צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    יעדים מומלצים למשפחות

    היעדים הטובים ביותר בתאילנד למשפחות

    לאן ללכת בתאילנד עם ילדים

    טיפ ראשון: היו סלקטיביים. אל תנסו לדחוס את כל המדינה לטיול אחד; על אחת כמה וכמה בביקור בתאילנד המשפחה. לדוגמה, נסה טיול של חמישה ימים להרים בצפון, ולאחר מכן חמישה ימים של חוף ים בדרום וכמה ימים לחקור את הבירה, בנגקוק. לחלופין, אם יש לך זמן, נסה לולאה יבשתית דרך מספר אזורים. לחלופין, להירגע על אי בודד – או ארכיפלג.

    מרכזים ידועים כמו בנגקוק, צ'אנג מאי ופוקט פופולריים מסיבות טובות, אך אל תתעלמו מהאפשרויות הרבות האחרות. הנה מקומות ידידותיים למשפחות שמספקים כמה מהטובים של תאילנד.

    חופים שקטים בקאו לאק

    קאו לאק

    הכי מתאים ל: חיי חוף תאילנדים ידידותיים למשפחות

    בחוף הדרום מערבי של תאילנד מצפון לפוקט, בקאו לאק יש בדיוק את האיזון הנכון של שקט ואקשן למשפחות. האזור משתרע על מרחבים באורך מספר קילומטרים של חול רך עם שוליים אתרי נופש ומסעדות משפחתיות נהדרות המציעות תפריטים מערביים ותאילנדים.

    חיי הלילה הם מינימליים, אבל שוק לילה טוב ובוטיקים רבים שומרים על הסצנה של אחרי החשיכה תוססת מספיק עבור רוב המשפחות. בניגוד לכמה מעיירות החוף העמוסות יותר של תאילנד, מצב הרוח נינוח והנוף מגוב הג'ונגל זרוע בחוות קוקוס.

    עיקרי הדברים

    החוף הפופולרי ביותר הוא Nang Thong, שבו מגדל אור מהחוף מופיע לעתים קרובות בתמונות שקיעה. חופים סמוכים – באנג ניאנג, פאקארנג, מאפראו, פאק וויפ ובאנג סאק – לכל אחד יש אתרי נופש משלו; הסצנה נעשית ישנונית יותר ככל שעולים צפונה במעלה החוף.

    מזח Thap Lamu של קאו לאק הוא נקודת הזינוק לטיולי יום לסימילאנים, שרשרת של תשעה איים מוגנים עם חופי חול לבן אבקתיים וכמה מהצלילה והשנירקול הטובים ביותר בתאילנד. לא חסרים סיורי סירה וטיולי צלילה המוצעים.

    בחזרה ליבשת, ילדים נהנים לשחות בבריכה הטבעית המוזנת ממפל טון פלינג; עוצרים בחוות פרפרים וסחלבים בדרך לראות ארכיטקטורה היסטורית ולשוט ביער מנגרובים הידוע בשם האמזונס הקטנה בעיירה הסמוכה Takua Pa.

    צריך לדעת

    הצונאמי באסיה בשנת 2004 פגע קשה בקאו לאק, ומוזיאונים ואנדרטאות מוקדשים לכ-3,000 בני אדם שמתו במקום בטרגדיה. לקאו לאק יש כעת כמה מקלטי צונאמי ומערכת התרעה מוקדמת במקום.


    שווקי הלילה המפורסמים של צ'אנג מאי

    צ'אנג מאי

    הכי מתאים ל: מקדשים ידידותיים למשפחות, שווקים ופילים

    ביתם של לפחות מיליון איש, העיר השנייה בגודלה בתאילנד משתרעת על עמק נהר פינג בצפון היפה של תאילנד. העיר היא אחד מיעדי התיירות הפופולריים ביותר בתאילנד. ישנם מאות בתי הארחה, בתי מלון, משרדי תיירות ומסעדות ברובע היסטורי בצורת ריבוע המוקף בחלק מחומות העיר המקוריות.

    יש הרבה למשפחות לראות ולעשות בעיר עצמה, ואפילו יותר באזור שמסביב. קל להתמצא, האוכל מגוון ומחוץ לשיא העונה החמה (מרץ עד מאי), מזג האוויר מתון יחסית.

