש 4 כוכבים על החוף בפחות מ-$50 ללילה עם ארוחת בוקר כלולה.

    זה השילוב הנדיר הזה של יוקרה במחיר סביר, פעילויות הרפתקאות ויופי מדהים שהופכים את חוף רייליי לאחד מהיעדים המועדפים עלינו לחופשה . אבל לפני שאתם אורזים את המזוודות, הקפידו לקרוא את מדריך הטיולים הזה של רייליי המפרט את כל הדברים המדהימים לעשות בריליי ביץ', תאילנד!

    15 הדברים הכי טובים לעשות בריילי ביץ'

    15 הפעילויות והטיולים הבאים הם מה שאנו ממליצים כדברים הטובים ביותר לעשות בריילי!

    מיקומים מסוימים כגון "רייליי מערב" ו-"רייליי מזרח" מוזכרים רבות לאורך הפוסט הזה. אז הנה מפה שימושית שתוכלו לעיין בה כשאתם מבינים היכן ממוקמות כל האטרקציות הללו של רייליי ביץ'.

    1) להירגע בחוף רייליי

    בשביל זה אתם מגיעים לרייליי: החופים המדהימים!

    למרות שיש הרבה פעילויות לעסוק בראילי, הסיבה היחידה שבגללה אנשים רבים מגיעים לכאן היא פשוט להירגע על החופים היפים. בריליי, הליכה על החוף היא פעילות בפני עצמה.

    רייליי ווסט מתגאה ברצועת חול מרהיבה במיוחד כדי פשוט לשבת בחיבוק ידיים ולהירגע כל היום.

    לרייליי יש חוף כה ציורי, מוקף בצוקי אבן גיר ייחודיים משני צידי החוף בצורת חצי סהר. בעונת השפל והכתפיים, זה אף פעם לא נראה אפילו קצת צפוף. במיוחד בבוקר, לעתים קרובות תגלו שכל חוף רייליי ביץ' הוא לגמרי לעצמכם. אז בוא לזלול בחול ולחמוק אל הסביבה המדהימה הזו!

     טיפ : בעונת השיא (דצמבר – אפריל), מומלץ במיוחד להגיע לחוף רייליי מוקדם ולנצח כל קהל. נסו להגיע לפני 10:00 בבוקר כדי ליהנות מהחוף הציורי הזה ללא המוני אנשים שמגיעים לעתים קרובות כחלק מטיולי יום מאו נאנג וממקומות אחרים בקראבי.

    2) צא לסיור בסירת איים מרייליי: סיור 4 איים

    ישנם קומץ של איים מקומיים השוכנים לחוף מרייליי ביץ'. ביקורים באיים אלה אפשריים רק בסירה. במזג אוויר טוב, טיול איים לאיים אלה מהווה את אחד הדברים הטובים ביותר לעשות בריילי ביץ'.

    איים אלו מול חופי רייליי נגישים בקלות על ידי הצטרפות לסיור או שכירת סירה ארוכת זנב לחצי יום של שיוט מהנה מסביב לאי אחד למשנהו. עצירות בדרך מאפשרות לנוסעים ליהנות מחופי האי וגם משנורקלינג.

    ישנן מספר אפשרויות טיול שונות שכדאי לקחת בחשבון כאשר מקפצים על האיים מרייליי. "סיור הסירה של 4 איים" הוא המסלול הקלאסי, הנוסע מחוף רייליי לארבעה איים שונים.

    עצירות במהלך הסיור בן 4 האיים מרייליי כוללות בדרך כלל:

    • (1)  אי עוף  – ידוע גם כאי קאי, האי הואה חוואן או האי פודה נוק. הוא מעוצב כמו תרנגולת, ומכאן השם. לפעמים מוצעים כאן שנורקלינג. התנאים לא נהדרים, אבל לעתים קרובות אתה יכול לראות דגי שונית קטנים וצדפות ענק. פעמים אחרות, זה עשוי להיות מעבר מהיר כדי לצלם תמונה של הסלע בצורת עוף.
    • (2)  האי Tup (או Tub)  + (3)  האי Koh Mawr   – שני האיים הנפרדים הללו מתחברים על ידי שרטון שיוצא בשפל. זה נחמד לחוות את זה אם אתה יכול לתזמן את זה נכון. בלי קשר, זה מקום נחמד לשחייה.
    • (4)  האי פודה  – כאן תוכלו לצאת לטיול מהיר מסביב לאי, לצאת לשנורקלינג או פשוט להתחמם על החוף. הוא משמש גם כתחנת צהריים לסיורים. אולי המראה הטוב ביותר מפודה הוא מחשוף אבן הגיר הגדול (קו מא טאנג מינג) שנראה כאילו יורה ממש מהאוקיינוס, ממש מול חופי האי פודה. אתה לא יכול לפספס את זה. (בתמונה למטה).
    • Phra Nang Beach  – חלק מהסיורים בני 4 האיים יעצרו בחוף Phra Nang. זה לא בעצם אי, מכיוון שהוא מחובר לרייליי. ככזה, זה יכול להיות נחמד לסיים כאן סיור בן 4 איים. לאחר מכן ניתן בקלות ללכת חזרה לרייליי. (עוד על חוף Phra Nang בהמשך הפוסט).

