צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    גשר נהר הקוואי

    shutterstock 335155466

    על גשר נהר קוואי

    גשר נהר קוואי היה חלק ממסילת הרכבת באורך מטר שנבנה על ידי היפנים במהלך מלחמת העולם השנייה. זה ידוע כמקום  הגשר האפי של מלחמת העולם השנייה על נהר קוואי משנת 1957 .

    היסטוריה של גשר נהר קוואי

    מסילת הרכבת נסעה לאורך 250 מיילים מבאן פונג, תאילנד ל-Thanbyuzayat, בורמה, וכיום היא ידועה בשם רכבת המוות. הוא נבנה באמצעות שבויי מלחמה ועובדי עבדים אסייתים שהוחזקו בתנאים איומים.
    העבודה החלה באוקטובר 1942 והסתיימה תוך שנה. הוא נועד להעביר מטענים מדי יום קרוב להודו, כדי לגבות את המתקפה היפנית המתוכננת על הודו. הופצץ ב-1944 על ידי בעלות הברית, חלקים מהגשר נהרסו והם מוצגים כעת במוזיאון המלחמה.

    רכבת המוות קיבלה את שמה ממספר ההרוגים העצום שאבדו במהלך בנייתה, כולל זה של גשר רכבת מספר 277 ביוני 1943, המאפשר למסילה לחצות את מה שמכונה היום נהר ה- Khwae Noi, ואשר זכה להכרה ברחבי העולם בתור הגשר על נהר קוואי. ההערכות משתנות, אך מתוך יותר מ-60,000 שבויי מלחמה המשועבדים ברכבת המוות, על פי ההערכות, כמעט 13,000 מתו, בנוסף ל-90,000 עובדי כפייה אזרחיים בדרום מזרח אסיה.

    גשר נהר קוואי היום

    כיום ניתן לחצות את הגשר ברגל או ברכבת תיירים קטנה שנוסעת הלוך ושוב. מופע אור וקול מתקיים מדי שנה ב-28 בנובמבר, לציון ההפצצה.

    הגשר על נהר הקוואי נמלט מהפצצות מתוכננות, ונשאר במקומו בקנצ'נבורי כאטרקציה תיירותית וגשר רכבת מתפקד שמעליו עוברות רכבות מדי יום. רוב הרכיבים הקטנים שלו הם מקוריים, בעוד שחלקם הם תחליפים לאחר המלחמה. למרות שהרכבת המוות מעולם לא הגיעה שוב לגבול מיאנמר, קטע קצר יותר נפתח מחדש על ידי רשויות הרכבת של תאילנד בין 1949 ל-1958, והרכבות בקו מודרני זה חוצות את הגשר הידוע לשמצה על נהר הקוואי.

    שרידיהם של כ-7,000 פועלי שבויים שהקריבו את חייהם בבניית מסילת הרכבת נמצאים בבית הקברות הסמוך למלחמה בקנצ'נבורי. עוד 2,000 מובאים למנוחות בבית הקברות בצ'ונגקאי.

    הגעה לגשר נהר קוואי

    הגשר ממוקם ליד קנצ'נבורי שנמצאת 129 קילומטרים צפונית-מערבית לבנגקוק והכי טוב להגיע אליו בכביש, לאורך הכביש הלאומי העובר צפונה מהבירה. יש שירותי אוטובוס ורכבת מבנגקוק.