צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    מסלולי טיול בתאילנד

    עם פסגות ערפיליות עגומות, מקדשים נסתרים עתיקים, מחשופי קארסט מעולמיים אחרים וג'ונגל צפוף שופע חיות בר, תאילנד מציעה חגיגה של ממש למטיילים.

    בין אם אתה רוצה לכבוש הרים, להקיף איים חוליים מדהימים או פשוט לעשות את דרכך למפל הגדול ביותר בתאילנד, יש הרבה מה לבחור. יתרה מכך, עם מערכת תחבורה מעולה, קל להגיע לרוב מסלולי ההליכה באופן עצמאי – אם כי יש גם הרבה מדריכי טיולים מצוינים.

    אז קחו חומר דוחה חרקים כבד, ארזו קצת קרם הגנה וקנו כמה גרביים עלוקה, אנחנו עומדים לצאת לדרך. אלו הם הטיולים הטובים ביותר בתאילנד.

    עם כ-30% מהשטח המיוער, יותר מ-150 פארקים לאומיים והרבה הרים מרהיבים, תאילנד היא יעד מדהים עבור חובבי טרקים. עם אינסוף אפשרויות, מטיולים קלים ועד לטרקים של מספר ימים, כדאי לכולם לצאת לטיולים בתאילנד.

    האקלים של תאילנד הוא בדרך כלל חם ולח, דבר שבהתחלה לא אידיאלי לעיסוק בספורט בחוץ. אבל במציאות, רבים מהאזורים הטובים ביותר לטרקים נמצאים באזורים הרריים בגובה מסוים, שבהם החום מתון הרבה יותר ואף יכול להיות קריר למדי. זה לא נדיר שתיירים המבקרים בפארק הלאומי דוי אינתאנון, שבו נמצאת הפסגה הגבוהה ביותר בתאילנד, בסופו של דבר יתקררו!

    האזור ההררי העיקרי של תאילנד הוא הצפון, ממנו משתרעים ההרים דרומה לאורך הגבול המערבי עם מיאנמר ועד לחצי האי המלאי. טרקים באזורים הרריים אלו מציעים נופים הרריים מרהיבים, שבילים דרך ג'ונגלים עם צמחייה טרופית עבותה, יערות במבוק, שדות אורז הרים, נהרות, מערות ומפלים.


    אחת החוויות המתגמלות ביותר של טיולים בתאילנד, במיוחד בהרי הצפון, חורגת הרבה מעבר לסביבה הטבעית. זו  ההזדמנות לפגוש אנשים מהמיעוטים האתניים המאכלסים את הכפרים ההרים . אין דבר טוב יותר מטרק של מספר ימים, לישון בבית מקומי ולחלוק זמן עם המקומיים – גם אם רק לכמה שעות – כדי ללמוד קצת על אורח חייהם המסורתי.

    אבל טיולים רגליים בתאילנד אינם בלעדיים לצפון המדינה: בכל רחבי תאילנד יש מאות אזורי טבע מוגנים שבהם תוכלו לעשות הכל  , החל מטיולים קצרים וקלים וכלה בטרקים מרובי ימים . ולמרות שמטיילים רבים אינם מודעים לכך, כפי שנספר לכם בהמשך, גם בתוך בנגקוק אפשר לטייל בסביבה ירוקה!

    כאן אנו מציעים  את הבחירה שלנו של 10 מהטיולים הטובים ביותר בתאילנד . בין אינסוף האפשרויות הקיימות, הבחירה שלנו מבוססת על אפשרויות מתאימות למספר המקסימלי של מטיילים. מסיבה זו, 8 הטרקים הללו מפוזרים גיאוגרפית בכל האזורים שרוב המטיילים כוללים במסלולם דרך תאילנד (כמו גם כמה מרוחקים יותר), וכוללים  אפשרויות בכל דרגות הקושי . מטיולים קלים בשטח מישור שבקושי ניתן לתאר כטרקים, ועד לעליות קשות (שאינן דורשות טיפוס) לכמה מהפסגות המרכזיות של תאילנד. לא משנה מה תבחרו, אל תפספסו טיולים רגליים בתאילנד.

    במהלך הטיול שלכם לתאילנד, אל תפספסו את ההזדמנות לנעול כמה נעלי הליכה טובות ולחקור את אחד מאזורי הטבע הרבים שלה.