     טיפ תזמון לסיור ארבעת האיים של רייליי : ישנם סיורי יום רבים המבקרים באיים אלה מאו נאנג וקראבי. סיורים אלה נוטים להגיע לאיים באמצע היום (10:00-3:00). במקום זאת, נסה  ללכת מוקדם בבוקר או מאוחר אחר הצהריים כדי למזער את ההמונים . כמו כן, נסו לתזמן את הטיול שלכם בשפל כדי שתוכלו לחוות את שרטון החול המחבר בין קו טאפ לקו מאוור.

    כיצד להזמין סיור בדילוג על איים מחוף רייליי

    יש כמה טיולי איים שונים שכדאי לקחת בחשבון בראילי. כולם הולכים לארבעת האיים הנ"ל. חלקם כוללים כמה עצירות נוספות. שיקול נוסף הוא האם ללכת על סירה לונגטייל או סירה גדולה יותר. הנה עוד מידע שיעזור להחליט.

    סירות לונגטייל פרטיות הן דרך נחמדה ללכת לחוויה אינטימית יותר. עם זאת, סירות טיול מאורגן יכולות להיות תמורה טובה יותר למטיילים ולזוגות בודדים. הם כוללים גם ארוחת צהריים הגונה ולעתים קרובות כוללים יותר עצירות. הסירות הגדולות יותר יכולות להיות גם אופציה בטוחה יותר עבור אלה שעלולים להיות מועדים למחלת ים.

    להלן פירוט הלוגיסטיקה והעלויות עבור שני סיורי הדילוג השונים הללו על איים מרייליי.

    סיור בן 4 איים עם סירת Longtail פרטית:

    איך מזמינים : אתה יכול לארגן את הטיול הזה עם אנשי הסירה, לבושים בחולצות כחולות, שמחכים בחוף רייליי ליד רחוב ההליכה. בהזמנת סירת longtail פרטית, אתה משלם עבור כל הסירה ללא קשר למספר האנשים. תהיה לך את כל הסירה לעצמך, אז זו אפשרות טובה אם אתה רוצה חוויה פרטית יותר. אם יש לך שלושה אנשים או יותר, סירה פרטית עם זנב ארוך לאיים יכולה להיות חסכונית ביותר מכיוון שאתה שותף לעלות.

     עלות : זה  ฿ 1,700  (לסירה, לא לאדם) לטיול של חצי יום (4 שעות), בתוספת דמי הפארק הלאומי. או אם אתה מעדיף קצב איטי יותר, זה  ฿ 2,200  לטיול של יום שלם. זהו מחיר קבוע ללא מקום למשא ומתן כלשהו. בנוסף לתשלום הסירה, תצטרכו לשלם גם + 400 ฿  לאדם עבור דמי הפארק הלאומי הנדרש.

    בעת ביצוע הזמנה בעצמך, הקפד לברר אם מסיכה ושנורקל כלולים במחיר. לפעמים הם ינסו לגבות תשלום עבור מסכה ושנורקל אם לא ישאלו על כך מראש.

    סיור איים כחלק מסיור קבוצתי

    זה יכול להיות חסכוני יותר עבור מטיילים וזוגות בודדים להצטרף לאחרים לסיור בסירה ארוכת-זנב של 4 איים, במקום לשכור סירת לונג-טייל פרטית. סיורים אלה כוללים גם ארוחת צהריים ומשקאות, מה שמוסיף לערכם. הנה כמה הצעות לסיורי דילוג באיים מרייליי.

    סיור קבוצתי של 4 איים : על הקרקע בריליי, סיור בן 4 איים בסירת מנוע מוצע תמורת 1,000 ฿ + ฿ 400 עמלת הפארק הלאומי, כולל ארוחת צהריים ומשקאות. עבור תמורה טובה יותר, אתה יכול להזמין  סיור זה בן 4 איים באמצעות סירה ארוכת זנב  תמורת ฿ 750 + ฿ 400 עמלת פארק לאומי. 

