צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    הפארק הלאומי קאו יאי

    הפארק הלאומי קאו יאי הוא פארק לאומי בדרום איסאן, תאילנד .
    בפארק מבקרים לעתים קרובות מטיילים מאיסאן, בנגקוק ומחוצה לה. יש תשלום ליום עבור מבקרים וכלי רכב.

    היסטוריה
    קאו יאי, שהוקם בשנת 1962, היה הפארק הלאומי הראשון של תאילנד. כיום זהו הפארק הלאומי השלישי בגודלו בתאילנד, ובשנת 2005, האזור יחד עם הרי דונג פאיה ין שמסביב נרשם כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו .

    נוף
    החי והצומח
    יער ירוק עד טרופי לח מכסה את האזור המרכזי של הפארק הלאומי קאו יאי. המגוון העשיר של הצמחים (כ-2,000 מינים) מדהים. עצים נישאים עטופים בטחבים, מטפסים ואפיפיטים, גזעים סבוכים של התאנים החונקות, ליאנות שמוטות ודקלי קש קוצניים, שרכים עדינים, חזזיות ססגוניות ומערך משתנה תדיר של פטריות. תמיד יש משהו חדש לגלות ביער. בפארק יש קהילת צמחים מגוונת של חמישה סוגי צמחייה עיקריים:

    יערות ירוקי עד יבשים: יערות אלו מכסים את המדרונות התחתונים של קאו יאי. ישנם מספר מיני צמחים חשובים שנמצאים בתוך סוג זה של יער, כולל Dipterocarps ו-Hopia. במבוק נמצא לעתים קרובות גם ביערות יבשים יותר.

    יערות נשירים יבשים: יערות אלה מכסים גם את המדרונות התחתונים של קאו יאי. מיני הצמחים החשובים ביותר שנמצאים בתוך יערות נשירים כוללים אפצליה, קסליה ולגרסטרומיה.

    יער ירוק-עד טרופי: יער ירוק -עד טרופי מכסה כ-70% מהפארק, כולל האזור המרכזי שלו. Dipterocarps הם מין חשוב שנמצא בתוך יערות אלה.

    יערות גבעות ירוקי עד: סוג יער זה גדל מעל 1,000 מ'. ביערות גבעות ירוקי עד, העצים קטנים יותר ושרכים, טחבים ואפיפיטים בשפע. Lithocarps ו Catanopsis הם מהמינים החשובים ביותר שנמצאו כאן.

    שטחי מרעה : אזורים אלה הם בית גידול ייחודי, ומספקים אזור מרעה כל השנה – לכל אורך השנה לחלק מחיות הפארק. שטח דשא מספק הקלה מבורכת לכל היער. הפארק מאחה שורף מדי שנה את שטחי העשב כדי למנוע מעצים מלפלוש וכדי לספק מרעה כל השנה לצבאים, פילים וגוארים. חיות בר יש בשפע (70 מיני יונקים, לפחות 74 מינים של הרפטילים ואלפי חסרי חוליות) אך לעתים קרובות קשה לראות. סמבאר (גדול, אפור-חום, לרוב בקבוצות) ואיילים נובחים (קטנים יותר, אדומים-חום, בדרך כלל בזוגות או לבד) נראים לעתים קרובות בשטחי העשב או בסיורי זרקור.

    היערות של קאו יאי שופעים חיות בר וציפורים. גיבונים מספקים קריאת השכמה מעולה בבוקר עם הצעקות שלהם. מטיילים שקטים וסבלניים עשויים להציץ בקופי האדם החיים בעץ. מקוק נראים לעתים קרובות בצידי הדרכים. לפעמים ניתן לזהות פילים במלחות או בדרכים בערבים ותיירים ברי מזל (?) עשויים לזהות נמר בשטחי העשב במהלך הערבים.

    סיבטים, סנאים, דורבנים וחזירי בר מוסיפים קצת גיוון. נחשים ולטאות בדרך כלל מודיעים על נוכחותם באמצעות רשרוש בסבך תוך כדי הליכה. אם אתה רואה נחש, התייחס אליו כמסוכן אלא אם כן אתה יודע אחרת! שממיות נראות לעתים קרובות לוכדות חרקים על קירות ותקרות בניין. צרצרים לעולם אינם מפסיקים את המהום השרוט שלהם. כמה תנינים סיאמיים (Crocodylus siamensis) נמצאו בתוך הפארק – חלקם מאמינים שהתנינים שוחררו שם בעוד שאחרים מאמינים שהם אכן אוכלוסיית פרא אמיתית שכן מין זה יכול להיות נוכח בגבהים גבוהים יותר (כגון הרי ההל בקמבודיה).

