צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    איים ידידותיים למשפחות בתאילנד

    ישנם הרבה איים נפלאים הן במפרץ תאילנד והן בים אנדמן.

    חלקם מפותחים מאוד בעוד שבאחרים יש רק קומץ אתרי נופש, ולפעמים ההבדלים בין כל שני איים הם עדינים. אבל קשה לטעות ברגע שאתה מחליט על סוג האי שמתאים למשפחה שלך.

    אם אתם מעדיפים שילוב, מעבורות לטיול איים מחברות רבות מהנקודות במהלך החודשים היבשים מנובמבר עד מרץ. האזורים הטובים ביותר לטיול איים הם דרום אנדמן (פוקט עד קו ליפה), הארכיפלג קוסמוי בדרום המפרץ, וארכיפלג קו צ'אנג במזרח המפרץ. בכל שאר האזורים, סביר להניח שתחזרו ליבשת בין האיים.

    הנה סקירה על האיים הטובים ביותר בתאילנד למשפחות.

    האיים התאילנדים הטובים ביותר למשפחות
    בעמוד זה:
    איים גדולים
    פוקט
    קוסמוי
    קופנגן
    קו לנטה
    קו צ'אנג
    איים קטנים יותר
    קו סאמט
    קו טאו
    קופי פי
    קו ליפה
    איים פחות מוכרים
    בפארק ימי
    קו טרוטאו
    קו אנג תונג
    קו סורין

    הפינות השקטות יותר של קוסמוי, בדרום המפרץ, מתאימות היטב למשפחות

    איים תאילנדים גדולים ידידותיים למשפחות

    לרוב המשפחות יהיה אחד או יותר מחמשת האיים הגדולים הבאים במסלול, וכולם מציעים מגוון רחב של אטרקציות. חלקם מוקדי מסיבות, אחרים פחות מפותחים ויש להם חופים נידחים. בצע את המחקר שלך כדי לבחור אחד שנראה מתאים למשפחה שלך.

    כמעט כולם נגישים באמצעות מעבורת כלי רכב – לפוקט מגיעים באמצעות גשר – ויש בשפע של סונגטאיו וטוק טוקים. השכרת רכב וג'יפים זמינה גם כן.

    שוק לילה במדרחוב בעיר העתיקה של פוקט

    פוקט

    פוקט הוא המחוז היחיד בתאילנד המורכב כולו מאיים. בנוסף לאי פוקט עצמו, איים נוספים קטנים יותר אך ראויים לציון כוללים את קו ראיה לשנורקלינג וחופים מלכותיים, קו היי לחוף טוב שניתן להגיע אליו בטיול יום קל, וקו מאפראו עבור טעם מקומי. אף על פי שאינם חלק ממחוז פוקט, ניתן לחקור את האיים היפים במיוחד של קבוצת קופיפי ומפרץ פאנג נגה בסיור יום מחוץ לפוקט.

    באי פוקט, הגדול בתאילנד, יש שדה תעופה, בתי חולים, קניונים, הוא עמוס באתרי נופש ואטרקציות, ויש הרבה חופים. יש הרבה מה לראות ולעשות – יש את השווקים והארכיטקטורה של העיירה ההיסטורית של פוקט, וויקבורד, מצנחי רחיפה, מיני גולף ומקדש גיבון, בין דברים רבים אחרים.

    צריך לדעת

    לעיירות שמגבות את חוף פאטונג באי פוקט, ובמידה פחותה, חופי קאטה וקארון, יש כמה חיי לילה סוררים שצריך להיזהר מהם. במיוחד, הימנעו מדרך באנגלה בלב פאטונג לאחר רדת החשיכה.

    שייט קיאקים בים בפארק הימי הלאומי אנג תונג, ליד קוסמוי

    קוסמוי

    בדרום המפרץ, באי השני בגודלו בתאילנד יש שדה תעופה ואותם סוגי אטרקציות ומקומות לינה (ופקקים) המותאמים לתיירות שנמצאים בפוקט. אבל רמת השירותים גבוהה, והזמנת סיורים קלה.