    סיור בן 5 איים – תמורה נהדרת : סיור זה לטיול איים כולל עצירות שנורקלינג נוספות באי יאוואסאם ובמערת טלו (שפל בלבד), וארוחת צהריים תאילנדית מלאה באי פודה. זה על סירה גדולה יותר, ולא על סירה עם זנב ארוך. לקחנו באופן אישי את הסיור הזה ואנחנו יכולים להמליץ עליו בחום. ניתן להזמין אותו בקלות בכל אחת מסוכנויות התיירות בריילאי תמורת 650 ฿ + ฿400 עמלת הפארק הלאומי. אבל כרגע,  ל-Viator יש את הסיור הזה בן 5 האיים  למכירה בפחות כסף, במחיר של ฿600 לאדם. 

    סיור שקיעה בן 7 איים : כעת מוצע סיור שקיעה המשייט מסביב לארבעת האיים שהוזכרו לעיל ועוד כמה. סיור השקיעה כולל עוד עצירות באי קום, איי ליידי, ארוחת ברביקיו והזדמנות לשחות עם פלנקטון לאחר רדת החשיכה. זה יכול להיות סיור קבוצתי טוב כדי לנצח את ההמונים באמצע היום. אבל אולי עדיף להימנע מסיור זה במהלך עונת הגשמים/קיץ, מכיוון שסביר להניח שגשמים יתרחשו בשעות אחר הצהריים או הערב. על הקרקע בריליי, העלות לאדם עבור סיור השקיעה הזה בן 7 איים היא ฿800 + ฿400 דמי חניה עבור סירות ארוכות זנב או ฿1,400 + ฿400 דמי חנייה עבור סירה גדולה.

    3) צאו לטיפוס צוקים בשביל הרפתקאות!

    רייליי הוא יעד מוביל לטיפוס צוקים בתאילנד. הצוקים הגדולים המקיפים את רייליי מכילים מסלולי טיפוס צוקים שיתאימו לכל רמת ניסיון. כמה פני סלע סביב רייליי מתאימים אפילו למתחילים שמתנסים בטיפוס הסלע הראשון שלהם אי פעם. 

    עם זאת, בקצה השני של הספקטרום, מטפסים מנוסים עשויים לרצות לבדוק משהו המכונה  סולו מים עמוקים  (DWS). רייליי מתחיל לבנות מוניטין מאחורי  הסגנון הייחודי הזה של טיפוס חופשי, המתרחש על צוקים המשתלשלים מעל האוקיינוס במים הפתוחים . אם אתה מתגעגע לתפוס את האחיזה הבאה שלך, אז אתה צולל למטה לים למטה. סולו במים עמוקים מיועד רק למכור להרפתקאות האמיתי!

    המחירים משתנים סביב Railay, בהתבסס על כל מפעיל, רמת מיומנות ומספר העליות (למשל, תמורה טובה יותר לחבילת טיפוס של 3 ימים). לחוויה יותר היכרותית, נסה את  סיור טיפוס צוקים של חצי יום ב-Railay  שמתקיים בשעות הבוקר או אחר הצהריים, כולל את המדריך, הציוד וכל העמלות בכ-40 דולר. אתה יכול להרגיש בטוח בהזמנה על סמך הרקורד שלהם של  ביקורות מצוינות של 5 כוכבים כאן .

    טיפוס צוקים הוא ללא ספק ההימור הטוב ביותר עבור דברים הרפתקנים לעשות בריילי ביץ'.

    4) צאו לחוף פרה נאנג ולמערת פראנאנג (מערת הנסיכה)

    Phra Nang Beach הוא עוד אחד משלושת החופים העיקריים של רייליי. החוף הזה דורש רק קצת יותר מאמץ להגיע בהשוואה לחוף רייליי עצמו. המפרץ Phra Nang ממוקם סביב אחד הצוקים הדרומיים של רייליי.

    בחוף Phra Nang יש עוד רצועות חול לבנים עטופים בצוקי אבן הגיר הייחודיים של רייליי. במעלה החוף, עצים מספקים צל טבעי. מתחת לעצים המוצלים, תוכלו למצוא נשים המציעות עיסויים עם אלוורה לכל מי שאולי נכווה מהשמש. כמו כן, סירות ארוכות זנב עם מטבחים מלאים עוצרות לחוף Phra Nang להזדמנות אכילה ייחודית על ידי שכשוך למים כדי להזמין ארוחת צהריים.