    עיקרי הדברים

    צ'אנג מאי ידועה כנראה בזכות המקדשים הנוצצים שלה בסגנון לאנה מהמאה ה-14 עד המאה ה-17. עם משטחים מוזהבים, גגות משופעים רב-שכבתיים ודלתות לכה, הם מהדוגמאות החינניות ביותר לארכיטקטורה ההיסטורית של תאילנד.

    העיר מפורסמת גם בזכות שווקי הלילה שלה, כולל בזאר לילי מזרחית לעיר העתיקה ו"רחוב הליכה" שבת וראשון המשתלט על כביש שלם ממערב לשער Tha Pae בעיר העתיקה. האווירה תוססת עם נגני רחוב, אמנים המציירים דיוקנאות במקום, ומגוון אוכל רחוב.

    גולת כותרת נוספת עבור מבקרים וילדים גדולים יותר הם שיעורי הבישול התאילנדי הרבים בעיר.

    מחוץ לעיר, המשיכה הגדולה ביותר של צ'אנג מאי היא פארק הטבע הפילים, מקלט בעל שם עולמי שמוביל את הדרך בתיירות הפילים האתית. הביקור יהווה זיכרון של טיול עבור הילדים.

    צריך לדעת

    מרץ עד מאי יכולים להיות חמים בצורה מעיקה. זה חופף ל"עונה מעושנת" בין פברואר לאפריל, כאשר חקלאים באזור הכפרי שמסביב שורפים את זיפי האורז שלהם וגורמים לזיהום האוויר הגרוע ביותר בכל מקום על פני כדור הארץ. זו יכולה להיות תקופה מאתגרת לביקור, אבל במיוחד עם ילדים.


    נופים יפים והיסטוריה מרתקת בקנצ'נבורי

    קנצ'נבורי

    הכי מתאים ל: היסטוריה ידידותית לילדים

    עיירה ציורית והיסטורית זו על נהר קוואי (מבוטא kway), יחד עם המחוז בעל אותו השם, מציעה למשפחות הזדמנות ללמוד את ההיסטוריה של מלחמת העולם השנייה בין ביקורים בכמה מהמפלים המרשימים ביותר בתאילנד.

    קנצ'נבורי נמצאת רק 130 ק"מ מערבית לבנגקוק, מה שהופך אותה נוחה לטיול קצר. אבל בתור המחוז השלישי בגודלו במדינה, כדאי לשקול גם הרפתקה ארוכה יותר.

    עיקרי הדברים

    שורה של מוזיאונים בבירת המחוז מכסים את ההיסטוריה של רכבת תאילנד-בורמה וכ-100,000 אסירי בעלות הברית ועובדי כפייה שמתו במהלך בנייתה בפיקוח הצבא היפני בשנים 1942-43. גולת הכותרת אחת היא גשר הרכבת שהיווה השראה לסרט משנת 1957, הגשר על נהר קוואי. המבקרים יכולים לרכוב על חלק ממסילת הרכבת שנבנתה על גבי סבכות גבוהות מעל הנהר.

    האתר המרתק ביותר של קנצ'נבורי במלחמת העולם השנייה הוא Hellfire Pass, אנדרטת זיכרון שבה אתה יכול לטייל בחלק מרצועת רכבת שנסגרה כעת, שהיתה מפרכת מאוד עבור העובדים המתת-תזונה לבנות. זה רק 80 ק"מ צפונית לבירת המחוז ואתה יכול לבקר עם סיור, או באופן עצמאי.

    ההיסטוריה המפוכחת הזו מאוזנת על ידי אטרקציות טבעיות נהדרות, כולל מפל Erawan הפופולרי ומפל Huai Mae Khamin המרוחק יותר. תביאו בגדי ים. אם יש לך יותר זמן, שקלו לצאת לעיירה הערפילית של האגם סאנגקלאבורי או למאחז הגבול של פילוק, שניהם בהרי טנאסרים ליד מיאנמר.

    צריך לדעת

    רוב העיירה קנצ'נבורי ידידותית למשפחות, אבל אולי כדאי להימנע מלינה באזור חיי הלילה בקצה הדרומי של דרך Mae Nam Kwai. לסביבה שקטה יותר, הישאר לכיוון הקצה הצפוני של הכביש הזה או בצד המערבי של הנהר. באזור הכפרי הסמוך יש גם אתרי נופש איכותיים השוכנים באזורים שקטים יותר לאורך נהר קוואי.