    התרעננו בכל אחד משלושה מפלים בינוניים, כולל Na Muang שקל להגיע אליו; לראות את הפסלים ההינדים והבודהיסטים העצומים ב-Wat Phlai Laem ו-Wat Phra Yai; תיהנו מסירקוס ספארק, והירגעו בשיטוט בשוק הלילה בכפר הדייגים של בופוט. קחו בחשבון טיול יום לאיי אנג ת'ונג המלכותיים ולקו מטסום, אי קטן שבו חזירים נודניק ומצטלמים עם תיירים על החוף.

    צריך לדעת

    בחלקים מהעיירות התומכות בחופי צ'אוונג ולמאי, במיוחד Soi Green Mango בצ'אוונג, יש כמה חיי לילה סוררים. טיסה ישירה לקוסמוי היא יקרה – תחסוך כסף על ידי טיסה לשדה התעופה Surat Thani (URT) ביבשת, שם ניתן לארגן העברות באוטובוס ומעבורת לקוסמוי (כמו גם לקופנגן ולקו טאו) עם ההגעה, או מראש.

    Bottle Beach בחוף הצפוני השליו של קופנגן

    קופנגן

    לאי המגניב הזה מצפון לקוסמוי יש מוניטין של סצנת סטונר היפי והוללות שיכורים במסיבת הפול מון החודשית בהאד רין, אבל חלקים ממנו יוצאים מן הכלל עבור משפחות. למרות שהאי חסר את מגוון האטרקציות הממוקדות בילדים שנמצאו בקוסמוי, זה הימור טוב לצעירים מבוגרים שאוהבים את החוץ.

    הפעילויות כוללות טיולי הליכה לנקודות תצפית, ספורט מים כמו גלישת רוח, שחייה במפל Than Sadet וביקור ברצועות חול מרוחקות כמו Bottle Beach ו-Thian Beach בסיור בסירה ארוכת זנב. האי ידוע גם ביוגה, מדיטציה ובריאות. בעיירה המרכזית, Thong Sala, יש בוטיקים מגניבים ושוק לילה טוב.

    צריך לדעת

    בעוד האד רין ובאן טאי בדרום פופולריים בקרב תרמילאים, החלקים המזרחיים והצפוניים של קופנגן שקטים ומתאימים למשפחות.

    טיילו אל המגדלור בקו לנטה עבור נופים מדהימים

    קו לנטה

    שוכנת מול החוף הדרום מערבי, קו לנטה שמרה על רוח נינוחה ויש בה הרבה אתרי נופש משפחתיים איכותיים ומתקנים נלווים לאורך קילומטרים של חוף הים בחוף המערבי. תמצאו גם קצת צבע מקומי בכפרים המוסלמיים-תאילנדים שמנקדים את האי.

    בחוף המזרחי הפחות מפותח, בקרו בעיר העתיקה בסגנון סיני וקפוץ לסירת זנב ארוך כדי לחקור יער מנגרובים שבו קופים הולכים לדוג. הדרום הרחוק של האי הוא חלק מהפארק הימי Mu Ko Lanta שבו אתה יכול לטייל עד למגדלור לתצפית אדירה על הים והאיים הסמוכים. הפארק מכסה גם את קו האה וקו רוק, שתי קבוצות קטנות של איים המתהדרים בכמה מהשנורקלינג הטובים ביותר באזור. סיורי סירה לשניהם לא קשה למצוא בקו לנטה.

    צריך לדעת

    קו לנטה שקט יחסית לאי פופולרי, אבל אזור מסיבות התרמילאים לכיוון הקצה הצפוני של לונג ביץ' יכול להיות רועש. החופים בצפון-מערב בנויים עם שפע של חנויות ומסעדות, ואילו אלו בדרום-מערב שקטים יותר.

    מים צלולים בפארק הימי מו קו צ'אנג

    קו צ'אנג (טראט)

    "אי הפילים" הזה במזרח המפרץ הוא האי השלישי בגודלו בתאילנד. רוב החוף המערבי מפותח מאוד, אבל הג'ונגל ההררי מכסה את הפנים ואת החוף המזרחי מרגיש כמו יעד לא אופטימי עם כפרי דייגים זעירים ויערות מנגרובים. קו צ'אנג מתגאה גם באוסף המפלים הטוב ביותר של כל אי תאילנדי.