    אך בנוסף לחוף עצמו, חוף Phra Nang מחזיק במיוחד. בצד הדרומי של חוף Phra Nang,  תמצאו מפרץ קטן ומוזר מלא בפאלוסים ! גילופי הפין הללו מוצבים כאן על ידי דייגים, מקומיים אחרים ומבקרים כמנחות לנסיכת המערה שמכאן תביא להם שגשוג.

    זה מראה מוזר וזה חלק ממה שהופך אותו לכל כך מעניין. אז תציץ לתוך המערה הקטנה הזו ושקול להציע לנסיכה הצעה.

    הנה מה שכתוב בשלט במערת הנסיכה כדי להסביר את הטקס המוזר:

    אנשים מקומיים, דייגים ונווטים מאמינים ומאמינים בנסיכת מערת פראנאנג שהיא תשמר ותגן על פרנסתם ותגשים את משאלותיו. כאשר רצונותיהם יתגשמו, היו מקריבים קרבנות במקדש. מתנות נפוצות הן פרחים ומקלות קטורת, אך בדרך כלל מציעים לרוחות האלה מתנה מיוחדת, הלינגם, המגולפת מעץ. האמונה של הלינגם והרחם הקדוש תיצור פריון ושגשוג לכל הארץ והאנושות."

    איך להגיע לחוף פרה נאנג מחוף רייליי :

    יש שלוש דרכים טובות לחלוטין להגיע לחוף Phra Nang:

    1. לכו  דרומה לאורך Railay East ופנו ימינה לכיוון השביל לנקודת התצפית. עוקפים את נקודת התצפית וממשיכים הלאה עד שהשביל נפתח עד לחוף Phra Nang.
    2. חתירה  בקיאק מחוף Railay West, 10-30 דקות מסביב לנקודה ולחוף Phra Nang.
    3. סירת Longtail : שכור סירת Longtail כדי להוביל אותך אל חוף Phra Nang תוך דקות ספורות.

    הערה: טיולי יום מאו נאנג וממקומות אחרים בקראבי נוטים להגיע לכאן במהלך אמצע היום. אז זה עוד מקום לשקול ללכת מוקדם או מאוחר במהלך עונת השיא, כדי למנוע המונים.

    5) טיול עד לנקודת התצפית והלגונה של חוף רייליי

    הטיול לנקודת התצפית Railay Beach הוא טרק קצר אך קשה. ובכל זאת פעם אחת בנקודת התצפית המדהימה הזו, אתה מתוגמל בנופים מרהיבים של האיסתמוס למטה!

    זה לא טיול רחוק, פחות מקילומטר בסך הכל. אבל זה טיפוס מעורר ורטיגו ואינטנסיבי שכמעט ישר למעלה, אז היו מוכנים לזה. אם אתם מפחדים מגבהים, זו לא הפעילות בריליי בשבילכם. כשהם מרימים את עצמכם רק באמצעות חבל, רבים מתחילים לנחש את הרעיון הזה.

    זה לא טיפוס על סלעים, מכיוון שאין רתמה או גזירה. אבל זה טיול מטורף. תהנה, אך היזהר!

    אנשים רבים פונים לאחור ברגע שהם מבינים שזה יותר טיפוס מאשר טיול רגלי. אם אתם מתכוונים לטפס לנקודת התצפית של רייליי, הקפידו לנעול נעליים מתאימות במקום כפכפים.

    לאחר הרחקת הצוק, יש שלט שמצביע שמאלה, שם ממתינה נקודת התצפית המתגמלת. זה באמת נוף מעורר כבוד, 200 מטר מעל שאר חלקי רייליי למטה.

    איך להגיע לנקודת התצפית של רייליי ביץ' :

    לכו דרומה לאורך Railay East עד שתגיעו לצוק אבן גיר, שהוא השביל לחוף Phra Nang. קח ימינה לשם. תוך 1-2 דקות הליכה לכיוון Phra Nang, תגיעו לראש השביל לנקודת התצפית Railay בצד שמאל שלכם. אתה בהחלט תדע שהגעת לראש השביל כי תראה חבלים מתרוצצים בצלע ההר ושלט המציין את הכיוון לנקודת התצפית. (לְמַעלָה!)

    המשך ללגונה הנסתרת של רייליי (בזהירות!)

    אם הרגשתם בנוח עם העלייה בנקודת התצפית, שקול להמשיך הלאה ללגונה הנסתרת של רייליי. אבל דעו שהשביל הזה בוגדני אפילו יותר. תראה שלט שיכוון אותך לכיוון הנכון. זה לוקח עוד 10-30 דקות טיפוס למטה כדי להגיע ללגונה.

