צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    קו ליפה

    קו ליפה עם ילדים – האי המושלם למשפחות?

    כשתגיעו לתאילנד תשמעו הרבה על Koh Lipe. אם אתם נמצאים בחוף המערבי סביב קראבי או בכל אחד מהאיים, נראה שכולם הולכים או בדרכם חזרה מקו ליפה. 

    אז כשתחפשו אותו אולי תופתעו לראות עד כמה הוא קטן. זהו כתם קטנטן של אי מול החוף המערבי של תאילנד, קרוב לגבול עם מלזיה.

    במהלך השנים האחרונות, זה באמת המריא כיעד תיירותי אז חשבנו שנכתוב פוסט קצר על החוויות שלנו בביקור בקו ליפה עם ילדים.

    למען האמת, כשחקרנו את האי לא ממש הצלחנו להבין על מה כל המהומה. כן, זה נראה יפהפה אבל כך גם אינספור איים אחרים בחלק זה של תאילנד. מה היה כל כך מיוחד בקו ליפה?

    כשפנינו דרומה למלזיה היה הגיוני לעצור בדרך לראות על מה כל המהומה.

    קו ליפה 

    קו ליפה הוא האי הדרומי ביותר בתאילנד ונמצא במחוז סאטון. היא מפורסמת בזכות החופים החוליים הרחבים שלה, הים הרדוד והצבע המדהים של המים שזכו לה את הכינוי "האיים המלדיביים של תאילנד". הוא ממוקם בפארק הלאומי טארוטאו והוא האי המיושב היחיד בארכיפלג אדאנג. 

    אתה תקרא הרבה פוסטים על Koh Lipe שמתארים אותו כפנינה שלא התגלתה. זה בהחלט לא המצב יותר.

    כל הפיתוח הוא בקנה מידה די קטן, אין תנועה אמיתית מלבד הטוק-טוק המוזר והאי שמר על אווירת המפתח והצוננת שלו.

    קו ליפה הוא אי קטנטן ותוכלו להגיע לכל מקום בהליכה. אם יש לכם תיקים כבדים או לא מתחשק לכם לטייל, יש טוקטוקים שיעזרו לכם להתנייד.

    יש רחוב מדרחוב ראשי אחד שעובר בין חוף פטאיה לחוף סנרייז. הרחוב גדוש בשפע של ברים מגניבים, מסעדות, חנויות נוחות וסוכני נסיעות ועוד כמה מקומות לינה זולים.

    הגעה לקו ליפה

    למרות היותו מרוחק למדי, קל להגיע לקו ליפה בסירה.

    מהיבשת תוכלו לתפוס מעבורת או סירת מנוע מהירה מפאק בארה. זהו המסלול היחיד שפתוח כל השנה.

    אם אתם מקפצים בין איים בעונת השיא מהאיים לצפון, תוכלו לתפוס סירת מנוע מהירה לקו ליפה שעוצרת באיים שונים במסלול. יש אפילו סירת אקספרס כל הדרך מפוקט.

    זה יכול להיות מסע די ארוך (תלוי איפה מתחילים) אבל זה נופי ואני תמיד נהנה לטייל בסירה ולהביט באיים שאנחנו חולפים על פניהם. הם אכן ממלאים יתר על המידה את סירות המהירות, כך שלא מובטח לך מושב עם הכרטיס שלך ועשויים לסיים על הרצפה וזו לא החוויה הנוחה ביותר. 

    יש קטע שהוא ים פתוח למדי, שם נהיה די מהמורות וכמה מחברינו לנוסעים היו צריכים להצמד לשקית הקאה ואתה מקבל כמה טלטולים בעמוד השדרה שלך. 

    אם אתם נוסעים עם תינוק צעיר, עליכם לקחת זאת בחשבון לפני שאתם מזמינים מסע ארוך בסירת מנוע מהירה מכיוון שזה עלול להעמיס על גופם הצעיר. אם אתה על סירת מנוע עם תינוק, הקפד לשמור אותם במנשא. 

    הפעוטות שלנו ישנו כמעט כל המסע.

    בעונת השיא Koh Lipe מחובר גם ל-Langkawi במלזיה עם כמה מעבורות בכל יום.

    כשתגיעו לקו ליפה תופלו כפונטון צף במרחק קצר מחוף פטאיה. כאן תצטרכו לשלם את דמי הכניסה לפארק הלאומי ולעבור לסירת לונגטייל שתיקח אתכם אל החוף.

    חופים בקו ליפה

    יש 3 חופים עיקריים בקו ליפה, כולם די מדהימים עם חול לבן מדהים ומים צלולים.

