צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    ארמון המלך בנגקוק

    הארמון הגדול המרהיב והמרהיב הוא ללא ספק ציון הדרך המפורסם ביותר בבנגקוק. זהו מראה שחובה לראות ששום ביקור בעיר לא יהיה שלם בלעדיו. הוא נבנה בשנת 1782 ובמשך 150 שנה היה ביתו של המלך התאילנדי, בית המשפט המלכותי והמושב המנהלי של הממשלה.

    הארמון הגדול של בנגקוק הוא אכן גברת ותיקה, שממשיכה לקבל מבקרים ביראת כבוד עם הארכיטקטורה היפה והפרטים המורכבים שלה, כל אלה הם הצדעה גאה ליצירתיות ולאומנות של העם התאילנדי. בין חומותיו היו גם משרד המלחמה התאילנדי, מחלקות המדינה, ואפילו המטבעה. כיום, המתחם נותר הלב הרוחני של הממלכה התאילנדית.

    הארמון הגדול

    בתוך מתחם הארמון ישנם מספר מבנים מרשימים ביניהם Wat Phra Kaew (מקדש בודהה האזמרגד), המכיל את בודהה האזמרגד הקטן אך המפורסם והנערץ מאוד שראשיתו במאה ה-14.

    הגלימות על הבודהה מוחלפות עם עונות השנה על ידי HM מלך תאילנד – טקס חשוב בלוח השנה הבודהיסטי. מלכי תאילנד הפסיקו לגור בארמון בסביבות תחילת המאה ה-20, אבל מתחם הארמון עדיין משמש לציון כל מיני התרחשויות טקסיות ומשמחות אחרות.

    פריסה והתמצאות של הארמון הגדול

    מתחם הארמון, כמו שאר האי Ratanakosin, בנוי בדומה מאוד לארמונות של Ayutthaya, הבירה לשעבר המפוארת של סיאם שעליה פשטו הבורמזים. בחצר החיצונית, סמוך לכניסה, שיכנו בעבר מחלקות ממשלתיות שבהן המלך היה מעורב ישירות, כמו המינהל האזרחי, הצבא והאוצר. מקדש בודהה האזמרגד ממוקם בפינה אחת של חצר חיצונית זו.

    בית המשפט המרכזי הוא המקום שבו היו מגוריו של המלך ואולמות המשמשים לניהול עסקי המדינה. רק 2 מאולמות הכס פתוחים לקהל הרחב, אך תוכלו להתפעל מהפרטים המעודנים על חזיתות המבנים המרשימים הללו.

    החצר הפנימית היא המקום שבו גרו בני זוגו ובנותיו המלכותיים של המלך. בית המשפט הפנימי היה כמו עיר קטנה המאוכלסת כולה בנשים ונערים מתחת לגיל ההתבגרות. למרות שאף מלוכה לא שוהה בחצר הפנימית כיום, היא עדיין סגורה לחלוטין לציבור.

    למרות הקרבה של הארמון הגדול ו-Wat Phra Kaew, יש ניגוד מובהק בסגנונות בין המקדש התאילנדי מאוד של בודהה האזמרגד לבין העיצוב היותר אירופאי של הארמון הגדול (הגג הוא החריג העיקרי). דגשים נוספים הם היכל בורומבימן ואולם אמרינדה, ביתו המקורי של המלך ראמה הראשון והיכל הצדק.

    הערות חשובות לגבי ביקור בארמון הגדול

    חל קוד לבוש קפדני. הארמון הגדול, עם מקדש בודהה האזמרגד, הוא האתר הקדוש ביותר בתאילנד. על המבקרים להיות לבושים כראוי לפני שיתאפשר להם להיכנס למקדש. גברים חייבים ללבוש מכנסיים ארוכים וחולצות עם שרוולים (ללא גופיות). אם אתה נועל סנדלים או כפכפים אתה חייב לגרוב גרביים (במילים אחרות, בלי רגליים יחפות.)

    נשים חייבות להיות לבושות בצניעות דומה. אין בגדים שקופים, כתפיים חשופות וכו'. אם אתה מופיע בשער הכניסה בלבוש לא תקין, ישנו דוכן ליד הכניסה שיכול לספק בגדים שיכסו אותך כמו שצריך (נדרש פיקדון).

    כרטיסים לארמון הגדול נמכרים בין השעות 8:30-15:30 והמחיר כולל כניסה לארמון ויממנמק ולאולם כס הכס אבהיזק דוסיט.

    על Wat Phra Kaew

    Wat Phra Kaew או מקדש בודהה האזמרגד (הידוע רשמית בשם Wat Phra Sri Rattana Satsadaram) נחשב למקדש הבודהיסטי החשוב ביותר בתאילנד. ממוקם במרכז ההיסטורי של בנגקוק, בתוך שטחו של הארמון הגדול, הוא עוגן את  Phra Kaew Morakot  (בודהא האזמרגד), תמונת הבודהה הנערצת ביותר שנחצבה בקפידה מגוש אחד של ירקן. התמונה יכולה להיקרא גם  Phra Putta Maha Mani Ratana Patimakorn  והיא בתנוחת מדיטציה. עיצובו בסגנון בית ספר לאנה של הצפון.

    אולמות קבלה מלכותיים

    כיום, החלק הפנימי המרשים שלו משמש לאירועים טקסיים חשובים כמו הכתרות. הוא מכיל גם את כס המלכות העתיק, ששימש לפני זה בסגנון מערבי שנמצא כיום בשימוש. מבקרים מורשים להיכנס לחדר הקבלה המרווח בסגנון אירופאי או לאולם הארמון הגדול (Chakri Maha Prasat).

    ואז יש את אולם דוסיט המרשים, שדורג אולי כבניין הארכיטקטוני הטוב ביותר בסגנון זה, ומוזיאון שיש בו מידע על שחזור הארמון הגדול, דגמים מוקטנים ותמונות בודהה רבות.

    הארמון הגדול בבנגקוק

    מיקום:  Na Phra Lan Road, העיר העתיקה (Rattanakosin), Phra Nakhon, בנגקוק 10200, תאילנד

    פתוח:  מדי יום בין השעות 8:30-15 :30

    טל':  +66 (0)2 623 5500