    אבל הקטע הזה נהיה תלול במיוחד ומסוכן ממש במהלך הירידה. כתוצאה מכך, אנו מהססים להמליץ על טרק הלגונה הזה עבור רוב האנשים. יש כאן סיכון ממשי לפציעה. שיהיה ברור: זה לא בטוח. הירידה אל הלגונה אפשרית ללא ציוד טיפוס, אבל זה רעיון הרבה יותר טוב להשתמש בציוד. אחרת, המשך על אחריותך בלבד.

    המסלול לא רק תלול. זה גם נהיה בוצי וחלקלק. זה גם מאוד חם, לח ומעורר זיעה. תביא מים, אם אתה הולך.

    מי שכן יורד בחיים יכול לשמוח במימי הלגונה המרשימה הזו. הלגונה מוקפת ב-360 מעלות של צוקים. זה כמעט כמו להיות בתחתית הר געש מכוסה בג'ונגל, כשקופים מתנדנדים מהענפים. זה באמת עולם אחר ואחד מאותם מקומות שתמונות פשוט לא עושות צדק.

     טיפ מתי ללכת : נסו לבקר בלגונת רייליי בזמן הגאות. בזמן השפל, זה יכול להיות מעט בוצי ולא מספק תנאי שחייה מעולים. 

    6) צאו לשיט קיאקים בריילי ביץ'

    אפשר לשכור קיאקים בחוף Railay West מאתרי הנופש או ממש מול Walking Street. פשוט חפשו את הקיאקים הממוקמים בשורה על החוף ובחרו אחד. קיאקים מושכרים לפי שעה או לפי יום. אנו מציעים טיול של שעתיים לפחות כדי לחתור מסביב לחוף ולמשטחים מדרום לחוף רייליי.

    כשאתה עוזב את Railay Beach, חבק את קו החוף הסלעי ותמצא כמה מעברי מערות לגלוש דרכם, המספקים קיצור דרך. אם אתה מיומן בחתירה והגלים לא חזקים,  עברו דרך המנהרה הטבעית הזו לריגוש קטן ומהנה . שימו לב לראש שלכם אם יש גאות!

    המעבר הזה יוביל אתכם בסופו של דבר לחוף Phra Nang היפה. אבל אנחנו מציעים קודם כל להקדיש זמן לחתור מסביב לאיי הגיר הקטנים ממש ליד החוף. שיקול נוסף לשיט קיאקים הוא לחתור בכיוון ההפוך, לחוף טון סאי.

    לאיזה כיוון תלכו, שייט קיאקים הוא דבר מהנה מאוד לעשות בריילי ביץ'!

    מחירי השכרת קיאקים  הם כרגע:

    • שעה אחת: ฿ 200
    • שעתיים: ฿ 300
    • 3 שעות: ฿ 400
    • 4 שעות: ฿ 500
    • יום שלם: ฿ 800

    או שקול להרים משוט ולקפוץ על SUP. ניתן לשכור לוחות סטנד-אפ בריליי בתעריפים דומים.

    7) צפו בשקיעה אפית בחוף רייליי

    שקיעות רייליי הן קסומות. הנוסחה של חוף + אוקיינוס + צוקים הופכת למתכון מושלם כשהשמש יורדת לים. רייליי ווסט היא הבחירה המתבקשת לצפות במחזה הלילי וזה מקום טוב לעשות את זה.

    מה שמוסיף לאווירה, בחורים תאילנדים מקומיים נוטים להתאסף על החוף בסביבות הזמן הזה למשחקי כדורגל (כדורגל) מאולתרים בחול. בינתיים, מבקרים רבים מתאספים ב-Flame Tree Bar לסעודת שקיעה. ערכת בר זה משתפשפת בחול ומספקת משקאות קרים אליך.

    קחו משקה ותהנו מהמופע!

    ולמרות שההצעה הבאה הזו עשויה להיראות מנוגדת לאינטואיציה, יש גם  צפייה נהדרת בשקיעה ב-Railay East  אם תלכו צפונה מעבר ל-Last Bar ולכיוון אתר הנופש Great View. קו החוף הפונה מזרחה מתחיל למעשה להתעקל לאחור לכיוון איסטמוס רייליי, ומעניק הזדמנויות מדהימות לשקיעה. אנו מציעים לקפוץ ל-Tew Lay Bar לקוקטייל שקיעה (ראה סעיף "שתיה בריילי").

    זמני השקיעה של Railay : בדוק את  זמני השקיעה של Railay כאן . התמקם איפשהו כשעה לפני שעת השקיעה האמיתית כדי לחזות במופע הצבעוני כולו.

