צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    העיר העתיקה של פוקט

    העיר העתיקה של פוקט: מדריך טיולים לפנינה הנסתרת של פוקט

    פוקט היא יעד תיירותי פופולרי הידוע בחופים המדהימים וחיי הלילה התוססים שלו. עם זאת, לאי יש הרבה יותר מה להציע מעבר לחופים ולמסיבות. אחת מהפנינים הנסתרות של פוקט היא העיר העתיקה, רובע היסטורי הכולל ארכיטקטורה יפה, בתי קפה מקסימים וחנויות ייחודיות. בפוסט זה בבלוג, נסקור מקרוב את העיר העתיקה בפוקט ונחקור כמה מהנקודות הטובות ביותר.

    ההיסטוריה של העיר העתיקה של פוקט

    העיר העתיקה של פוקט ממוקמת בלב האי ומהווה עדות להיסטוריה העשירה של האי. האזור היה פעם נמל מסחר שוקק, משך אליו סוחרים מכל רחבי העולם, כולל סין, הודו ואירופה. תמהיל מגוון זה של תרבויות בא לידי ביטוי בארכיטקטורה של העיר העתיקה, הכוללת שילוב של סגנונות סיניים, פורטוגזיים ותאילנדים.

    העיר העתיקה מתוארכת למאה ה-19 כאשר פוקט הייתה מרכז מסחר מרכזי של פח וגומי. הארכיטקטורה של העיירה משקפת את השפעתם של הסוחרים הסינים והפורטוגזים שהתיישבו בעיירה. בתי החנויות הסינו-פורטוגזים, עם הצבעים העזים והעיצובים המורכבים שלהם, הם סימן ההיכר של הארכיטקטורה בעיר העתיקה.

    כמה ימים כדאי לשהות בעיר העתיקה של פוקט?

    העיר העתיקה אינה אזור גדול. אפשר לראות את רוב הדברים שיש לעיר להציע תוך יומיים, לכן מומלץ להישאר בין לילה אחד לשניים באזור זה של האי. אך אפשר גם לבוא לביקור יום מאזור אחר.

    מה לעשות בעיר העתיקה של פוקט

    כשאתם מטיילים בעיר העתיקה, תבחינו בבתי החנויות הסינו-פורטוגזים המסוגננים לאורך הרחובות. מבנים אלו הם סימן היכר של האזור ושוחזרו בצורה נהדרת. רבות מהחנויות העתיקות הוסבו לבתי קפה, גלריות אמנות וחנויות בוטיק, מה שהופך את העיר העתיקה למקום נהדר לקניות ואוכל.

    אחד מציוני הדרך האיקוניים ביותר בעיר העתיקה הוא מלון Thavorn, מלון היסטורי שנבנה בשנת 1961. הארכיטקטורה של המלון היא שילוב של סגנונות תאילנדי ופורטוגזי וכוללת חצר יפה עם מזרקה. המבקרים יכולים לעצור ליד מלון Thavorn למשקה או ארוחה וליהנות מהאווירה המקסימה.

    יעד נוסף שחובה לבקר בו בעיר העתיקה הוא מוזיאון Phuket Thai Hua. המוזיאון שוכן בבית חנויות סיני-פורטוגזי משוחזר להפליא וכולל תערוכות המציגות את ההיסטוריה והתרבות של האי. המבקרים יכולים ללמוד על המתיישבים הראשונים של האי, תעשיית כריית הפח והמורשת הסינית של האי.

    אטרקציה נוספת בעיר העתיקה היא Soi Romanee, רחוב מקסים שלאורכו בתי חנויות בצבעים עזים. הרחוב הוא מקום פופולרי לחובבי צילום ומציע הצצה להיסטוריה העשירה של העיירה.

    הדברים הטובים ביותר לעשות בביקור בעיר העתיקה בפוקט

    1. לינה במלון "The Memory at On On".

    פוקט זכתה לפופולריות שלה בעיקר לאחר שצולם כאן הסרט "החוף" בכיכובו של ליאונרדו דיקפריו. למרות שמיקום הצילום הפופולרי ביותר הוא ללא ספק מאיה ביי בקופיפי (סגור כעת לציבור הודות לתיירות יתר שהרגה את האלמוגים במפרץ), יש מיקום אחד לצילום בעיר פוקט! זוכרים את הסצנה שבה ליאו נכנס בתחילת הסרט לאכסניית תרמילים מטופשת, שאמורה להיות על כביש קאו סאן בבנגקוק? האמת היא שההוסטל הזה נמצא למעשה בעיר פוקט וזה לא אחר מאשר  מלון און און .