    ציפורים: יש המון – יותר מ-320 מינים תועדו. עבור מי שאינו מומחה, ציפורים הן לעתים קרובות רק שריקות מסתוריות, טרילות וקריאות, או נפנוף כנפיים והצצה של צבע. דרושה סבלנות, משקפת טובה ומדריך ציפורים לעזרה. שולי דרכים, מסלול הגולף הישן, שטחי דשא ומגדלי התצפית הם מקומות טובים להתחיל בהם. קל למדי לזהות ציפורניים, ולשמוע את צחוק ה"גאק גאק גאק" של הפאד ההודי (נראה לעתים קרובות בלהקות גדולות ליד מגדל נונג פאק צ'י בערבים), או את ה"גוק…גוק" המהדהד העמוק של הגדולים. הורנביל (בדרך כלל נראים בזוגות או לבד, הגדול מבין הציפורניים של קאו יאי)

    עטלפים : כמעט מיליון עטלפים אוכלי חרקים חיים במערה בקצה הפארק. סעו כ-3 ק"מ צפונה לשער הכניסה לפארק צ'ונג וקחו מסלול קטן בצד שמאל רק מעבר למקדש. כמה מאות מטרים כאן למעלה פנו פנייה ימינה ועקבו אחרי המסלול עד הסוף. אפשר לטפס על הגבעה עד למערה. נא לא להיכנס למערה – אתם תפריעו לעטלפים.


    אקלים
    האזורים התחתונים של הפארק הם בסביבות 350 מ' בגובה. גם בגובה הצנוע הזה ובכלל ברחבי הפארק, תמצאו אקלים אטרקטיבי יותר מאשר בבנגקוק הסמוכה. הטמפרטורה היומית הממוצעת לאורך השנה היא סביב 23 מעלות צלזיוס.
    כמו רוב האזורים בתאילנד השנה מחולקת לשלוש עונות: חמה, גשומה וקרה.

    העונה החמה נמשכת ממארס-אפריל. הטמפרטורות היומיות יכולות להיות מעט מעל הממוצע השנתי, אבל זה עדיין נעים מאוד בגלל הגובה הגבוה.

    אחרי העונה החמה מגיעה העונה הגשומה. זה נמשך ממאי עד אוקטובר. הטמפרטורות היומיות הממוצעות עדיין גבוהות והלחות עולה.

    העונה הקרה נמשכת מנובמבר-פברואר. בתקופה זו הטמפרטורות היומיות נעימות בטמפרטורות העשרים הנמוכות. הטמפרטורה בלילה עשויה לדרוש סוודר.


    Khao Yai נמצא במסלול מבנגקוק ל- Nakhon Ratchasima (Korat). העיר הקרובה ביותר היא פאק צ'ונג, אליה ניתן להגיע באמצעות רוב הרכבות בנגקוק-קוראט או באמצעות רוב האוטובוסים לקוראט. אפשר להשכיר או לשתף סונגטהאו לכניסה הצפונית הראשית של הפארק.

    הכניסה הדרומית נמצאת כ-13 ק"מ צפונית לפראצ'ינבורי. סעו צפונה מהכיכר ב-Rte 3077.


    עמלות כניסה
    את דמי הכניסה יש לשלם בכל יום בו נכנסים לפארק. אם אתה עוזב את הפארק וחוזר באותו היום, לא צריך לשלם שוב את דמי הכניסה.

    התמצאות
    אחת הדרכים הטובות ביותר לראות את הפארק היא לשכור רכב או אופנוע בפאק צ'ונג ולהישאר לילה אחד בפארק. אם אין לכם תחבורה משלכם, די קשה להגיע למרכז המידע של הפארק שכן האוטובוס מפאק צ'ונג לוקח אתכם בדרך כלל למשרד הכרטיסים ומרכז הפארק הטבעי נמצא במרחק של כ-10 ק"מ משם. הרבה אנשים בטרמפים ושומרי פארק מוכנים בדרך כלל לקחת כל אחד כל עוד הם מתחייבים לשירותיהם למשך היום.

    יש דרך בודדת דרך הפארק מהצד של Pak Chong לצד של Nakhon Nayok. הדרך אטומה ובמצב טוב לאורך כל הנסיעה של 60 ק"מ, אם כי יש כמה קטעי כביש מפותלים. ישנה הגבלת מהירות של 60 קמ"ש בפארק, וישנן מספר רב של מהמורות מהירות כדי להזכיר לנהגים להאט. בעלי חיים (בעיקר מקוק) צפויים להיתקל בכביש, ולכן מומלץ להיזהר בכל עת. נראה שאין תחנות דלק בפארק.

    לאורך הכביש יש מספר תצפיות בהן ניתן לצלם את הנוף.


