צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    חוות הפילים של פוקט

    מדריך למקלט הפילים האתי ביותר בפוקט, תאילנד – מקלט הפילים של פוקט

    מדריך לביקור במקלט הפילים בפוקט, מקלט הפילים האתי ביותר בפוקט, תאילנד. הוא כולל פרטים על למה לצפות, איך להגיע לשם, ולמה כדאי לשקול רק ביקור במקלט אתי ולהימנע ממחנות פילים.

    פיל חוצה שביל ליד אזור חופה עם פלטפורמת תצפית מוקפת עצים

    אחד הדברים שחובה עליהם בפוקט, הוא ביקור במקלט אתי לפילים. היכרות (יחסית) מקרוב עם החיות המפוארות הללו תהיה גולת הכותרת של  מסלול הטיול שלך בפוקט .

    Phuket Elephant Sanctuary 5.jpg

    זוהי הזדמנות פנטסטית ללמוד על התנהגות הפילים, תפקידם של הפילים בתרבות התאילנדית, וגם להכיר כל אחד מהסיפורים האישיים של הפילים וכיצד הגיעו למקלט.

    זה גם ישבור לך את הלב וגם יגרום לך להתאהב בהם אפילו יותר.

    אבל לפני שאתם מחליטים באיזה מקלט לבקר, יש כמה דברים שצריך לקחת בחשבון.

    תוכן עניינים [ הצג ]

    לא כל 'מקדשי הפילים' בפוקט הם אתיים

    הדרך הטובה ביותר לראות פילים  בתאילנד , היא כמובן בטבע, במיוחד בפארק הלאומי קאו יאי. אבל כאשר לא ניתן לראות אותם בטבע, האלטרנטיבה הטובה ביותר היא לבקר במקלט אתי לפילים.

    ביקרתי  בשמורת הפילים של פוקט (PES) ומאוד  התרשמתי מהעבודה שהם עושים בהצלה ושמירה על הפילים שלהם. אבל אני חייב להודות שהייתי קצת לחוצה לגבי הביקור לפני כן.

    פיל עובר על פני אזור חופה לעבר בריכה

    לפוקט יש מספר מקלטי פילים שלמרבה הצער, אינם מקלטים אמיתיים, אלא הם משתמשים בפילים כאטרקציה תיירותית, ודאגתי ש-PES עשוי להיות אחד מהם.

    האינטרס של המקדשים המזויפים הללו אינו טמון ברווחת הפילים, ולכן חשוב מאוד לבחור מקלט אתי באמת. 

    אני מפציר בכם  להימנע ממקומות פסבדו , כמו גם מאטרקציות מבקרים אחרות המשתמשות בפילים (או כל בעלי חיים אחרים) לבידור אנושי,  ולבחור לבקר במקלט אתי  כמו PES שאינטרסים של הפילים עומדים במרכזו.

    Phuket Elephant Sanctuary 11.jpg

    כדי להקשות קצת יותר, בפוקט יש הרבה מחנות פילים עם שמות דומים. אז וודא שאתה בוחר בשמורת הפילים האמיתית של פוקט, במקום אחד עם וריאציה קלה של השם.

    האם מקלט הפילים בפוקט הוא מוסרי?

    דבר אחד חשוב שכדאי לזכור כשמנסים לזהות אם מקלט לפילים בפוקט (או בכל מקום אחר) הוא אתי, הוא שמקלט אמיתי לעולם לא קונה, מוכר, סוחר, מנצל או מרוויח מפילים. אבל זה לא תמיד כל כך ברור.

    Phuket Elephant Sanctuary 15.jpg

    דבר אחד לעשות הוא לבדוק מה המדיניות שלהם לגבי אינטראקציה עם בעלי חיים. אם אתה זוכה לתקשר מקרוב עם הפילים, בין אם זה על ידי רחצה, שחיה איתם, ובמיוחד על ידי רכיבה עליהם, זה לא מקדש אתי, אלא מחנה פילים.

    אני מבין שלהרבה אנשים יש רכיבה או רחצה עם פילים  ברשימת הדליים שלהם , אבל זה מזיק מאוד לפילים, ולפעמים אנשים עושים זאת בגלל חוסר מודעות להשפעה שיש לזה על רווחת החיה.

    הרחצה נתפסת לרוב כבלתי מזיקה עבור הפילים, אולם הדבר מלחיץ אותם ביותר, ומונע מהם ליהנות מהאמבטיה ולהתנהג באופן טבעי.