    הפנים המיוער הוא חלק מהפארק הימי מו קו צ'אנג, וכמה מדריכי שבילים מנוסים הופכים את קו צ'אנג למנצח עבור חובבי טרקים. הפארק מכסה גם את רוב 52 האיים של הארכיפלג קו צ'אנג. קו ראנג וקו וואי הם שניים מהאיים האטרקטיביים יותר של הפארק, ושניהם נגישים בסיורי יום לשנורקלינג או צלילה במים צלולים.

    צריך לדעת

    בעוד שרוב קו צ'אנג ידידותי למשפחות, אולי כדאי להימנע מחוף לונלי בגלל סצנת מסיבות התרמילאים שלו. תמצאו גם כיסים מבודדים של ברים מטומטמים לאורך הכביש הראשי מדרום לחוף ווייט סאנד בצפון מערב.

    איי תאילנד קטנים יותר ידידותיים למשפחות

    האיים הקטנים האלה היו יפים מכדי לחמוק מפיתוח תיירותי כבד בשני העשורים האחרונים. למרות זאת, לכולם יש אזורים שקטים עם אתרי נופש נוחים המיועדים למשפחות, ולכולם יש מרפאות רפואיות הקשורות לבתי חולים יבשתיים נחשבים.

    קרבתו של קו סאמט לבנגקוק פירושה שהוא יכול להיות עמוס בסופי שבוע ובחגים

    קו סאמט

    האי הזה בצורת דג דגיגון במזרח המפרץ נמצא רק 170 ק"מ דרומית מזרחית לבנגקוק, מה שהופך אותו נוח לזמן חוף של כמה ימים בסוף הטיול. חופים פזורים ברוב החוף המזרחי ובעוד שחוף סאי קאו בצפון יכול להיות רועש, יש הרבה מפרצונים שקטים יותר בדרום המבודד יותר. אל תפספסו את הפסלים של בתולת ים, נסיך מנגן חליל ועתק ענק, דמויות מ-Phra Aphai Mani, סיפור מאת הסופר התאילנדי Sunthorn Phu מהמאה ה-19, אשר קיבל בחלקו השראה מהנוף של קו סאמט.

    צריך לדעת

    סיורי סירה מקו סאמט כוללים מספר איים לא מפותחים ממזרח, כמו קו תאלו עם קשת האבן הטבעית והחוף המקסים. שימו לב גם שבסופי שבוע ובמועדי החגים קו סאמט צפוף באנשים מבנגקוק ומציאת חדר ברגע האחרון יכולה להיות מטלה.

    קו טאו – 'אי הצבים' – הוא מקום נהדר ללמוד בו לצלול

    האיש שלי

    בדרום המפרץ ומקושר הן לקופנגן והן לקוסמוי באמצעות מעבורות לטיול איים בכל ימות השנה, "אי הצבים" הזה הוא המקום הפופולרי ביותר בתאילנד ללמוד בו לצלול. ישנם עשרות בתי ספר לצלילה למבוגרים ולילדים, ואתרי שנורקלינג רבים, כגון מפרץ מנגו ומפרץ הכריש, שהם הרבה יותר טובים מכל אלה שנמצאים ליד קוסמוי או קופנגן. משפחות צריכות לשקול להישאר בחופים שקטים כמו סאי נואן או או לואק, בניגוד לחופים הרועשים יותר בהאד סארי ומיי האד.

    צריך לדעת

    אפשרות טובה לטיול יום היא Ko Nang Yuan, אי זעיר מול החוף הצפון מערבי של קו טאו עם חוף פנומנלי המשתרע בין צמד גבעות סלעיות.