    "הזרקור של חיות בר" בשעות הלילה זמין באמצעות משאיות טנדרים בשעות הערב המוקדמות. תצפיות אפשריות של בעלי חיים כוללות צבאים, סבטות, תנשמות לילה, דורבנים, ומדי פעם אפילו פילים ויצורים ליליים אחרים.
    מגדלי תצפית בנונג פאק צ'י או מו סינג. שעות הבוקר המוקדמות היא הזמן הטוב ביותר לצפות בציפורניים הגדולות, הגאור ולפעמים בפילים. הגיבונים פעילים ביותר בשעות הבוקר המוקדמות.
    בערך בשעה 17:30 מושבת עטלפים מקומטת שפתיים (אוכלוסיה מוערכת בכ-2 מיליון עטלפים) יוצאת ממערה 3 ק"מ מחוץ לשער הצפוני כדי להתחיל בהאכלת לילה. העטלפים עפים בתבנית סרט על פני השמים בדרך כלל לכיוון הרוח.
    מופעי שקופיות במרכז המבקרים זמינים בסופי שבוע ובחגים.

    יש למעלה מ-50 ק"מ של מסלולי הליכה. מקל לקשה, שעה עד שלושה ימים. בשבילים על המפה ממרכז המבקרים יהיו רק השבילים הקלים יותר. מפות מגיעות עם הוראות באנגלית. מדריך מומלץ לרוב המסלולים אם לתייר אין ניסיון.
    שירותי קיאקים ורפטינג זמינים בפראצ'ינבורי , בדרום מזרח הרחוק של הפארק.
    טביעת רגל של קלונג פא קאנג-ואנג האו-דינוזאור. טרק בן ארבעה ימים לראות טביעת רגל של דינוזאורים.
    חדרי ישיבות זמינים עם ציוד אורקולי לסמינרים וסדנאות.


    מפלים
    בקרו בכמה מהמפלים המרהיבים. הם אולי לא הכי גדולים שראיתם אבל הנוף פשוט מדהים. במהלך העונה החמה חלק מהמפלים עשויים להיות כמעט יבשים. העונה הגשומה היא הזמן הטוב ביותר לראות מפלים מרהיבים. במהלך החודשים יוני-אוגוסט יש בנחלים הרבה מים. בתנאים רטובים אלה גם הצמחייה תהיה במיטבה.

    מפל Heo Narok – מפל Haew Narok הוא המפלים הגדולים ביותר בפארק. זהו מבנה תלת קומתי המשתרע 150 מ' מהשכבה העליונה ועד לאגם הבסיסי. המפל נמצא כ-10 ק"מ מהשער הדרומי לאורך הכביש המרכזי דרך קאו יאי.
    מפלי Heo Suwat – מפל זה עובר על צוק של 20 מ' לתוך בריכה גדולה למטה. הוא נמצא במרחק של כ-8 ק"מ ממזרח למרכז המבקרים וניתן להגיע אליו בקלות ברכב לאורך אחד הכבישים המזרחיים הראשיים. ניתן להגיע אליו גם בהליכה של 8 ק"מ ממרכז המבקרים (הליכה מספר 4) שאורכת כ-4–7 שעות. הוא מורכב בעיקר משכבות מרובות של קונגלומרטים של אבן חול עם מצעים גדולים של בזלת.
    מפלי האו סאי – מפלי האו סאי נמצאים 700 מ' צפונית למפלי האו סוואט. הוא נמצא במרחק של 8 ק"מ מזרחית למרכז המבקרים וניתן להגיע אליו גם באמצעות רכב או הליכה.
    מפלי Heo Prathun – מפל קטן יותר שנמצא כקילומטר אחד מצפון למפל Haew Sai.


    קניות
    באזור 1 במרכז המבקרים יש חנות מזכרות קטנה שמוכרת מזכרות מהפארק הלאומי קאו יאי: תיקים, חולצות, והכי חשוב, גרבי עלוקה ללבוש בזמן שאתה מטייל בג'ונגל כדי למנוע מהיצורים האלה להיכנס מתחת לבגדים שלך. נראה שלחנות אין שעות פתיחה מוגדרות, אז אל תניח שהיא תהיה פתוחה כשאתה מבקר.

    ג'ונגלים ומפלי קאו יאי (תוכנית נסיעות לתאילנד). טיול בן יומיים לג'ונגל הטבעי הזה שהוא ביתם של פילי בר, נמרים, דובים, דורבנים, גיבונים, נחשים ותוכים. היום הראשון הוא טיול שקיעה לתוך מערות עטלפים מפחידות כדי לראות אלפי יצורים מתעוררים ללילה. למחרת המדריך שלך ייקח אותך בחיפוש אחר חיות בר טרופיות, ויעצור ליד מפל. בסוף היום, תוכלו להירגע עם שחייה וסאונת צמחים באתר הנופש שלכם בג'ונגל.


