צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    נמל התעופה של פוקט

    מדריך התמצאות בנמל התעופה של פוקט | הגעה, אוכל, מלונות ותחבורה לעיר

    נמל התעופה של פוקט (HKT), תאילנד, מקבל טיסות בינלאומיות וטיסות פנים כאחד. הוא משמש כשער לכל מה שיש לגן העדן הטרופי הזה להציע, מחופי החול הלבן והיפהפיים, כמו קאטה ביץ' וחוף קארון, ועד חיי הלילה האגדיים ברחוב באנגלה. מכיוון שסביר להניח שתגיעו ותעזבו מנמל התעופה הבינלאומי של פוקט, זה יכול לעזור לדעת למה לצפות. לפניכם מדריך מקיף לכל מה שאתם צריכים לדעת כדי להבטיח נסיעה חלקה בשדה התעופה. 

    סקירה כללית של נמל התעופה הבינלאומי של פוקט

    נמל התעופה הבינלאומי של פוקט ממוקם בקצה הצפוני של האי, בגובה של 82 רגל מעל פני הים. הוא נמצא במרחק של 20 מיילים מהעיר פוקט ו-24 מיילים מפאטונג, כ-50 דקות נסיעה משניהם. מסלול הנחיתה מכוון מזרח למערב, ומציע נופים ייחודיים של ים אנדמן במהלך ההמראה והנחיתה.

    טרמינלים

    ישנם שלושה טרמינלים בנמל התעופה הבינלאומי של פוקט  – טרמינל פנימי, טרמינל בינלאומי וטרמינל קטן יותר המשמש לטיסות שכר. הוא ממלא תפקיד חיוני בעידוד התיירות ובהקלה על המבקרים באי. שדה התעופה עבר שיפוץ מאסיבי ב-2016, במהלכו בנו את הטרמינל הבינלאומי החדש והגדילו את הקיבולת שלו מ-6.5 מיליון ל-20 מיליון נוסעים בשנה.

    חברות תעופה

    נמל התעופה של פוקט משמש כמרכז לבנגקוק איירווייז, תאי אייר אסיה ותאי איירווייס. חברות תעופה גדולות נוספות המשרתות את שדה התעופה הן אייר צ'יינה, בנגקוק איירווייז, צ'יינה איסטרן איירליינס, צ'יינה סאות'רן איירליינס, אטיהאד איירווייז, היינאן איירליינס וקוריאן אייר. הקווים הבינלאומיים העמוסים ביותר הם בין סינגפור, קואלה לומפור, הונג קונג, שנגחאי, סיאול, צ'נגדו, דובאי, מוסקבה, דוחה וצ'ונגצ'ינג. רוב טיסות הפנים מגיעות מבנגקוק ויוצאות אליה. צ'רטרים עונתיים רבים פועלים גם מחוץ לשדה התעופה.

    נמל התעופה הבינלאומי של פוקט הוא נמל התעופה השלישי העמוס ביותר בתאילנד מבחינת תעבורת נוסעים ומטענים. כ-17 מיליון תיירים עוברים דרכו בשנה, מספר שעלה במהירות בעשור האחרון וצפוי לגדול עוד יותר בעקבות ההתרחבות ב-2016. יותר מ-100,000 טיסות ממריאות ונוחתות.

    הגעה לשדה התעופה של פוקט

    הצעד הראשון בהגעה לנמל התעופה הבינלאומי של פוקט הוא ההגירה. לשדה התעופה אכן יש מוניטין של תורים ארוכים ואיטיים, לכן חשוב להתאזר בסבלנות, כדי לקדם דברים מהר יותר תוכלו למלא שאלון פרטים לפני ההגעה לדלפק. למעשה אין מה למהר, כיוון שלעתים קרובות לוקח זמן גם עד שהכבודה מגיעה. איסוף הכבודה נמצא מיד לאחר ההגירה.

    אם אתם לא הולכים למלון מיד עם הגעתכם ואתם צריכים מקום לאחסון המזוודות שלכם, תוכלו להוריד אותם בטרמינל הבינלאומי ליד דלפק המשטרה תמורת תשלום קטן של כ-100 באט ליום. 

    החלפת מזומן

    אם תרצו להחליף כסף עם הגעתכם  לנמל התעופה הבינלאומי של פוקט, תמצאו מספר דוחני המרת מטבע באולם ההגעה. החלפה זמינה גם באולם היוצאים לאחר יציאה. שימו לב שאלו עשויים להיות עמוסים מאוד כאשר טיסות נוחתות. יש גם אופציה להשתמש באחד מהכספומטים הרבים הזמינים, אך מומלץ לשים לב לעמלות ולמגבלות המשיכה הרלוונטיות. שימו לב גם שסביר להניח שלא תקבלו את שערי החליפין הטובים ביותר בשדה התעופה. 