    קופיפי ידועה במפרצונים ובלגונות שלה

    קופיפי

    היעד המפורסם הזה כולל שני איים הממוקמים זה לצד זה: קופיפי דון מפותח מאוד במקומות, בעוד לקופיפי לה יש הגנה רשמית וניתן לבקר בה רק בסיורי יום. זה האחרון הוא ללא ספק האי המרהיב ביותר מבחינה ויזואלית בתאילנד בזכות הלגונות והמפרצונים הגבישיים שלו. הרשויות עבדו קשה כדי לשמר את הסביבה של קופי פי לה באמצעות שיקום אלמוגים ועל ידי סגירת מפרץ מאיה שהיה פעם צפוף לתיירים. זה צפוי להיפתח מחדש עם תקנות מחמירות ב-2022.

    צריך לדעת

    בקופי פי דון, משפחות מעדיפות לעתים קרובות להישאר בחוף Laem Thong השקט ולא במיקום מרכזי בטונסאי, שיש בו סצנת מסיבות. אם אתה מעדיף פשוט לבקר בשני האיים, בדוק סיור בסירה מפוקט, מקו ג'ום או או נאנג בקראבי.

    שקיעה מעל קו ליפה

    ליפה

    בדרך למטה בדרום מערב תאילנד, קו ליפה הוא אחד האיים המושכים ביותר בתאילנד הודות לחול הלבן והרך והמים הכחולים שלו. ההתעניינות התיירותית הגוברת שינתה את האי, ומילאה את הפנים בגודל חצי ליטר עם אתרי נופש גדולים ו"רחוב הליכה" משובץ בחנויות ומסעדות, אבל המשיכה של הנוף הטרופי יוצא הדופן של האי נותרה בלתי ניתנת להכחשה.

    צריך לדעת

    קו ליפה הוא רק חלק אחד של ארכיפלג עם כמה איים לא מפותחים ולא מיושבים שהם ציוריים ומוגנים באותה מידה כחלק מהפארק הימי מו קו טארוטאו. קל לארגן סיורי סירה לביקור בחלק מהאיים הבתוליים הללו ברובם ושנרקל בשוניות שביניהם בקו ליפה.

    מפרץ באנג באו, קו קוד

    איים תאילנדים פחות ידועים, ידידותיים למשפחות

    איים תאילנדים פחות מוכרים יכולים להיות המתגמלים ביותר עבור משפחות. אלו מקומות שבהם האטרקציות עשויות לכלול צליית דגים ומרשמלו על החוף, תנומה בערסל או השגת תובנות תרבותיות על ידי ביקור בקהילות דייג וחקלאות בסגנון ישן.

    קח ספרים, ציוד אמנות ושפע של ספריי יתושים.

    דרומית לקו צ'אנג במפרץ המזרחי, בקו  מק  ובקו  קוד  יש חופים יוצאי דופן, תעלות זרועות מנגרובים ואתרי נופש המיועדים למשפחות. במורד המפרץ הדרומי,  קו טאאן הרופף  יושב כמו דמעה ליד קוסמוי ומרמז כיצד נראו רוב האיים התאילנדים לפני שהתיירות החליפה את הדיג והחקלאות כענף העיקרי. שם תמצאו חופים ריקים, נקודות תצפית וכמה אתרי נופש בניהול משפחתי המתמקדים בתיירות אקולוגית.

    בצפון חוף אנדמן,  קו פאיאם  שליד מיאנמר מעט היפי ויש בו כמה אתרי נופש נהדרים למשפחות. קו צ'אנג בקרבת מקום   (לא להתבלבל עם קו צ'אנג הגדול יותר במפרץ)  וקו פרה תונג  מורידים את גורם ההסתגרות במורד עוד מדרגה עם רק אתרי נופש קטנים המופעלים מקומיים הפזורים בחופים לא מפותחים אחרת. כל שלושת האיים האלה מושכים משפחות אוהבות טבע שמחפשות לשחק ברובינסון קרוזו.

    מזרחית לפוקט, באיים השכנים  קו יאו נוי וקו יאו יאי  יש קהילות מלוכדות, חופים רגועים ופנים שכיף לחקור. שניהם מושלמים לסיורי קיאקים וסירות ארוכות זנב לתוך או פאנג נגה, מפרץ עוצר נשימה עם יותר מ-100 איים קארסטים, יערות מנגרובים ודרכי מים צרים. נקודות השיא כוללות את כפר הדייגים בקו  פאני  עם מגרש הכדורגל הצף שלו, ואיון אבן גיר שהופיע בסרט ג'יימס בונד, האיש עם אקדח הזהב.