    8) חקור את מערת Tham Pranangnai (מערת היהלומים)

    זו הזדמנות לראות איך נראים צוקי אבן גיר מבפנים!

    אתה יכול להגיע ממש לאמצע הצוקים הבולטים של רייליי על ידי טיול מהיר במערת Tham Pranangnai, הידועה גם כמערת היהלומים.

    תראה נטיפים, זקיפים, עמודים ואפילו כמה עטלפים!

    יש שביל עם תאורה, כך שפעילות Railay הזו באמת לא דורשת הרבה מאמץ. חלק מהתאורה עמומה, אז אנו מציעים להביא פנס (לפיד) כדי שתוכל לראות באמת את המערות הפנימיות במלואן. כמו כן, חפשו עטלפים! אבל אל תאיר להם את האור שלך.

    המערה הנגישה בקלות בראילי שווה את ההליכה הצנועה של 5 דקות כדי להגיע לשם. המערה הזו מהווה גם שיקול מצוין לאחד מהדברים הבודדים לעשות בריילי ביום גשום, מכיוון שלא יירד לכם גשם בפנים כאן.

    מידע : המערה פתוחה בין השעות 8:00-17:30. עלות הכניסה היא רשמית ฿ 200 לאדם. עם זאת, כאשר ניגשנו בפעם האחרונה לדוכן הכרטיסים, הוצעה לנו כניסה תמורת ฿ 100 לאדם.

    9) חפש קופים בריילאי

    אתה לא צריך ללכת לחפש רחוק מאוד כדי למצוא קופים על Railay. אם תסתובבו מספיק בחצי האי,  בהחלט תתקלו בקבוצה של הקופים השובבים האלה .

    קופי עלים כהים, בתמונה למעלה, נראים בדרך כלל ברחבי רייליי. הם בעלי חיים חברתיים, לעתים קרובות מטיילים בקבוצות של 5-20 ומתנדנדים מענפי עצים.

    לעתים קרובות ניתן לזהות את הפרימטים הללו על השביל בין רייליי מזרח לחוף פרה נאנג. ראינו גם קבוצה של קופי עלים כהים שחיה בין העצים של אתר הנופש ים חול, מסביב ללגונה ורבים בטון סאי. הסתובב מספיק בריילי ובטח יהיה לך מפגש עם כמה מהקופים הרבים של רייליי.

    הערה: לעולם אל תאכיל את הקופים! מוטלים קנסות וזה מזיק לקופים להסתמך על בני אדם.

    10) למדו לבשל אוכל תאילנדי בשיעור בישול של רייליי

    אנו מאמינים בתוקף  שאחת המזכרות הטובות ביותר שתוכלו לקנות לעצמכם היא ללמוד כיצד לבשל מאכל מקומי במקום הולדתו . ברגע שאתה חוזר הביתה אתה יכול לשחזר את המתכון שלמדת ולגרום לטעמים האלה להעביר אותך נפשית חזרה למקום הזה שלימדו אותך את המיומנויות החדשות האלה. קורס בישול תאילנדי בראילי הוא מקום נהדר ללמוד איך לבשל כמה מרכיבים תאילנדיים.

    שיעור  הבישול של Railay , הממוקם ב-Walking Street, יכול להיות מקום מצוין ללמוד כמה כישורי בישול תאילנדי. השף הו מלמד את תלמידיו כיצד להכין שש מנות תאילנדיות שונות. זה מחזק להיות מודרך צעד אחר צעד, ללמוד את הטכניקות המקומיות ממישהו שגדל לבשל את המנות האלה מהמתכונים של אמא שלו והמשיך לבית הספר הקולינרי.

    דוגמאות למנות שתוכלו ללמוד לבשל כוללות: ספרינג רולס, סלט עוף חריף, מרק חלב קוקוס עם עוף, קארי ירוק (עם משחת קארי עשויה מאפס), פאד תאי וקינוח מנגו עם אורז דביק. להלן ששת הקורסים של לחיצת שפתיים שהקצפנו וזללנו במהלך ביקורנו האחרון בריילי.

     

    מחירים : העלות היא ฿ 1,200 לאדם. עם שני אנשים, אתה יכול לבשל שש מנות. אם אתה הולך לבד, תבשל שלוש מנות.

    11) קבל עיסוי בריליי 

    קבלת עיסוי יכולה להיות פעילות חיונית בכל טיול לתאילנד. ולרייליי יש כמה שירותי עיסוי מעולים במיוחד. זה יעזור להחליק אותך למצב הרפיה האולטימטיבי או לעסות את השרירים הכואבים שלך מיום טיפוס או חתירה. רק לשבת וליהנות!