    טרקים בצ'אנג ראי: Ban Ruam Mit

    האזור  על הגדה הצפונית של נהר קוק כ-20 ק"מ צפונית-מערבית   לעיר  צ'יאנג ראי מציע את אחת מהזדמנויות הטרקים הטובות ביותר בצפון תאילנד. הטרקים באזור זה מציעים מעט נופים פתוחים, אך במקום זאת הם אופציה מצוינת לטייל בג'ונגל אותנטי ולבקר  בכפרי שבטי הגבעות של האקה, ליסו ולאהו  מבלי לנסוע לאזורים מרוחקים. כדי לעשות את הטרק בן היומיים הזה אתה צריך להיות מלווה במדריך מקומי. בנוסף, לטיול זה יש את הסגולה הנוספת שהוא  מאורגן על ידי קהילות שבטי הגבעות המקומיות , כך שהתועלת מהפעילות חוזרת ישירות אליהן. אתה יכול להזמין את הטרק הזה איתנו, פשוט צור קשר.

    • מרחק : משתנה בהתאם למסלול.
    • משך : יומיים, זמן הליכה ניתן להתאמה.
    • דרגת קושי : בינונית-נמוכה.

    טיול רגלי בצ'אנג מאי: לראש דוי סוטפ

    הר דוי סותפ מתנשא מיד ממערב  לעיר צ'אנג מאי  , ומעליו יש את אחד המנזרים הנערצים ביותר בצפון תאילנד,  וואט פרה תאט דוי סותפ היפהפה , שכל נוסע לצפון תאילנד צריך לבקר בו. ואיזו דרך טובה יותר להגיע אליו מאשר  ללכת בשבילי ההרים שהעולי רגל נהגו בדרך כלל להגיע למנזר? השביל מתחיל ליד גן החיות של צ'יאנג מאי, חולף על פני מקדש Wat Pha Lat השליו, שלידו יש מפל קטן, וממשיך במעלה שביל (לעיתים די תלול אך קל) דרך היער. בסוף הטיול המטייל מתוגמל במנזר מפואר מלא בפסלים ומונומנטים בודהיסטים, עם מנזר מרכזי יפהפה ונקודת תצפית המשקיפה על כל צ'אנג מאי וסביבתה.

    • מרחק : 6 ק"מ
    • משך : 2-3 שעות
    • קושי : קל

    טרקים בצפון תאילנד: דוי לואנג צ'יאנג דאו

    טרק דוי לואנג צ'יאנג דאו הוא אחד הטיולים היפים ביותר שניתן לעשות בתאילנד , דרך  שמורת חיות הבר של צ'יאנג דאו , אזור של הרי אבן גיר מרהיבים המכוסים בצמחייה טרופית צפופה. בקודש הזה נמצאת  הפסגה השלישית בגובהה בתאילנד, דוי צ'יאנג דאו  (2,225 מ'), שפירושה המילולי הוא "הר עיר הכוכבים". הזמן הטוב ביותר לעשות את הטרק הזה, אותו יש לעשות עם מדריך מקומי, הוא מנובמבר עד פברואר. בשלב זה אין גשם והשטח יבש, כך שניתן לעשות את הטיול ביום אחד אם מתחילים מוקדם בבוקר ומצבם טוב למדי.

    • מרחק : 10.5 ק"מ
    • משך : 8 שעות
    • קושי : בינוני

    טרקים ב-Doi Inthanon: שביל הטבע Kew Mae Pan

    השביל המעגלי הזה, בגובה של כ-2,200 מטר מעל פני הים, הוא אחד מהטיולים הגבוהים ביותר שניתן לעשות בתאילנד. הוא ממוקם  רק כמה מאות מטרים מהפסגה הגבוהה ביותר בתאילנד: הר  דוי אינתנון  (2,565 מ'), בתוך הפארק הלאומי באותו שם. בימים בהירים  שביל הטבע קיו מיי פאן  מציע  כמה מהנופים הפנורמיים ההרים הטובים ביותר שניתן לראות בתאילנד . לטיול שלושה מקטעים. הראשון הוא יער ירוק עד צפוף ולח, השני חוצה את צלע ההר דרך אחו פתוח עם נופים מרהיבים, והשלישי חוזר לתוך היער. מסלול זה פתוח רק מנובמבר עד מאי, וחובה לשכור מדריך מלווה.