    בעיר הבירה של תאילנד יש הרבה לילדים ולמטיילים משפחתיים

    בנגקוק

    הטוב ביותר עבור: העיר הידידותית ביותר למשפחות בדרום מזרח אסיה

    עיר הבירה של תאילנד; עצום, הומה, מסורתי במקומות, מודרני מלוטש באחרים, ומרתק עבור מבקרים בכל הגילאים.

    בנגקוק נגישה באופן מפתיע למטיילים משפחתיים. התחבורה הציבורית מצוינת וקלה לניווט, האוכל מגוון ולמרות גודלה, העיר ותושביה מסבירים פנים במיוחד לצעירים.

    עיקרי הדברים

    חצי יום ברובע ההיסטורי הוא חובה לבקר באתרי מפתח כמו הבודהה השוכב המוזהב באורך 46 מ' של וואט פו, השילוב המפואר של ארכיטקטורה מהמאה ה-18 וה-19 בארמון הגדול, ופו קאו תונג, הר הזהב המשקיף לנוף של העיר התחילה לצלצל בפעמוני תפילה. בין לבין, תרגשו את הילדים בנסיעה באחד הטוק טוקים המקרטעים של העיר.

    יש ציור מסכות, תיאטרון בובות וחיים מעוררים בצד התעלה בבית האמן של Khlong Bang Luang, אחת מכמה תחנות בסיורי החלונג (תעלה) המפורסמים של Thonburi.

    ליום ילדים מקסים בבנגקוק, נסו את פארק השעשועים Dream World והפכו את החינוך למהנה במוזיאון הילדים לגילוי. זרקו שיט במעבורת נהר על צ'או פראיה ואחריו ארוחת ערב, וסיומו בסיבוב על הגלגל הענק באסיאטיק.

    צריך לדעת

    בנגקוק יכולה להרגיש צפופה, חנוקה מהתנועה ולעתים קרובות חם מאוד. אל תדחסו יותר מדי פעילויות ליום, וחפשו מקומות ממוזגים להתקררות. נסו להימנע משימוש במטרו ובכבישים בשעות העומס.


    חופים מסנוורים וידידותיים למשפחות בקו מק

    קו מק וקו קוד

    הכי מתאים ל: חופשות באי תאילנדי למשפחות

    עם חופים מרהיבים, שני האיים המזמינים הללו בארכיפלג קו צ'אנג ליד קמבודיה, הם אידיאליים למשפחות.

    נסה כמה ימים בכל אי אם יש לך זמן. שניהם מציעים אירוח משפחתי נהדר, אבל בקו מק יש בעיקר אתרי נופש קטנים בעוד שבקו קוד יש חופים טובים יותר וכמה אתרי נופש יוקרתיים.

    עיקרי הדברים

    בקו מק בצורת כוכב תוכלו לשכור אופניים כדי לחקור את השטח המתגלגל בעדינות העטוף בחוות אננס וגומי, ואל קו ראנג, יעד השנורקלינג והצלילה העיקרי בארכיפלג, ניתן להגיע בקלות.

    ישנם איונים הנגישים באמצעות קיאק או סיור פרטי בסירה, הגדול שבהם הוא קו קראדאט, שם מסתובבים בחופשיות עדרי צבאים. החול הלבן של Ko Kham הוא גם להיט ליד Ao Suan Yai, אחד משני החופים העיקריים של Ko Mak.

    קו קוד הוא אי גדול יותר עם יותר מתריסר חופים שהם מהטובים בתאילנד. כשאתה לא רגוע על חוף הים, אתה יכול לשוט בקיאקים בנהרות עטויי מנגרובים, להתקרר באחד משלושה מפלים ולהתפעל מעצי מאקה בני 500 שנה המתנשאים בפנים ההררי.

    צריך לדעת

    קל להתמצא ב-Ko Mak, אבל כמה מהחופים של Ko Kood מרוחקים והמעבר באי עשוי להיות יקר. זבובי חול הופכים לבעיה בשני האיים לפעמים, במיוחד בקו מק. בעונה היבשה, תוכלו לפנות תחילה לאי הגדול יותר קו צ'אנג ולאחר מכן להתעדכן במעבורות לטיול איים שעוצרות בקו מק ובקו קוד, כמו גם לאי הקטן יותר קו וואי.