    אבל אל תדאגו – אם אורח החיים הקשוח של התרמילאים לא בשבילכם, און און הוטל עבר שינוי בעלות ושיפוץ גדול בשנת 2012. שמו שונה  ל-The Memory at On On Hotel , זה כבר לא אכסניית התרמילאים שהייתה פעם. כיום זהו מלון בוטיק שמשמר את רוב ההיסטוריה והארכיטקטורה הסינית-פורטוגזית המקסימה שלו. למרות שהוא קיים מאז 1929, מלון און און החדש מספק שהות נוחה מאוד במחיר סביר.

    אה, והמיקום של המלון הזה ממש טוב. זה באזור ההיסטורי של העיר העתיקה של פוקט ובמרחק הליכה לכל האטרקציות!

    מלון אלטרנטיבי:  אם On On Hotel אינו זמין, מלון בוטיק קאזה בלנקה הוא גם אופציה מצוינת. הוא שוכן בבית בסגנון סיני-פורטוגלי והוא מעודכן יותר מ-On On Hotel.

    2. למד על ההיסטוריה של פוקט

    לפני שפוקט נודעה בזכות החוף ובאתרי הנופש שלה על שפת האוקיינוס, פוקט שגשגה במאה ה-17 בשל עושרה בדיל, שמשך עניין מצד סוחרים אירופאים וסינים. הסינים, במיוחד ממחוז פוג'יאן, היגרו לפוקט כדי לעבוד בכריית פח.

    חלק ממהגרי פוג'יאן אלה נשארו בתאילנד והתחתנו עם תאילנדים מקומיים, מה שמוביל לתרבות התאילנדית-סינית המובהקת שאנו יכולים לראות כיום בעיר העתיקה של פוקט. תערובת תאילנדית-סינית זו של מורשת ידועה בשם "באבא" – בדומה ל-Peranakans במלזיה ובסינגפור. יש להם אפילו את טאו סאר פיאה כאן!

    כמי שנולד וגדל באינדונזיה במשפחה ממוצא סיני, למרות שהמורשת שלנו לא כל כך נחגגה באינדונזיה, הרגשתי תחושת היכרות ונוסטלגיה בעיירה הזו. רהיטי העץ, בתי החנויות, הבגדים ואפילו הדברים הקטנים כמו הקומקום במטבח הזכירו לי את סבי וסבתי המנוחים ואת ביתם שבו ביקרתי לעתים קרובות במהלך ילדותי.

    אתה יכול ללמוד עוד על ההיסטוריה של האי על ידי ביקור באתרים הבאים בעיר העתיקה של פוקט:

    • מוזיאון תאי הואה  – עלות כניסה של 200 באט. מוזיאון בגודל הגון עם קצת הסבר על מורשת באבא ופוקט בימי כריית הפח.
    • בית צ'ינפראצ'ה  – עלות כניסה 150 באט. בית סיני-פורטוגזי שמור מאוד עם רהיטי עץ מיובאים מסין מזכיר לי הרבה את הבית של סבא וסבתא שלי. אתה יכול לחקור את הקומה הראשונה.
    • Phuket Baba & Peranakanittat Museum  – כניסה חופשית, אבל מוזיאון קטן מאוד.
    • מקדש האור השליו  – כניסה חופשית

    3. מצא את בתי החנות היפים וציורי קיר בעיר העתיקה של פוקט

    העיר העתיקה של פוקט היא אזור קטן שתוכלו להסתובב בו תוך כשעה, אבל בהחלט קחו את זה לאט ואולי פשוט תמצאו את כל הפרטים והפנינים הנסתרות. אני ממליץ ללכת במורד Thalang Road, Phangnga Road ו-Soi Romanee להזדמנות לטיול צילום יפה. זה מתאים לאווירה שתוכלו למצוא בסינגפור ובפננג.

    4. לאכול אוכל תאילנדי טעים

    מה זה טיול לתאילנד בלי לאכול את האוכל המדהים שלהם? בעיר העתיקה של פוקט, מלבד המנות התאילנדיות הרגילות, ניתן למצוא גם מנות המציגות השפעות סיניות ממורשת הבאבה התאילנדית.

    איפה לאכול בעיר העתיקה של פוקט

    הנה המסעדות האהובות עלי בעיר העתיקה של פוקט:

    • China Inn  – השם מטעה, אבל זו בעצם מסעדה, לא מלון! אתה חייב לנסות את החזיר המטוגן עם תבלינים סיניים. גם מסמאן קארי שלהם היה מדהים!
    • מסעדת Tu Kab Khao  – המסעדה הזו קיבלה מישלן פלטה, שמתגמלת מסעדה שפשוט מגישה אוכל טוב. ואני מסכים איתם! אחת המנות האהובות עלי כאן היא המנה הפשוטה ביותר – אטריות האורז הרחבה מבושלות עם ביצים ועוף, ודגים מטוגנים בשמן עמוק עם כורכום. מזכיר לי את הבישול הביתי של אמא שלי!
    • One Chun  – מסעדה תאילנדית פשוטה, נעימה ומאוד אותנטית. מפורסמים במנות הסרטנים שלהם, במיוחד קארי צהוב סרטנים עם אטריות אורז. מגיע עם הרבה בשר סרטנים טרי תמורת 370 באט.
    • Four Praya Chicken Rice Food Street  – דוכן אוכל רחוב צנוע זה צץ בפינת Yaowarat Road ו-Phang Nga Road בכל אחר צהריים בסביבות 4-5 אחר הצהריים ופועל מאוחר בלילה אחרי 9 בערב. תמורת 60 באט, אתה יכול לבחור לקבל אורז צלוי חזיר, אורז עוף, אורז חזיר פריך, או תערובת של שלושתם. זה דומה למנת הבשר הצלוי ואורז עוף היינאני שאפשר להשיג בסינגפור, אבל המרק מתובל בנגיעה תאילנדית ייחודית – רמז לטעם עשב לימון!

    5. לך לקפה הופינג

    בהחלט יש סצנת בתי קפה משגשגת בעיר העתיקה של פוקט. אתה יכול למצוא אותם בכל הרחובות הגדולים, והם אף פעם לא מלאים (מסיבה כלשהי) אז תמיד תמצא שולחן. החלק הטוב ביותר? כל בית קפה מצויד ב-Wi-Fi של 5G, כך שאתה יכול להירגע לחלוטין עם המחשב הנייד שלך מבלי להרגיש אשמה אם תרצה בכך. בהחלט עשיתי הרבה מזה (וכתבתי חלקים מהפוסט הזה בבתי קפה כאמור) כשמזג האוויר חם מכדי להסתובב בחוץ.

    בתי הקפה האהובים עלי בעיר העתיקה של פוקט הם:

    • Bookhemian  – בית קפה טרנדי סופר חמוד, מתמקד בספרי אמנות וצילום. יש הרבה מקום גם מאחור.
    • Chino Cafe  – בית קפה קטן, אבל אוכל הגון וצוות נחמד מאוד
    • Gallery Cafe  – מגישים כאן מבחר טוב של ארוחת בוקר בינלאומית. אתה יודע, אלה עם אבוקדו וביצים וכאלה. מקום נהדר להחנות את עצמך גם לזמן מה.
    • Old Phuket Coffee Station  – בית קפה מוזר למראה בפינת Thalang Road. לא תחמיצו את זה עם תצוגת מכשירי הרדיו הוינטג' שלהם על הקיר.

    6. קנו יצירות וינטג' ויצירות אמנים מקומיות

    כשאתם מסתובבים באזור העיר העתיקה של פוקט, לא יחסרו לכם אפשרויות לקניות. יש הרבה ספרים יד שנייה, חנויות קרמיקה מסורתיות, חנויות בטיק ותכשיטים מתוצרת מקומית, רק כדי להזכיר כמה.

    מלבד החנויות ברחוב הראשי, אני ממליץ לעצור במקומות הבאים:

    • צ'ים ג'ה ווקינג סטריט
    • שוק סוף השבוע של פוקט

    7. להירגע עם עיסוי תאילנדי

    עצירה ב-  Kim's Massage  היא חובה בזמן בעיירה העתיקה של פוקט, במיוחד אחרי יום עייף של סיורים. העיסוי התאילנדי הרגיל שלהם בן שעה אחת עולה 300 באט, אבל יש אפשרויות של 1.5 עד שעתיים, כמו גם חבילות ספא כמו קרצוף גוף וטיפולי פנים. קיבלתי את חבילת Foot & Face שפועלת למשך שעתיים ומורכבת מטיפול פנים מלפפון דבש (מעולה לכוויות שמש אומרים) ואחריו עיסוי כף רגל, ידיים וכתפיים. זה היה מפואר.

    דבר נוסף שאהבתי הוא העיצוב של המקום. השחור והלבן עם רמזים לזהב פשוט נראים כל כך טרנדיים והתוספת של גינה ירוקה מוארת באופן טבעי באמצע החלל מרגיעה מאוד.

    חזרתי כמעט כל יום שנשארתי כאן.

    8. חיי לילה בעיר העתיקה של פוקט

    ברגע שהשמש שוקעת בעיר העתיקה של פוקט, אין ספק שהיא הרבה יותר שקטה מהמפרצים בצד המערבי של האי. לא תמצאו מוזיקת ריקודים מפעימה, אבל תוכלו למצוא כמה ברי קוקטיילים צוננים ולהקות חיות בכמה מקומות, שפוקדים אותם בעיקר על ידי המקומיים.

    אז מה אתה חושב…? האם תעצור בעיר העתיקה של פוקט כשאתה על האי? ספר לי בתגובה למטה!