צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    קראבי מעיינות חמים

    בדרום מחוז קראבי במחוז קלונג תום (בסביבות 70 ק"מ מהעיר וליד שמורת הטבע Khao Phra Bang Khram), נמצאים ג'קוזי הג'קוזי של הטבע, הידועים מקומיים כ-น้ำตกร้อน ( נאם טוק גולמי  בתאילנדית). המים כאן מגיעים ממעיינות תרמיים, שמקורם עמוק מתחת לאדמה בחדרים געשיים. ממוקם בג'ונגל, אתר זה כולל 'אמבטיות' חלולות באופן טבעי באבן החלקה, מלאות עד אפס מקום במי מעיינות זורמים טריים בטמפרטורה נעימה של 35-42C. לאחר טבילה, קחו טבילה מרעננת בנהר הקריר למטה.

    בשל הפופולריות של המעיינות, המים מהמקור הופנו גם לבריכות רחצה גדולות יותר מעשה ידי אדם באותו אתר ומתקני החלפה בסיסיים זמינים כעת למבקרים.

    המלחים המינרליים הכלולים במי המעיינות החמים אמורים להקל על מספר מחלות, כולל שיגרון, סיאטיקה ותלונות עור. למרות שהטענות הרפואיות הללו אינן מוכחות, להשפעה של עצלן במים חמים עד הסנטר, לראות את העננים חולפים, בהחלט יש יתרונות בריאותיים חיוביים.

    ביקור במעיינות החמים לא יהיה שלם ללא טיול ב"בריכת הקריסטל" הסמוכה בשמורת הטבע קאו פרה באנג חראם. ידועה גם בשם בריכת אמרלד (สระมรกต או  Sa Morakot  בתאילנדית), זוהי בריכה טבעית בעלת גוון מדהים וגדולה המלאה במי מעיינות טהורים – אם כי בטמפרטורת הסביבה. כאן אפשר לשחות.

    בריכת הקריסטל הרבה יותר שקטה אחרי 16:00

    אל הבריכה מגיעים דרך רשת שבילים דרך יער קאו נור צ'ו צ'י (שהארוך שבהם הוא 1.2 ק"מ – אין צורך בטיפוס), המציעים הצצה למערכת אקולוגית מימית ייחודית, הניזונה ממי המעיינות השופעים של האזור. תעברו ליד סדרה של מיני-בריכות ברורות, מפלים ונחלים, בתוספת מאות מינים של עצים וצמחים טרופיים.

    אתר החובה השני בשמורה הוא 'הבריכה הכחולה' הצבעונית, הממוקמת כ-600 מ' יותר במעלה הזרם מבריכת האזמרגד. אם הזמן מאפשר, המרחק הנוסף שווה את זה – אבל היזהרו! למרות שהמים נראים קסומים ומזמינים, בהיותם קרובים יותר למקור הם הרבה יותר חמים ומוקפים בחול טובעני, כך שאסור לרחוץ.

    אזור זה פופולרי גם בקרב צפרים מכיוון שהיער הוא ביתם של מינים נדירים רבים, כולל פיטה גורני בסכנת הכחדה. ניתן לבלות כאן יום שלם בקלות מכיוון שיש הרבה שבילים אחרים ברחבי האתר.

    סיורים שונים למעיינות החמים ולבריכת הקריסטל זמינים, או שאתה יכול גם לשכור רכב, או לקחת מונית / מיניוואן ולצאת לבד. יש עלות כניסה של 90 באט למעיינות החמים ו-200 באט עבור שמורת הטבע קאו פרה באנג חראם / בריכת אמרלד (זה תמיד כלול בעלות הסיורים המאורגנים). לא מומלץ לנסוע על אופנוע קטן לאתרים מאזורי החוף – אנחנו יודעים, ניסינו! – מכיוון שהמרחק די רחוק.

    הבריכה הכחולה נמצאת בסמוך למקור המעיינות

    שני האתרים, למרבה הצער, עמוסים מאוד בכל ימות השנה בין זמני השיא של 10:00-16:00, עד כדי כך שלמעשה היינו ממליצים להימנע מהם אם זו הפעם היחידה שתוכל ללכת, מכיוון שלא ניתן יהיה לחוות את האווירה השלווה המתוארת מֵעַל. הזמן הטוב ביותר לבקר הוא מוקדם בבוקר, או אחר הצהריים המאוחרים כאשר קבוצות הטיולים עזבו – האתרים לעולם אינם "סגורים", רק דוכני הכרטיסים. התמונות בדף זה צולמו כולן לאחרונה, ב-2016 וב-2017, אך לאחר השעה 16:00. בכניסה לשני האתרים ניתן למצוא רוכלים המוכרים אוכל ושתייה תאילנדי עד 17:30 בערך.

    בשנים האחרונות פותחו גם כמה אתרי "מעיינות חמים" חלופיים, כולם קרובים למקור. ישנם שני אתרי ספא Hot Spring, המציעים חוויה יוקרתית יותר של המים המינרליים, בבריכות מעוצבות במיוחד. הראשון, Wareeraksa Spa, הוא ספא יום עם בריכה קטנה מלאה במי המעיין; השני, Nattha Waree, הוא אתר נופש שבו חובבי מעיינות חמים רציניים יכולים ללון בו – הוא מאפשר גם מבקרי יום. באתר הנופש רשת של שמונה בריכות רחצה בטמפרטורות שונות המוגדרות בגן טרופי, כמו גם חדרי ספא פרטיים ובריכת שחייה גדולה מלאה במי מעיינות מינרליים. שני המקומות מציעים פרטיות רבה יותר בזמן הרחצה ומאפשרים לשלב את הטיפול במים עם עיסוי או אפילו (ב- Nattha Waree) האופנה של "תרפיה בדגים".

    יש גם מעיינות חמים עם מים מלוחים ב-Huay Nam Khao, ברובע Klong Thom, אם כי בריכות הרחצה כאן רדודות ונוצרו באופן מלאכותי מבטון, כך שהסביבה לא כל כך ציורית.