    טיולי חיות בר קאו יאי. סיורי צפייה בחיות בר הם דרך מצוינת לגלות את חיות הבר של קאו יאי, החל מפילים אסייתים ועד למקוקים בעלי זנב וגיבונים לבנים ועד דרקונים מעופפים אמיתיים. בליווי חוקר טבע מנוסה דובר אנגלית, תבקרו במפלים הגדולים ותטיילו בג'ונגל השופע בחיפוש אחר חיות בר שאתם עלולים להתעלם מהם כשאתם לבד. לאחר השקיעה תצאו לטיול זרקור בחיפוש אחר חיות בר ליליות (הסיכוי הטוב ביותר שלכם לראות פילי בר), חוויה מתגמלת ומרגשת. זמינים גם סיורים מרובי ימים וסיורים המתמקדים במיוחד בהדרכה בצילום טבע.


    אוכל
    באזור 1 יש דוכני אוכל קטנים ומסעדה שבה המבקרים יכולים להזמין מגוון של אוכל ומשקאות תאילנדיים. להגיע לשם לפני 18:00.

    במסעדה במתחם הקמפינג Lam Tha Kong יש צוות ידידותי. זה סוגר את דלתותיו בשעה 17:30 אם כי בימי שישי ושבת הם בדרך כלל נסגרים מאוחר יותר.

    של נינה (במעלה הכביש כקילומטר, ממש ליד המחלבה). Nina's היא מסעדה ממוזגת עם קפה מערבי וקינוחים, כמו גם מנות תאילנדיות מסורתיות נהדרות. לא זול, אבל אוכל טוב. הליכה קצרה מגרינליף.


    שתייה
    אל תניחו שהדוכנים והמסעדות יהיו פתוחים בעת הביקור: קחו אתכם הרבה מים.

    לינה
    קמפינג מותר באזורי קמפינג.
    לודג'ים ובקתות זמינות ליחידים ולקבוצות. יש צורך בהזמנות. חלק מהלודג'ים בפארק זמינים רק בסופי שבוע.
    Baan Saranya Lodge & Restaurant ,298 Moo 2 Pak Chong, Thanarad Rd, km 13.5, Muu Si (ב-Muu Si, הכפר האחרון לפני הכניסה לפארק, לאורך Thanarad Rd, הגישה לכביש הראשי לפארק). בונגלוס נקיים עם מיזוג אוויר, מקלחות חמות וטלוויזיה. סביבה נחמדה עם בונגלוס במראה טוב, מסעדה ובר, ובעלי משפחות תאילנדיות נחמדות.
    בקתות ג'ונגל/קמפינג (בפארק). לינה בבקתות או אוהלים. הבקתות ושטחי המחנה נמצאים באמצע הפארק מוקפים בג'ונגל. חיות בר מבקרות לעיתים באזורים אלו, גם ביום וגם בלילה. הבקתות הן חדרים בסיסיים מעץ עם מיטות נפרדות (מזרנים קשים למדי), אמבטיה צמודה, שירותים. מקלחת חמה, שמיכות, כריות ומגבות (יש חשמל). האפשרות הנוספת היא קמפינג באוהל; ניתן לשכור כריות, שקי שינה ומחצלות. יתכן ואפשר לחנות מתחת לסככה. מקלחות ושירותים. מים לא מחוממים זמינים (לא קרים מדי) והחשמל מוגבל לקופסה קטנה ליד משרד הפארק באתר המחנה.
    בית הג'ונגל ,215 Moo 5 Thanarat Rd, km19.5 Muu Si (משמאל לכביש הראשי אחרי הכפר Muu Si, עם שלט גדול שקשה לפספס). בונגלוס הפרוסים על פני שטח רחב של ג'ונגל, יוצרים אווירה שלווה. בבונגלוס יש מיזוג אוויר, מים חמים, טלוויזיה ומקרר. הפעילויות כוללות רכיבה על פילים וטיפוס על חומות סלעים.
    אתר הנופש מון ריבר ,Khao Yai Rte 3077(2.8 ק"מ דרומית לכניסה הדרומית של קאו יאי, פראצ'ינבורי (7 ק"מ צפונית לכיכר ב-Rte 3077). לבדוק:12:00. בונגלוס (מיזוג אוויר, מאוורר, טלוויזיה), בריכה, מסעדה. אווירה מרגיעה ונחמדה. שירות איסוף מפראצ'ינבורי.
    פארק בונגלוס. ניתן לשכור מקומות לינה בין 1-24 אנשים ממשרד הפארק.
    מלון סאק פו דואן (בלב קאו יאי). מסעדה ובריכה.
    יש גם מקומות לינה בעיירה הסמוכה פאק צ'ונג .