    אוכל בשדה התעופה של פוקט

    ישנן מספר אפשרויות לסעודה ברחבי נמל התעופה של פוקט, בחלקי ההגעה והעזיבה של שני הטרמינלים. תוכלו למצוא מגרש אוכל בטרמינל המקומי המגיש מגוון רחב של מנות טעימות ב-60 עד 120 באט בלבד. 

    מסעדת Yellow Orchid, המסעדה היחידה עם מקומות ישיבה בשדה התעופה, נמצאת בקומה השלישית של הטרמינל המקומי. זה מקום נהדר לטעום את הטעימה הראשונה שלך מהמטבח התאילנדי האותנטי בהגעה או ההזדמנות האחרונה לפני הטיסה חזרה. חווית האוכל שלמה עם עיצוב מקסים ונופים מצוינים על מסלול התעופה והים.

    אפשרויות תחבורה משדה התעופה של פוקט

    ישנן אפשרויות רבות להגיע  מנמל התעופה הבינלאומי של פוקט לכל יעד תיירותי מרכזי באי. תלוי בתקציב ובמחיר שתרצו להוציא, בהעדפות הנוחות ובתוכניות הנסיעה. בדרך כלל אין צורך להזמין העברה מהמלון מבעוד מועד, שכן אפשרויות התחבורה האחרות נוחות באותה מידה ובדרך כלל הרבה יותר משתלמות.

    מונית מונה

    מוניות מונה זמינות מחוץ למסוף המקומי והבינלאומי, ותעריפים מוצגים בדלפק המוניות. יש תוספת של 100 באט עבור נסיעה במונית משדה התעופה. עלות הנסיעה במונית לפוקט סיטי היא בדרך כלל בסביבות 600 עד 900 באט, בעוד שעלות הנסיעה לפאטונג היא בסביבות 750 עד 1,000 באט. שימו לב שמוניות נוטות קטנות יחסית ולעתים קרובות אינן יכולות להכיל מזוודות גדולות. תצטרך לשקול אפשרות אחרת אם יש לך הרבה מטען.

    לִימוּזִינָה

    סעו בסטייל על ידי הזמנת לימוזינה משדה התעופה (בדרך כלל מכונית סדאן גדולה יותר) מדלפקי הלימוזינה מיד לאחר איסוף המטען. זוהי בחירת התחבורה הנוחה ביותר משדה התעופה, ולכן היקרה ביותר. עם זאת, המחירים הוגנים מאוד, ומטיילים רבים מעריכים את הנסיעה הנוחה כאשר הדרך ארוכה יחסית. תוכלו להגיע למלון רעננים ומוכנים לחופשה. בהתחשב במחירי מונית רגילה, זה לא עולה הרבה יותר לקחת לימוזינה.

    מיניבוס

    המיניבוס לנמל התעופה הוא בחירה מצוינת עבור מטיילים המחפשים אפשרות זולה יותר. תמצאו דלפקי מיניבוסים באולם ההגעה שבהם תוכלו להזמין מקום באחד האוטובוסים. מיניבוס ייקח אותך גם ישירות למלון, מה שהופך אותו לאופציה נוחה ביותר. עם זאת, נסיעה במיניבוס לוקחת קצת יותר זמן מאשר במונית משדה התעופה, מכיוון שהמפעילים ימתינו עד שהאוטובוס יתמלא לפני היציאה. האוטובוס גם יעצור להורדת נוסעים אחרים.

    אוטובוס חכם של פוקט

    האוטובוס החכם של פוקט הוא הדרך המשתלמת ביותר להגיע מנמל התעופה של פוקט למספר יעדי חוף מרכזיים. הוא פונה לאורך החוף המערבי ומגיע עד לחוף ראוואי, ועובר דרך חוף סורין, חוף קמאלה, חוף פאטונג, חוף קארון וקטה. האוטובוס החכם של פוקט יוצא מדי שעה בין השעות 06:00-23:00 מדי יום. זו נסיעה איטית יותר מהאפשרויות האחרות בגלל כל העצירות, אבל תחסוך כסף רב. קחו בחשבון שתצטרכו ללכת ברגל מהאוטובוס למלון שלכם, לכן עדיף להזמין מקום קרוב למקום בו תוכלו לרדת.