    חוף פטאיה

    זה החוף אליו תגיעו הוא חוף ארוך ומוגן עם החול הלבן מכולם. זה מקום הומה עם הרבה מלונות וברים והכניסה ל-Walking Street.

    תוכלו למצוא את המעבורת, סירת המנוע ואת משרד ההגירה לאורך החוף הזה.

    בסך הכל, זה יוצר חוף עמוס. תמיד קורה הרבה אבל זה לא הופך את המקום להכי מרגיע לשבת או לשחות בו.

    זה כנראה לא המקום הטוב ביותר עבור משפחות לשהות בו מכיוון שהוא יכול להיות קצת רועש כשהברים נשארים פתוחים עד די מאוחר. ליפה הוא לא מקום מגה למסיבות אבל זה האזור עם הכי הרבה חיי לילה.

    חוף זריחה

    זהו חוף רחב ומקסים שכפי שאולי ניחשתם, מהווה מקום נהדר לצפות בשמש עולה. הוא שקט יותר מחוף פטאיה עם מלונות כאן קצת יותר מרווחים ופחות ברים ושקטים יותר מאשר בחוף הראשי.

    החוף ממש רחב ויש בו חול רך. יש פחות תנועת סירות בחוף הזה, כך שזה מקום טוב לשנרקל.

    אם אתם מחפשים להישאר על החוף, זו כנראה הבחירה הטובה ביותר למשפחות.

    Sunset Beach

    הסאנסט ביץ', השקט מכל החופים, נמצא במרחק הליכה קצר מהאקשן עם כמה מסעדות ומלונות על חוף הים. יש כאן לא מעט עצים כך שזה מקום נהדר לשבת וליהנות מצל בחום היום.

    כלבים בקו ליפה

    בילינו כמה חודשים טובים בדילוג איים ברחבי תאילנד, אבל רק בקו ליפה נתקלנו בכלבים משוטטים רבים. הם לא כוללים אותם על הגלויות או החוברות אבל הם כמעט בכל מקום. 

    זה אולי לא בעיה עבור כולם, אבל אם אתה נמצא בקו ליפה עם ילדים שמפחדים מכלבים (כמו שלנו) זה יכול להיות לא נעים.

    כשהגענו לקחנו טוסטי גבינה מה-7-Eleven (קצת מוסד בתאילנד) וקפצנו על טוק-טוק לחוף. ברגע שיצאנו הופיע כלב ונבח עלינו בזעם.

    נסוגנו לבר חוף. הוא נכנס אחרינו והמשיך לנבוח ולהציק לנו עד שבסופו של דבר מישהו גירש אותו החוצה עם מטאטא. הוא ישב ובהה בנו בזמן ששתינו כמה משקאות על נדנדה/שולחן ענק שחשבנו שהציע לנו מעט הגנה.

    כשישבנו שם וחקרנו קצת הבנו שיש הרבה כלבים שמתעצלים על החוף. לרוב הם היו שקטים ולא נראה שהם מפריעים לאנשים אז כנראה שלא היה להם אוכל (תמיד יש לנו מה לאכול אם כי לא תמיד זה מריח טוב כמו טוסט גבינה). 

    ככל שבילינו יותר זמן על האי גילינו שהכלבים היו מחזה נפוץ בכל החופים (כולל Sunset Beach שהוא בכלל החוף השקט ביותר), וגם ברחוב ההליכה הראשי שבו הם מסתובבים ליד דלתות החנויות .

    האם כדאי לבקר בקו ליפה עם ילדים?

    למען האמת לא התאהבנו בקו ליפה. לא שנאנו את זה אבל זה היה קצת עמוס מדי לטעמנו וכל הכלבים הביאו לכך שלא יכולנו להירגע על החוף. 

    החופים, במיוחד חוף פטאיה, היו עסוקים כל הזמן בסירות, כך שלמרות היופי שלו זה הרגיש קצת כאילו ישבנו במוקד תחבורה עמוס ולא בחוף גן עדן. למען ההגינות, שניהם באותו זמן, מכיוון שיש סירות שבאות והולכות מכאן לכל מיני יעדים אחרים ממיקום יפהפה ללא ספק.   

    שמחנו מאוד שבחרנו להישאר באתר הנופש Koh Adang שלמעשה לא נמצא בקו ליפה בכלל.

    מכיוון שנאבקנו למצוא מקום לינה טוב ב-Lipe, התמקמנו לשהייה באתר הנופש Adang Island, שנמצא ממש מעבר למים מהשכן המפורסם שלו. 

    קו אדאנג

    קו אדאנג הרבה יותר גדול מליפה. זה די הררי עם נקודות תצפית מדהימות וכמה מפלים שאפשר לחקור. הוא כל כך קרוב לליפה שהוא נראה כמו החלק הפנימי ההררי של האי, אבל הוא למעשה מופרד על ידי ערוץ ברוחב 200 מטר. 