    דבר נוסף שצריך לשים לב אליו הוא האם המהאוטים (שומרי הפילים) משתמשים בבולהווקס, מענישים את הפילים בכל דרך שהיא, או שהם מאלצים את הפילים לעשות משהו שהם לא רוצים לעשות.

    Phuket Elephant Sanctuary 7.jpg

    כמו כן, מקלט לפילים אתי אמיתי צריך להיות בעל סביבה טבעית גדולה המאפשרת לפילים להסתובב בחופשיות ולהתנהג בצורה טבעית ככל האפשר. 

    איך התחיל המקלט האתי בפוקט

    מקלט הפילים בפוקט הוא מקלט הפילים הראשון והמוסרי ביותר בפוקט. עם 12 פילים בטיפולה, PES מתמקדת בהצלת פילים מבוגרים שאינם יכולים לעבוד עוד בתעשיית כריתת העצים ולבעליהם אין יותר תפקיד עבורם.

    מונטרי טודטן, מייסד PES, הוא בעלים לשעבר של מחנה רכיבה על פילים, שהבין שהפילים עובדים קשה מדי.

    פיל חוסה מהשמש בצל כמה עצים

    מונטרי שמע על פארק הטבע הפילים של צ'יאנג מאי (ENP), אחד משמורות החיות האתיות ביותר בעולם על  פי נשיונל ג'יאוגרפיק , לצד  מקלט הדובים ליבארטי  ברומניה. 

    הוא נסע לצ'אנג מאי כדי ללמוד עוד על כך, וקיבל השראה להקים מקלט אתי משלו, ופתח את PES בשיתוף עם Sangduen Lek Chailert, מייסד ENP.

    למה לבחור בשמורת הפילים של פוקט

    בשמורת הפילים של פוקט יש 12 פילים בעיקר נקבות שמסתובבות בחופשיות סביב בית האבות המשתרע על פני 30 דונם ליד הפארק הלאומי Khao Phra Thaeo, שם מטפלים בהם בשנים האחרונות לחייהם.

    Phuket Elephant Sanctuary 3.jpg

    ניתן לצפות בפילים במרחק בטוח משביל החופה החדש באורך 600 מטר שנבנה כדי לספק לפילים חופש מירבי לשוטט ולהתרועע בינם לבין עצמם ללא הפרעה של המבקרים.

    PES עורך  שני סיורים מודרכים יומיים , אחד בבוקר ואחד אחר הצהריים.

    הסיורים מתחילים בסרטון קורע לב (תביאו רקמות!) בו לומדים על התהליך האכזרי של ביות פיל, המכונה 'ריסוק'. לאחר מכן אתה ממשיך לתצפת על הפילים שניצלו בבטחה בסביבתם הטבעית.

    לכל פיל יש מהוט ייעודי המלווה אותו ליתר ביטחון. כשתסתובבו תראו אותם אוכלים פירות מעצי הפרי הרבים שסביב הקודש, קורעים עצי בננה צעירים שנשתלו במיוחד עבורם, ורוחצים בבריכה הניזונה ממימי מפל הפארק הלאומי.

    Phuket Elephant Sanctuary 9.jpg

    אחד הדברים שממש שמחתי לראות הוא שאין רחצה או כל סוג של אינטראקציה בין מבקר לפיל, מה שמאפשר לבעלי החיים להיות עצמם ולהתנהג בצורה טבעית כמו בטבע. 

    עם זאת, ישנם קומץ פילים ב-PES שנוח להם בקרבת בני אדם, כך שניתן להתקרב אליהם בתחנת האכלה, שם ניתן לחלק חתיכות פרי לאותם פילים שירצו.

    ההיבט החשוב ביותר הוא שהם ניגשים לתחנת ההאכלה מרצון.

    איך אתה יכול לתמוך בשמורת הפילים של פוקט

    הטיפול ב-12 פילים בצרכי הטיפול הרפואי, התחזוקה וההאכלה שלהם הוא יקר מאוד. 

    הנה כמה דרכים חדשניות שכולנו יכולים לעזור לתמוך ב-PES.

    בקר בשמורת הפילים של פוקט

    אוקיי, זה לא כל כך חדשני, אבל אם אתם מחפשים לבקר במקלט פילים אתי בפוקט, ביקור במקלט הפילים של פוקט הוא הדרך הטובה ביותר לתמוך בהם.

    Phuket Elephant Sanctuary 10.jpg

    תרומת כרטיס הכניסה שלך תלך ליצירה ותחזוקה של הבית הטבעי הזה עבור הפילים, כמו גם האכלתם ושמירה על בריאותם.