    השכרת רכב

    אם אתם מעדיפים להסתובב בעצמכם במהלך החופשה שלכם, אז תוכלו למצוא מספר דלפקים להשכרת רכב בקומת הקרקע של הטרמינל הבינלאומי. רכב שכור ייתן לך את החופש לחקור את פוקט בשעות שלך, ובסופו של דבר יהיה זול יותר מאשר לטייל במונית. חברות ההשכרה בנמל התעופה של פוקט כוללות את Avis, Alamo, Europcar והרץ. תמצא אפילו יותר חברות ממש מחוץ לשדה התעופה. תזדקק לרישיון נהיגה בינלאומי תקף כדי לשכור רכב בפוקט .

    המראות משדה התעופה של פוקט

    כמו ברוב שדות התעופה, מומלץ להגיע לפחות שלוש שעות לפני טיסה בינלאומית ושעה עד שעה וחצי לפני טיסה פנימית. סביר להניח שחברת התעופה שלך תספק לך פרטים וזמנים ספציפיים יותר, במידת הצורך. הקפד לקחת בחשבון גם את השעה ביום ואת התנועה. ההגעה לשדה התעופה מפוקט סיטי או פאטונג יכולה לקחת יותר משעה, תלוי בעומסים. הגודל הקטן והקומפקטי של נמל התעופה של פוקט מקל למדי על ההתמצאות, ולא אמור להיות קשה למצוא את שער ההמראה המתאים.

    קניות פטורות ממכס

    העובדה כי זהו נמל קטן משמעה כי גם אין הרבה חנויות בשדה. עם זאת, ישנן כמה חנויות פטורות ממכס באולם היציאה בהן תוכלו למצוא סחורות טיפוסיות כמו אלכוהול, סיגריות ובשמים. תמצאו גם מוצרי אלקטרוניקה, מאכלים מקומיים, ותכשיטים קטנים ומזכרות להחזיר הביתה לחברים ובני משפחה. אולם ההמראה בקונספט פתוח וקל לניווט.

    מלונות מומלצים ליד נמל התעופה של פוקט

    אם אתה צריך להישאר ליד שדה התעופה ביום הגעתך או בלילה לפני היציאה, אז יש כמה אפשרויות פנטסטיות לבחירה, כולן במרחק הליכה מהטרמינלים. קח אוויר אחרי מסע ארוך או תירגע לפני שאתה ממריא באחד מחמשת הנכסים הבאים.

    מרינה אקספרס-AVIATOR-שדה התעופה של פוקט

    ממוקם באזור מסחרי תוסס במרחק של פחות מקילומטר משדה התעופה, Marina Express-AVIATOR-Phuket Airport מציע את כל מה שאתה צריך. החדרים מגיעים עם אינטרנט אלחוטי חינם, טלוויזיות בעלות מסך שטוח, עיצוב בנושא תעופה וחלל חיצוני פרטי. במלון יש גם מרכז כושר ובריכה חיצונית, כמו גם בריכה לילדים. הזמנות חדרים רבות כוללות ארוחת בוקר, נוח ביותר אם יש ך טיסה לתפוס בבוקר.

    Himaphan Boutique Resort

    Himaphan Boutique Resort מציע מיקום שליו מוקף בצמחייה טרופית, והכל במרחק קצר משדה התעופה. החדרים מציעים נוף מקסים של הגן וכוללים טלוויזיות בעלות מסך שטוח, אינטרנט אלחוטי חינם, חלונות גדולים ופטיו פרטיים. ישנה בריכה חיצונית נהדרת לאורחים להתקרר בה ומסעדה באתר גם כן. ארוחת בוקר מוצעת תמורת תוספת תשלום קטנה.

    הבית של דוס

    אם מרחק קצר לשדה התעופה הוא בראש סדר העדיפויות שלך, הבית של דוס הוא האופציה הקרובה ביותר. ממוקם ממש מעבר לרחוב מהמסוף המקומי, נכס זה מציע 18 חדרים מודרניים ומאובזרים לבחירה. אינטרנט אלחוטי וחניה כלולים בחינם, ויש דלפק קבלה הפועל 24 שעות ביממה כדי לטפל בכל הצרכים. ילדים מתקבלים בברכה גם במלון זה.

    שדה התעופה BS בפוקט

    נמל התעופה BS בפוקט מציע לינה רגועה ונוחות בשפע. בחר מתוך 25 חדרים מרוהטים בטוב טעם הכוללים אינטרנט אלחוטי חינם, טלוויזיה בעלת מסך שטוח, מיני-מקרר ואמצעים להכנת תה וקפה. יש גם חנות מכולת ומסעדה לא רשמית באתר, והאורחים מוזמנים לקחת אופניים להשאלה. הסעה חינם מ/אל נמל התעופה תביא אתכם למסוף תוך זמן קצר.