    המקדש הלבן של צ'אנג ראי

    צ'יאנג ראי

    הכי מתאים ל: תרבות נגישה

    מטיילים מתעלמים מהמחוז הצפוני ביותר של תאילנד לעתים קרובות בהנחה שצ'אנג מאי היא היעד שחובה לבקר בו בצפון. שניהם שווים ביקור, אבל צ'אנג ראי קשה לנצח עבור נופים של הרים מרובדים ואחד הנהרות הגדולים באסיה, המקונג. ויש כמה תלבושות סיור המציעות טיולי ג'ונגל לכפרים שהם ביתם של שבטי גבעות, כמו לאהו.

    עיקרי הדברים

    התחל עם שלושה מהמבנים הכי דמיון בתאילנד: Wat Rong Khun (המקדש הלבן), Wat Rang Suea Ten (המקדש הכחול) ובאן דום (הבית השחור). עוצב על ידי שני אמנים תאילנדים, הם מציגים פרשנויות יצירתיות לנושאים הרוחניים של המדינה באמנות ובאדריכלות.

    אז יש אפשרויות נהדרות באזור הכפרי. לספוג נופים של נהר המקונג בצ'אנג קונג המרגיע; צפו בהריסות בנות 700 שנה בצ'אנג סן, בירה מוקדמת של ממלכת לאנה שקודמת לצ'אנג מאי; הביטו במשולש הזהב, שם תאילנד פוגשת את לאוס ומיאנמר באזור שפעם היה ידוע לשמצה בהברחת סמים.

    כשאתם מוכנים לעלות על ההרים, תהנו מגני הפרחים הממוזגים ומחוות התה הממוקמות בגובה של 1,100 עד 1,700 מטר בפו צ'י פאה, דוי טונג ומיי סאלונג. נהיה קריר שם למעלה אז תארזי בגדים חמים למחצה.

    צריך לדעת

    יעדים כמו אלה לעיל ניתן לבקר בכל אחד על בסיס לילה או כטיולי יום מבירת המחוז. להרפתקה, קחו אוטובוס ל-Tha Ton בצפון מחוז צ'יאנג מאי ואז תפסו סירה ארוכת זנב במורד נהר קוק לצ'אנג ראי.


    בונגלוס צפים בפארק הלאומי קאו סוק

    הפארק הלאומי קאו סוק

    הטוב ביותר עבור: בריחה נוחה של חיות בר

    הפארק הלאומי הזה, המכוסה באחד מיערות הגשם העתיקים ביותר באסיה, הוא אחד התכשיטים הטבעיים של דרום תאילנד. בנוחות, הוא שוכן לאורך מסלול משומש היטב בין יעדי חוף כמו פוקט וקוסאמוי.

    עיקרי הדברים

    מרכז הפארק הוא מאגר מים, Ratchaphrapa או Chiew Lan, אחד מגופי המים המתוקים המפוארים ביותר בדרום מזרח אסיה. מי האזמרגד נוצצים בין הרי אבן גיר בגובה 1,000 מטר. אתה יכול לקחת סיור בסירה שנמשך כמה שעות או יום שלם, או שאתה יכול לבלות לילה באחד מ-17 בתי הארחה של רפסודות. כולם מגיעים עם קיאקים.

    ממערב למאגר נמצאים מערות ומפלים, ונדרש מדריך שבילים כדי להגיע לרובם. אזור זה הוא גם המקום שבו תמצאו את רפלסיה kerrii, פרח הדינוזאור האדום-אש, מה שנקרא, המריח בדרגה והוא אחד הפרחים הגדולים בעולם כאשר הוא פורח בעונה היבשה. למרות שיונקים גדולים הם נדירים, קאו סוק מלא בציפורים וזוחלים.

    צריך לדעת

    מקומות הלינה כוללים מגרש קמפינג ובקתות בית רפסודות חשופות עצמות על מאגר Ratchaphrapa. אבל יש גם בתי רפסודות בניהול פרטי ונוחים יותר. רוב המטיילים המשפחתיים כנראה היו מבקרים כחלק מסיור שנקבע מראש.