    בנוסף לעיסויי רפלקסולוגיה ועיסויים תאילנדיים, Railay מציעה עיסויי מטפסים מיוחדים כדי להקל על שרירי הטיפוס הקשורים.

    בעוד שחלק מהדברים בריליי נוטים להיות יקרים יותר משאר תאילנד, המחירים עבור עיסויים אינם מנופחים מדי. העלות הממוצעת לעיסוי תאילנדי או עיסוי כף הרגל נוטה להגיע לכ-300 באט למשך שעה בערך בתריסר המקומות הפזורים ברחבי רייליי. מצא מקומות עיסוי לאורך המפרץ ב- Railay East ובמדרחוב, ליד Railay West.

    עיסויים זמינים גם באתרי הנופש של רייליי. המחיר לעיסוי נופש על החוף יהיה כפול ומעלה. הטיפול באתר הנופש יהיה בערך באותה איכות (תלוי לחלוטין במעסה). לקבלת תמורה טובה יותר, הישאר עם מקומות העיסוי המקומיים שאינם נופש בריילאי. למרות שמבקרים מסוימים עשויים למצוא את האווירה של אתר הנופש ואת נופי החוף כדאי לשלם יותר.

    קבלת עיסוי בתאילנד היא כמעט טקס מעבר כאשר נמצאים במדינה. מכאן שזו הכללה הכרחית ברשימה זו של אטרקציות בריילי ביץ'.

    12) טיול רגלי, סירה או חתירה לחוף טון סאי

    טון סאי הוא עוד חוף יפהפה בריילאי והוא הצפוני ביותר מבין שלושת החופים של רייליי. טון סאי מתגאה בעוד רצועת חול נעימה מאוד מוקפת צוקים. החוף בטון סאי נוטה לקבל פחות מבקרים משני החופים האחרים ועדיין די יפה.

    הצוקים סביב טון סאי מציגים עוד יותר הזדמנויות טיפוס ויש כאן אפילו יותר מטפסי טיפוס. יש גם כמה ברים על החוף שאפשר להירגע בהם. טון סאי נושא אפילו יותר אווירה צנועה, כפרית ונינוחה מאשר שאר רייליי. אמנם יש אתר נופש אחד על החוף הזה, אבל אחרת הוא מלא במקומות אירוח זולים לתרמילאים.

    אבל אם אתם עדיין לא שוהים בטון סאי, פעילות נחמדה של חצי יום בריילי יכולה להיות יציאה לחוף הנימוח הזה.

    איך מגיעים מרייליי לחוף טון סאי

    יש שלוש דרכים להגיע מרייליי לטון סאי: (1) טיול רגלי, (2) סירה ארוכת זנב, או (3) קיאק.

    טיול רגלי לטון סאי  – נדרש טיול מיוזע של 45 דקות דרך הג'ונגל כדי להגיע מרייליי לטון סאי. כדי למצוא את השביל, המשיכו במורד השביל מעבר למערת הנסיכה ולרזורט רייליי פוטוואן. ברגע שתגיעו לכניסה לבונגלו של Railay Cabana Garden, תראו שביל צדדי מימין. זה השביל לטון סאי. זה טיול נחמד. אבל בוא מוכן עם מי שתייה ודוחה חרקים. הטיול בין רייליי לטון סאי לא מומלץ בלילה, וגם לא עם מזוודות.

    במקום השביל להולכי רגל דרך הפנים, יש גם  קיצור דרך החוף מרייליי לטונסאי הנגיש בזמן השפל  או אפילו באמצע הגאות. לכו כמה שיותר צפונה בחוף רייליי ותראו פתח בסלעים עם חבל. זהו קיצור הדרך בין, שלוקח לו כ-10 דקות לעבור.

    Longtail Boat מרייליי לטון סאי  – זהו טיול סירת לונגטייל הזול ביותר שתוכל לקחת מרייליי. 50 באט בלבד ייקח אתכם בנסיעה של 5 דקות לצד הרחוק של חוף טון סאי. אם יש פחות מ-6 אנשים, השוטר עשוי לבקש ממך לשלם עבור מושבים ריקים.

    שייט קיאקים או גלישה לטון סאי  – אפשר גם בקלות להגיע לטון סאי על ידי שיט קיאקים או חתירה לחוף הים.