    • מרחק : 3 ק"מ
    • משך : שעתיים
    • קושי : קל

    טיול רגלי לפסגת פו קראדואנג (לואי)

    העלייה של  רמת Phu Kradueng  , עם גובה מרבי של 1,316 מטר, היא  אחת מחוויות ההרים הפופולריות ביותר בקרב תאילנדים , אך מעט ידועה לזרים. הפארק הלאומי Phu Kradueng ממוקם במחוז Loei,  קרוב יחסית לגבול לאוס . למרות היותו תלול מאוד, הבאת מדריך מיותרת לחלוטין, שכן אי אפשר לפספס את הדרך הנכונה. הטיפוס מסתיים תוך כ-3 שעות, אך הפסגה לא אמורה להיות המטרה הסופית של טיול זה.  הרמה משתרעת על שטח של למעלה מ-60 קמ"ר, וכדאי מאוד להאריך את ההליכה (או לשכור אופניים) כדי לחקור את הנופים המרהיבים מהצוקים שמסביב, במיוחד מצוק Lom Sak. כמעט כולם בוחרים לבלות לפחות לילה אחד בשינה באזור הקמפינג (יש בונגלוס ואוהלים) בראש הרמה.

    • מרחק : 9.5 ק"מ
    • משך : 5-6 שעות הלוך ושוב לפסגה
    • קושי : בינוני

    טיול רגלי ליד בנגקוק: הפארק הלאומי קאו יאי

    הפארק הלאומי קאו יאי , רק 3 שעות צפונית מזרחית לבנגקוק, היה  הפארק הלאומי הראשון בתאילנד והוא השלישי בגודלו במדינה . בשטח הג'ונגל ההררי שלו, המחורץ בנהרות ומפלים, יש יותר מ-3,000 מינים של צמחים ועצים, ומגוון גדול של חיות בר, כולל פילים. אחת הדרכים הטובות ביותר להכיר את קאו יאי היא הליכה בכמה  מתריסר מסלולי ההליכה המורשים שלה, בעלי רמות קושי ומשכי זמן שונים . מטיולים קצרים של פחות משעה בשטח מישור ועד טיולים בשבילים תלולים בתוך הג'ונגל שיכולים להימשך יום שלם. לפיכך, הוא מציע מגוון גדול של אלטרנטיבות לכל הקהלים.

    • מרחק : מ-1 ק"מ עד 8, או יותר
    • משך : 45 דקות עד יום שלם
    • קושי : אפשרויות שונות: קל / בינוני / קשה

    בריכות  טבילה כחולות  בפארק הלאומי ארוואן (קנצ'נבורי)

    הפארק הלאומי Erawan  בקנצ'נבורי  הוא אחד התיירותיים ביותר במדינה  הודות ליופי של הבריכות הטבעיות שלו . יש 7 מפלסים של בריכות מים בהן נוכל לשחות. מההתחלה, ברמה 1, עד הסוף, רמה 7, יש כ-2 ק"מ. כדי לעבור אותם, עדיף לנעול נעליים נוחות שיכולות להירטב. במפלס האחרון נמצא את המפל הגדול ביותר, מפל Erawan.

    • מרחק : 2 ק"מ
    • משך : שעה
    • דרגת קושי : נמוכה

    טיול בהואה הין בחיפוש אחר מערה

    מדרום  להואה הין , בתוך פארק סאם רוט יוד,  אנו מוצאים מקום קסום, מרהיב, אליו תיירים בינלאומיים רבים אינם מגיעים בדרך כלל . זוהי  מערת פראיה נחון הגדולה  שיש בה מזבח קטן המואר בחור גדול בתקרת המערה. החור מאפשר כניסת אור, מאיר את המזבח ומאפשר פוטוסינתזה של הצמחייה הצומחת עליו. בנוסף, החוף שממנו ניתן לגשת למערה הוא אחד הטובים במחוז זה:  חוף לאם סלה . כדי להגיע למערה תוכלו להחנות את רכבכם בחוף Bang Pu ומשם יש לכם כ-3 ק"מ למערה.

    • מרחק : 3 ק"מ
    • משך : שעה
    • דרגת קושי : נמוכה-בינונית

    Tab Kak Hang Nak Hill Loop באי קו צ'אנג

    האי קו צ'אנג  הוא אחד הגדולים וההרריים בתאילנד. הוא ממוקם ממזרח לבנגקוק, ליד הגבול עם קמבודיה, ויש בו הרבה חופים יפים ומרכז הררי של עם  פסגות של עד 743 מטר . זה הופך את הפנים של האי למעשה לבתולי. לכן  הג'ונגל של קו צ'אנג אידיאלי לטיולים רגליים ומכיל חי וצומח נהדרים . אחד הטיולים הטובים ביותר שם הוא ה-Tab Kak Hang Nak Hill Loop. עדיף לשכור מדריך כמו MR TAN ([email protected]) אם אתה רוצה שיהיה לך יותר קל.