    My Place Phuket Airport

    מלון רגוע בן 10 חדרים במרחק דקות ספורות משדה התעופה, My Place Phuket Airport Mansion מציע שהייה ללא טרחה לכל מטייל. תיהנו ממתקנים נוחים כמו אינטרנט אלחוטי חינם, צ'ק-אין וצ'ק-אאוט מהיר ודלפק קבלה הפועל 24 שעות ביממה. החדרים מגיעים עם מיזוג אוויר וטלוויזיות בעלות מסך שטוח, וישנה מסעדה במקום האירוח. המלון מציע גם חניון אם יש לכם רכב שכור, וגם ילדים יתקבלו בברכה.

    אטרקציות מובילות ליד נמל התעופה של פוקט

    אם יש לך זמן נוסף לפני הטיסה או שאתה רוצה לצאת ולראות את פוקט מיד עם הגעתך? נמל התעופה הבינלאומי של פוקט ממוקם קרוב למספר אטרקציות מצוינות שכדאי להוסיף למסלול הטיול שלכם. והכי חשוב, הם נמצאים במרחק נסיעה קצרה ובמחיר סביר במונית בלבד. הנה כמה מקומות מובילים שכדאי לבדוק.

    הפארק הלאומי סירינת

    הפארק הלאומי סירינת הוא פארק חוף קטן בגודל 26 קמ"ר ממש ליד נמל התעופה הבינלאומי של פוקט. זהו מקום יפהפה כדי למתוח רגליים בהליכה מהירה לצד האוקיינוס או דרך היערות הטרופיים. ישנם מספר חופים בתוך הפארק שבהם ניתן לשחות או פשוט ליהנות מהנוף מעל המים. ממוסחר מאוד, הפארק כולל שפע של מתקנים, מסעדות ואתרי נופש.

    חוף נאי יאנג

    אחד החופים בתוך הפארק הלאומי סירינת ורק חמש דקות משדה התעופה, Nai Yang Beach הוא מקום נהדר להירגע בו. זהו מקום פופולרי בקרב המקומיים ומהווה היכרות פנטסטית לחיי החוף של פוקט. יש שפע של מקומות מוצלים ואזורי פיקניק שבהם תוכלו ליהנות מארוחה מאחד ממוכרי האוכל הרבים שעומדים על החוף. בקצה הצפוני של החוף, יש אפילו שונית יפה. אמנם אין כאן הרבה פעילויות חוף, אבל האטרקציה העיקרית של חוף נאי יאנג היא שהוא לא עמוס מדי, וזה מקום נפלא לטייל בו ולהקשיב לגלים.

    חוף מאי קאו

    חוף מאי קאו ממוקם גם בתוך הפארק הלאומי סירינת, אם כי הוא נמצא צפונה יותר ולוקח כ-16 דקות להגיע משדה התעופה ברכב. זהו למעשה מרחב החול היחיד הארוך ביותר בפוקט, המשתרע בקו ישר לאורך כמעט שבעה קילומטרים. הוא מכונה לעתים קרובות "חוף שדה התעופה", לא רק בגלל קרבתו לשדה התעופה אלא בגלל המטוסים שנוחתיםם מעל הראש של המבקרים, נמוך להפליא בדרכם לנחיתה. הקצה הדרומי של החוף מציע את המבט הטוב ביותר במטוס.

    פארק המים ספלאש ג'ונגל

    ממוקם צפונית לשדה התעופה, פארק המים ספלאש ג'ונגל נמצא במרחק של 12 דקות נסיעה בלבד מהטרמינלים. זהו מקום נהדר למשפחות, עם טרמפים ואטרקציות לכל הגילאים. תוכלו להשתכשך בבריכת הגלים, לצוף במורד הנהר העצל שמקיף את הפארק, או לחוות פרץ אדרנלין באחת המגלשות הענקיות. יש גם אזור לילדים עם מגלשות קטנות יותר ומשחקים מהנים לקטנטנים. לאחר שנהניתם, תוכלו לאכול ארוחת צהריים באחת המסעדות או לשתות משקה בבר הבריכה.

    Soi Dog Foundation

    Soi Dog Foundation הוא ארגון ייחודי רק כמה דקות נסיעה אחרי פארק המים ספלאש ג'ונגל. המשימה של הקרן היא לעזור לשפר את רווחתם של כלבים וחתולים משוטטים בתאילנד. הם מספקים טיפול לבעלי חיים נזקקים ומנהלים תוכנית עיקור כדי לסייע בשליטה באוכלוסיית החיות המשוטטות באופן בר קיימא ואנושי. המבקרים מוזמנים להגיע ולערוך סיור מודרך בחינם. הסיורים מוצעים בימים שני עד שישי בשעות 9:30, 11:00, 13:30 ו-14:30, וכן בשעה 10:00 בשבת.