    13) צאו לשנורקלינג או צלילה מרייליי

    רייליי אינו ידוע במיוחד בזכות הצלילה או השנורקלינג שלו. עם זאת, עדיין יש הרפתקאות מתחת למים שאפשר להמשיך כאן. אפשר לשנרקל מכל אחד מהחופים של רייליי. אם תעשה זאת קרוב יותר לסלעים, ייתכן שתוכל לזהות כמה דגי שונית. רק היזהר להיזהר מסירות ארוכות זנב שעשויות להסתובב באותם המים שאתה צולל בהם!

    אם לא הבאתם ציוד שנורקלינג משלכם, אפשר לשכור מסיכה ושנורקל בריילאי. סוכנויות הטיולים משכירות ציוד תמורת 50 באט ליום, בתוספת פיקדון בר-החזר של 800 באט.

    יש גם מפעיל צלילה בראילי שמציע טיולי צלילה למקומות רחוקים יותר בקראבי וסביבתה. מחירי צלילות מקומיות באזור מתחילים ב-3,900 באט ל-2 צלילות עד לעומק של כ-12 מטר.

    14) שחו בזוהר של פלנקטון ביולוגי

    המים מסביב לרייליי יכולים להיות אחד המקומות הטובים ביותר בתאילנד כדי לראות את הפלנקטון הביולוגי. בלילה, האורגניזמים הקטנטנים יכולים להאיר את המים בניצוץ. אבל תצטרך להתמזל עם התנאים הנכונים כדי שתוכל לראות את הזוהר.

    התנאים הטובים ביותר נוטים להיות כאשר לא ירד גשם ואין ירח. גם אז, זה יכול להיות קשה לראות ישירות מחוף רייליי. אז יש סיורים, שבהם המפעילים מכירים את המקומות הטובים ביותר למצוא את הפלנקטון הביולוגי של רייליי.

    אתה יכול לקחת סיורי ביולוגית מרייליי בקיאקים צלולים. או בחרו בלוחות משוטים מיוחדים המצוידים באורות כחולים שגורמים לאוקיינוס זוהר. המחירים הם 900 באט עבור חוויה זו. לחלופין, סיור ביולוגי-אור של 300 באט ייקח אתכם למקום שחייה בו נמצא הפלנקטון. ניתן להזמין את זה בסוכנויות הטיולים של רייליי ברגע שאתה שם.

    15) צאו לטיול יום מרייליי

    בנוסף לכל הדברים הרבים לעשות בריילי עצמה, יש גם מספר טיולי יום שכדאי לקחת בחשבון מרייליי. הנה כמה מהאפשרויות הפופולריות יותר שיש לקחת בחשבון:

    מקדש מערת הנמר –  אין נמרים במקדש הנמר הזה. זהו מקדש בודהיסטי ואתר קדוש שנקרא רק ככזה בגלל הידע של נמר פראי שאכלס פעם במערה הזו. בנוסף למערת הנמר עצמה, יש גם 1,237 מדרגות המובילות גבוה לנקודת תצפית עם בודהה זהוב ענק. היו מוכנים להזיע אם אתם רוצים לקבל תגמול עם הנופים המדהימים שבפסגה.

    זהו אתר קדוש, לכן מומלץ להתלבש צנוע ולאכוף עם הכניסה. כמו כן, היזהרו מקופים!

    טיולי יום מרייליי למקדש מערת הנמר הם 400 באט לאדם. מכיוון שהוא ממוקם ליד נמל התעופה של קראבי, שקול ביקור כאן בדרך החוצה. העברות פרטיות מרייליי למקדש מערת הנמר ולשדה התעופה הן 1,600 באט לקבוצה (לא לאדם).

    בריכת אמרלד  ומפל מעיינות חמים – חלק מהסיורים משלבים טיול למקדש מערת הנמר עם טיול למפלים ולמעיינות חמים סמוכים.

    האי הונג – האי  היפהפה הזה, סגור צוקים, ממוקם במרחק של כשעה שייט בסירה מרייליי. הוא מציע תצורות סלע מרהיבות יותר, חופים מבודדים והזדמנויות לשנורקלינג. אם כבר עשיתם את הסיור המקומי לטיול איים ואתם מוכנים לעוד כיף באיים בשמש, זה הטיול שצריך לקחת. טיולי יום לאי הונג מרייליי, כולל ארוחת צהריים, הם 1,600 באט.

     לא מומלץ  – רכיבה על פילים ורפטינג במים לבנים הם שני טיולים מרייליי שאנחנו לא ממליצים עליהם. עבור רכיבה על פילים, ישנן סוגיות של רווחת בעלי חיים ושיקולים אתיים הקשורים בטיפול בפילים. בינתיים, גילינו שתקני בטיחות חסרים מאוד בקרב מתכנני הרפטינג. התרחשו תאונות. לך על אחריותך בל