    אין לנו היסוס להמליץ על שהייה בקו אדאנג עם ילדים. המקום בו התארחנו הוא המלון הראוי היחיד באי והוא אפשרות נחמדה לטווח בינוני. 

    הסיבה העיקרית שבחרנו במקום הזה במקור הייתה שלא הצלחנו למצוא שום דבר במחיר סביר בקו ליפה. 

    אתר הנופש אדאנג איילנד היה בעל ערך רב עם בריכה מדהימה, חדר נחמד וארוחת בוקר נהדרת. 

    אהבנו שאתה יכול לעשות שימוש חופשי בקיאקים ושנורקלים מתי שתרצה. הם גם נוסעים בסירה עם זנב ארוך בחינם לקו ליפה כמה פעמים ביום. 

    מחוץ לזמנים אלו, אתה יכול לשלם לשיט שייקח אותך לאורך קטע הים הקצר. כשתגיעו תוכלו להתקשר אליהם והם יאספו אתכם בחינם. 

    למלון זה יש חוף חולי משלו המשקיף על ידי בריכת השחייה המקסימה ופינת ישיבה נוחה ומוצלת עם שפע של כריות תאילנדיות וכמה ספרים ומשחקים שיעסיקו אותך.

    בערב הם מקרנים סרטים על מסך גדול על החוף, למרבה הצער, הם לא תמיד היו הסרטים הכי ידידותיים למשפחה.

    אם אתה נשאר כאן אתה צריך לאכול במסעדה שלהם או לשלם עבור סירה חזרה לאחר אכילה בקו ליפה. האוכל כאן הגון והמחירים טובים, זולים יותר מהרבה מקומות בליפה והמים בבקבוק שציפינו לשלם עליהם הרבה היו זולים יותר מה-7-Eleven בליפה. 

    התוכנית המקורית שלנו הייתה להישאר כאן כמה לילות ואז לעבור לקו ליפה לעוד כמה לילות אבל אהבנו יותר את קו אדאנג והארכנו את שהותנו כאן במקום לישון בקו ליפה.

    כמו תמיד, הדעות על המלונות המופיעים בבלוג זה מבוססות על החוויות שלנו ומעולם לא קיבלנו שהות חינם או תעריף מוזל בתמורה לכתיבה על מלון (או כל אטרקציה אחרת).

    לאן עכשיו?

    Koh Lipe עושה עצירה נהדרת בטיול איים. אתה יכול לנסוע צפונה לאיים גדולים כמו Koh Libong, Koh Ngai, Koh Mook ו-Koh Lanta לפני שתגיע ליבשת בקראבי.

    בנסיעה דרומה בסירה תוכלו להגיע לאי המלזי לנגקאווי שמציע חווית אי שונה מאוד.

    לחלופין, אתה יכול ללכת ישר ליבשת לשדה התעופה הקרוב ביותר בהאט יאי, שם תוכל לטוס לבנגקוק או צ'אנג מאי.

    מחשבות אחרונות על קו ליפה עם ילדים

    אנו מקווים שנהנית לקרוא את המדריך המהיר שלנו לקו ליפה עם ילדים. אני לא חושב שאהבנו את קו ליפה כמו רוב האנשים שהיו שם או כתבו על זה בבלוג.

    זה אחד הדברים בטיולים, תמיד יהיו לך חוויות שונות מכל אחד אחר והן יעצבו את הרגשות שלך לגבי מקום. לא כולם אוהבים את אותם הדברים או את אותם מקומות וזה בהחלט דבר טוב.

    Koh Lipe הוא ללא ספק יפהפה ויש בו הרבה דברים, כך שאתה עשוי למצוא שזה גן העדן של האי שלך. אם אתם מתכננים לנסוע לשם, עיין בפוסט הזה כדי לגלות את הזמן הטוב ביותר לבקר בקו ליפה. עבורנו, Koh Ngai הוא האי התאילנדי האהוב עלינו ואחרים כמו Koh Libong ו-Koh Lanta מצאו מקום מיוחד בליבנו.

    מה שכן אהבנו באזור זה היה הזמן שלנו בקו אדאנג בשיט קיאקים בין חופים נטושים קטנטנים ושנורקלינג עם הדגים הצבעוניים. בין אם תבחרו להישאר בקו ליפה או בקו אדאנג, אנו ממליצים לכם לבלות קצת זמן בשכשוך על המים ושחייה דרך הים הצלול.

    היית בקו ליפה? מה חשבת על זה? אנא שתף את המחשבות שלך למטה.