    לקו ג'ום  במחוז קראבי  ולקו מוק  בטראנג יש חופים ארוכים ומסלולי הליכה, וכפרים המספקים טעם מקומי. לא רחוק מקו מוק תמצאו את  Ko Kradan  ו-  Ko Ngai , שניהם עם חופים נפלאים, שוניות לשנורקלינג ותפאורה של ג'ונגל. בקרבת מקום נמצא  Ko Libong , אי עם מערה מרגשת, נקודות תצפית והזדמנויות לזהות דוגונג בסכנת הכחדה (יונק ימי הקשור לזמה) בטבע.

    דרומה יותר נמצא  קו סוקורן , אי שקט במיוחד שמתאים לרכיבה על אופניים דרך כפרים ולראות שדות אורז ותאו מים משוטטים. משם תוכלו לצאת לטיול יום לקו  לאו ליאנג , זוג איים מוגנים שבהם חול לבן משתרע בין צוקי אבן גיר עצומים. קרוב יותר למלזיה,  קו בולון לה  הוא אי קטנטן עם מפרצים רפויים.

    צריך לדעת

    לרוב האיים האלטרנטיביים מגיעים באמצעות מעבורות מקומיות איטיות, ולרובם אין כספומטים או מינימרקטים, אם כי המקומיים מוכרים מצרכים. בכמה אתרי נופש החשמל מושבת במהלך היום, מבחר האוכל יכול להיות מוגבל, והאוכל המערבי יכול להיות יקר באופן בלתי צפוי.

    שוטרים מוצבים רק לעתים רחוקות באיים אלה, והטיפול הרפואי מוגבל למרפאות מקומיות או לתחנות עזרה ראשונה המאויישות על ידי שומרי פארק לאומי. זה יכול לקחת זמן מה כדי לרדת מהאיים האלה במקרה של חירום בשעות הלילה המאוחרות. עם זאת, ניתן לסמוך על המקומיים העצמאיים שיעזרו בכל מה שהם יכולים, ואתה לא צריך לדאוג לרמאות או חיוב יתר כפי שאתה עשוי להיות בכמה מהאיים הפופולריים יותר.

    תצורות סלע מרשימות בפארק הלאומי טארוטאו

    איי פארק ימי

    בתאילנד יש יותר מ-20 פארקים לאומיים ימיים עם מאות איים שאינם מפותחים ולא מיושבים, מלבד שומרי הפארק. הם כוללים רבים מהאיים המרהיבים ביותר בתאילנד, אך רובם נגישים רק בסיורי יום מאזורים אחרים.

    מו קו טארוטאו

    באותו ארכיפלג שבו נמצאת קו ליפה העמוסה, באיים ההרריים קו אדאנג וקו ראווי יש עשרות חופים לא מפותחים עם חול לבן. בקו אדאנג, טפסו בשביל המאתגר עדין עד לצוק צ'אדו לתצפיות על קו ליפה ואיים אחרים. אל תפספסו גם את קו הין נגאם, אי של אבנים מלוטשות שלדעתו מקלל את כל מי שלוקח אחת. בקרבת מקום תמצאו אלמוגים כתומים וסגולים.

    החלק השני של הפארק מכסה את קו טארוטאו, עם הרים תלולים וחיות בר שמסתובבות ביער הבתולי. הזמינו טנדר לשביל ההיסטורי באו טאלו וואו כדי ללמוד על האסירים הנטושים שפנו לשודים כדי להישרדות במהלך מלחמת העולם השנייה. קחו קיאק כדי לחקור את מערת התנינים (אל דאגה, התנינים נעלמו), או טיילו לתוך הג'ונגל כדי להתקרר במפל לו דו.