    קנה ארוחה שמחה

    כל פיל זקוק ל-300 קילו של צמחים לחיפוש אוכל מדי יום. אבל בנוסף לזה, מקלט הפילים של פוקט מייצר כדורי אורז רכים כדי להשלים את התזונה שלהם. 

    כדורי האורז עשויים מאורז מאודה, בטטה, גזר ודלעת, וכל הפילים אוהבים אותם. הם טובים במיוחד עבור פילים מבוגרים שחקו את שיניהם.

    העלות של אחד מכדורי האורז האלה של Happy Meal היא 30 דולר ליום עבור כל הפילים, וזה לא הרבה, אבל זה יכול להסתכם במהירות.

    תמכו בפרויקט העצמי של מקור האוכל שלהם

    אז לאחרונה שינתה מקלט הפילים של פוקט את הגישה שלו לאוכל, ונקטה צעדים כדי להפוך לעצמאית יותר על ידי נטיעת 1,200 עצי בננה, דקלי זנב דג, קני סוכר ועשב ציפורניים בכל רחבי המקדש.

    Phuket Elephant Sanctuary 2.jpg

    יש גם הרבה עצי פרי מסביב שהפילים יכולים לעזור לעצמם. פילים אוהבים את הצמחים והפירות האלה, ולכן הם אוכלים אותם ישירות מהשטח כשהם מסתובבים. 

    אתה יכול לתמוך בפרויקט העצמי הזה על ידי רכישת גזרי Napier Grass ב-1 USD כל אחד. ותקבלו סרטון קצר של נטילת הדשא שלכם בתמורה! פשוט הוסף את הפתק "Napier Grass" על התרומה שלך.

    טיפים מעשיים לביקור בשמורת הפילים של פוקט

    איך להגיע לשם

    אתה יכול להזמין תחבורה של Phuket Elephant Santuary מטעמי נוחות. תלוי איפה אתה שוהה בפוקט, זה יעלה 800-2,000 THB נוספים.

    Phuket Elephant Sanctuary 12.jpg

    לחלופין, ארגן מונית דרך המלון שלך. רק וודאו שהם ייקחו אתכם למקלט הנכון, מכיוון שיש כמה מחנות פילים בעלי שמות דומים מאוד למקלט הפילים בפוקט.

    מחירי כרטיסים 

    כרטיס  לחצי יום  עולה 3,000 THB (~68 ליש"ט / 95 דולר ארה"ב). הכרטיס כולל ארוחת צהריים תאילנדית טעימה, ותקבלו ספריי יתושים, סוודרים וגרביים אם הוא בוצי ורטוב, מטריות לגשם או לשמש, ומעילי גשם.

    Phuket Elephant Sanctuary 14.jpg

    הכרטיס אינו כולל טיולי פילים, מופעים, רחצה, חיבוק תא המטען, נשיקות פילים, ישיבה או שכיבה על הפילים, מכיוון שזה לא זמין בשמורת הפילים של פוקט. 

    סיור ושעות פתיחה

    הסיורים נערכים בבוקר בשעה 9:30 בבוקר ואחר הצהריים בשעה 13:30. אנא ודא שאתה מגיע כ-15-20 דקות לפני שעת ההתחלה.

    מקלט הפילים של פוקט פתוח בכל יום בשנה למעט ה-13 באפריל (יום סונגקראן).

    Phuket Elephant Sanctuary 4.jpg

    שאלות נפוצות לגבי ביקור במקלט פילים בפוקט, תאילנד

    האם מקלט הפילים בפוקט הוא מוסרי?

    כן זה כן. מקלט הפילים בפוקט הוא מקלט הפילים האתי הראשון בפוקט והוא מאושר על ידי נשיונל ג'יאוגרפיק ו-World Animal Protection. העדיפות הראשונה של PES היא רווחת הפילים והיא אינה מציעה טיולי פילים, מופעים, רחצה, חיבוקי חדק, נשיקות פילים, ישיבה או שכיבה על הפילים.

    כמה עולה מקלט הפילים בפוקט?

    כרטיס לחצי יום עולה 3,000 THB (~68 ליש"ט / 95 דולר ארה"ב). הכרטיס כולל ארוחת צהריים תאילנדית טעימה, ותסופק עם ספריי יתושים, גלילים וגרביים אם הוא בוצי ורטוב, מטריות לגשם או לשמש ומעילי גשם. אתה יכול גם להזמין הסעה למלון מטעמי נוחות, אשר, בהתאם למקום בו אתה שוהה בפוקט, זה יעלה 800-2,000 THB נוספים.