    • מרחק : 10 ק"מ
    • משך : 6 שעות
    • קושי : בינוני

    טיול רגלי לפסגת קראבי: Dragon Crest

    נקודת ההתחלה של הטיול הזה, שניתן לעשות לבד, היא מיד צפונית לחוף Tub Kaek,  כ-16 ק"מ (חצי שעה) צפונית מערבית לאו נאנג ( קראבי ) . השביל לפסגה מסומן היטב, ולמרות דרגת קושי בינונית-גבוהה, במיוחד בשל תלילות הקטע האמצעי, ובגלל שהוא דורש מעט טיפוס, הוא  נגיש לכל מי שנמצא בכושר טוב . הן נקודות התצפית לאורך הדרך והן על פסגת ההר, בסביבות 500 מטר גובה, מציעות  נופים מרהיבים באמת של ים אנדמן, מפרץ פאנג נגה  והרי אבן הגיר המכוסים בג'ונגל שמסביב. עיין במאמר שלנו על  טיול דרגון קרסט בקראבי .

    • מרחק : 7 ק"מ
    • משך : 4 שעות
    • דרגת קושי : בינונית-גבוהה

    מה להביא לטרק בתאילנד

    • הנעלה טובה . הנעלה היא המרכיב החשוב ביותר בציוד הטרקים. ההיבט הבסיסי ביותר הוא אחיזה טובה מאוד כדי למנוע החלקה, במיוחד בעונת הגשמים, שכן השילוב של אדמה בוצית ועלים בשפע הופך את הקרקע לחלקה במיוחד.
    • מים . כדאי לשאת כמות נדיבה של מים, הרבה יותר מאשר בקווי רוחב אחרים. המאמץ הפיזי של הטרקים, בשילוב עם החום והלחות של האקלים התאילנדי, הופכים את זה חיוני להתייבש לעתים קרובות בזמן טיול בתאילנד.
    • אוכל . בנוסף להבאת אוכל לארוחות, זה רעיון לא רע לסחוב חטיפים כמו אגוזים, פירות טריים או חטיפי אנרגיה.
    • הגנה מפני השמש . גם בימים מעוננים השמש הטרופית מכה בחוזקה, לכן מומלץ מאוד להשתמש בקרם הגנה וללבוש כובע ומשקפי שמש בזמן טיול בתאילנד.
    • מעיל גשם . חובה במהלך העונה הגשומה, שברוב תאילנד היא בעיקר בין מאי לאוקטובר.
    • דוחה חרקים . אתה יכול לקנות אותו בכל אחת מה  -7Eleven  שתמצא בכל פינה בכל העיירות והערים של תאילנד.
    • הגנה מפני עלוקות . למרות שהם די בלתי צפויים, בעונת הגשמים זה מאוד נפוץ למצוא עלוקות בהרים… או יותר נכון שהם מוצאים אותך! אל תדאג הרבה בקשר לזה, מכיוון שהם לא פוגעים ולא מעבירים מחלות, אבל זה לא רעיון רע ללבוש גרביים ארוכות נגד עלוקה.
    • מוטות טרקים . הם תמיד עוזרים בטיולים בתאילנד, אם כי לא חיוני להביא אותם, ופחות בהתחשב בכך שכל מדריך מקומי בתאילנד, יוציא מקל הליכה של מקל הבמבוק הראשון שהוא מוצא בדרך.
    • לבוש מתאים . באופן כללי, עדיף ללבוש בגדי כותנה קלים לטיולים בתאילנד, עם שרוולים ארוכים ומכנסיים ארוכים להגנה רבה יותר מפני עקיצות חרקים.
    • ערכת עזרה ראשונה . כדאי לשאת ערכה עם הציוד הבסיסי להתמודדות עם התקלות הנפוצות ביותר, כמו חתכים, חבורות או נקעים.
    • טלפון נייד . כיום, אולי אפילו לא יהיה צורך להזכיר זאת, מכיוון שמעט אנשים אפילו הולכים לשירותים בלעדיו, אבל נשיאת טלפון נייד מציעה הרבה יתרונות במהלך טרקים. מלבד צילום תמונות, זה בעיקר מאפשר לך לראות את המיקום הנוכחי שלך על מפה -אידיאלי כדי לא ללכת לאיבוד- ולהזעיק עזרה במקרה חירום.
    • פנס . חיוני לטרקים של מספר ימים בהם ישנים באמצע הטבע או בכפר מקומי, או אם תבקרו במערה במהלך המסלול.
    • ביטוח נסיעות . אם אתם מתכננים לעשות טרק אמיתי, ברמת קושי מסוימת ולכן סיכון מסוים, רצוי להצטייד בביטוח נסיעות. אבל ודא שהוא מכסה פעילויות הרפתקאות, מכיוון שביטוחים רבים לא.