    צריך לדעת

    תמצאו בקתות בסיסיות עם מיטות קשות, חלונות ממוגנים ומאווררים בשניים מהחופים של קו טארוטאו וב-Laem Son בקו אדאנג. לשלושתם יש גם אתרי קמפינג מקסימים עם השכרת אוהלים ומסעדות המגישות מנות תאילנדיות פשוטות ואפשרויות מערביות פשוטות יותר. חלק ממעבורות הסירה המהירה בין פקבארה לקו ליפה יכולות להפיל נוסעים בקו טארוטאו, ואל קו אדאנג קל להגיע בסירה ארוכת זנב מקו ליפה. הפארק נסגר מה-1 במאי עד ה-1 בנובמבר.

    קיאקים בים והפארק הימי הלאומי אנג טונג

    Mu Ko Ang Thong

    פירוש השם הוא ארכיפלג קערת הזהב, והאיים הקארסטיים הרבים של הפארק הימי הזה נמצאים במרחק נסיעה של יום מקוסמוי ומקופנגן בדרום המפרץ. נקודות השיא כוללות לגונה של מי אמרלד דמויי זכוכית בקו מיי קו, ונקודת תצפית על קו וואה טאלאפ המציעה ללא ספק את הנופים המשובחים ביותר שנמצאים בכל מקום באיי תאילנד. רוב סיורי היום כוללים שנורקלינג ו/או שייט קיאקים.

    למרות שרוב מסלולי הטיולים לא נותרו בו, קו פלוואי הוא האי הגדול ביותר בארכיפלג. אפשר להגיע לשם במעבורת מדון סאק ביבשת, ולהישאר ב-homestay או ריזורט קטן. הצוות יכול לארגן סיורים בסירה לחלקים אחרים של הפארק, אך היו מוכנים למחסום שפה מכיוון שבקו פאלואיי מבקרים בעיקר תיירים תאילנדים. ניתן לארגן מדריכי טיולים בסוראט תאני אם אתה צריך עזרה.

    צריך לדעת

    הפארק הימי Mu Ko Ang Thong פתוח כל השנה. רוב האנשים מבקרים בסיור יום, אבל מגרש הקמפינג בקו וואה טלאפ נמצא בסביבה יפהפייה ובמרחק קיאקים מאיים אחרים. יש מסעדה וחדרי רחצה עם מים קרים. למחנה, הזמינו סיור בקופנגן או בקוסמוי. כמו ברוב איי הפארק הלאומי עם מתקנים, שירות סלולרי זמין בקו וואה טלאפ.

    כפר מוקן בקו סורין

    אנחנו או סורין

    הפארק הימי מו קו סורין שוכן בקצה הצפוני הרחוק של ים אנדמן של תאילנד, מכסה זוג איים עם שוניות בריאות ביניהם. רוב האיים אינם מוגבלים לתיירים, אבל חוף מאי נגאם המרהיב פתוח עם חול חאקי רך ומים גבישיים שנשארים רגועים בזכות יבשות מתנשאות. כרישי שונית שחורים בלתי מזיקים עוצרים להאכלה בשפל, וצבי ים נצפים בדרך כלל.

    ניתן לארגן סיורים ביבשת או באמצעות צוות הפארק, אך מבקר עשוי להעדיף לתמוך בנהגי הסירות של מוקן, ילידי האיים. המוקן, הממוקם בכפר שניתן לבקר בו באי הדרומי של הפארק הימי, הם שבט נוודים של תושבי ים המצויים בתאילנד ובמלזיה כאחד. מוטות הרוח מעץ שלהם המייצגים את אבותיהם, וסירות בצורת בננה, מעניקים לאיים את האופי המקומי שחסר ברוב הפארקים הימיים התאילנדיים.

    צריך לדעת

    ניתן להזמין סיורי יום לקו סורין עד לקאו לאק ולקו פאיאם, אך כולם משתמשים במזח בעיירה ח'וראבורי אליו יכולים מטיילים עצמאיים להגיע בעצמם. כדי לחנות או להישאר באחד הבונגלוס הספרטניים בחוף מאי נגם, הזמינו סיור בסירת מנוע מהירה בח'וראבורי ובקשו לאסוף אותם שוב ביום שצוין. כמה מאתרי הצלילה הטובים ביותר בתאילנד, כולל רוק Richilieu, נמצאים קרוב לקו סורין. הפארק הימי נסגר מה-1 במאי עד ה-1 בנובמבר.