    ריילי ביץ', ליד קראבי

    קראבי

    הכי מתאים ל: הרפתקאות משפחתיות בסירת זנב ארוך

    במרכז החוף הדרום מערבי של ים אנדמן, קראבי מצוטט לעתים קרובות כמחוז המרשים ביותר מבחינה ויזואלית של תאילנד. איים, הרים, מפלים, מאסי גיר ויערות מנגרובים משתלבים יחד באזור שאמנם פופולרי, אך מציע חלופות שקטות יותר לפוקט הסמוכה.

    או נאנג היא העיר המתויירת ביותר של מחוז קראבי על חוף היבשת, עם מבחר גדול של אתרי נופש נוחים. קצת יותר צפונה, חופי Noppharat Thara ו-Khlong Muang שקטים יותר ופחות מוכווני חיי לילה. בירת המחוז שווה ביקור גם בשביל אוכל ותרבות – ועוד לא הזכרנו את האיים.

    עיקרי הדברים

    קרוב לעיירה קראבי, קפצו על סירה ארוכת זנב וטפסו למערות בקאו קאנאב נאם לפני שתסתובבו באי הפסטורלי קו קלאנג עם המסגדים, תאו המים ובתי המלאכה שלו. מחוץ לעיר, נקודת התצפית ב-Wat Tham Suea (מקדש מערת הנמר) עוצרת נשימה, אבל נסו לטפס ב-1,237 המדרגות רק אם כל המשפחה במצב טוב. אפשרויות אחרות כוללות טיול רגלי למפל Huai Toh בעל 11 קומות, או לאורך רכס עמוד השדרה הדרקון הציורי הידוע בשם Khao Ngon Nak.

    ביבשת, אך נגיש רק בסירה מאזור או נאנג, נמצא Railay, חצי אי עם חופים מהשורה הראשונה ממוסגר על ידי צוקי קארסט אנכיים המוכרים היטב למטפסי סלעים. בעוד לרייליי יש מספר אתרי נופש, מבקרים רבים פוקדים סיור בסירה המכסה גם את האיים קו פודה וקו גאי – אי העוף בגלל צורתו דמוית התרנגולת. צפונה יותר, קו הונג מתגמל לטיולי יום עם נקודת תצפית ליד לגונה בגווני ירקן.

    צריך לדעת

    מחוז קראבי כולל בין היתר גם את האיים קופיפי, קו ג'ום וקו לנטה. טיולי יום אפשריים מהעיר קראבי ומאו נאנג, אך רוב המבקרים מתייחסים לאיים המפותחים הללו כיעדים נפרדים, ובוחרים לבלות בהם מספר לילות.


    Koh Kradan המפואר, במחוז טראנג

    הכי מתאים ל: טיול איים ידידותי למשפחות

    צעד מתחת לפוקט וקראבי מבחינת מספר התיירים, אבל עם יופי טבעי דומה, האיים הקטנים והשקטים של מחוז טראנג הם אידיאליים למשפחות המעוניינות לעשות קצת איים.

    בירת מחוז טראנג, דרומית לקראבי על חוף אנדמן, שווה לילה אם אתם חובבי אוכל. קומו מוקדם לדים סאם, טופו מטוגן עמוק ולחמניות מאודות (סלה באו) עם קפה רובוסטה שגדל במקום, ואז תטעמו את הקארי הרבים ואת מנת החזיר הצלויה הייחודית של טראנג בשווקים.

    עיקרי הדברים

    קו מוק הוא האי הפופולרי ביותר במחוז טראנג, גם אם הוא ישנוני ממש בהשוואה לקופיפי או לקו לנטה. חקור את כפרי הדייגים, טייל לנקודת התצפית וצא בסירה ארוכת זנב או קיאקים לת'אם מוראקוט. מערת ים חשוכה באורך 50 מטר שעלולה להפחיד את הקטנטנים, מסתיימת בחוף חול לבן מוסתרת בטבעת אנכית של אבן גיר.

    קל להגיע מ-Ko Mook באמצעות סירת Longtail פרטית במחיר סביר, האיים הקטנים יותר, Ko Kradan ו-Ko Ngai, כוללים שניהם חופים המדורגים בין המדהימים ביותר במדינה. הם מציעים גם אתרי נופש משובחים, שוניות לשנורקלינג מחוץ לחוף, ושבילי יער המסתיימים במפרצונים מפותחים בדלילות.

    אתה יכול לסיים עם Ko Libong, שמושך פחות תיירים אבל הוא ביתם של כפרים מוזרים ואחד העדרים האחרונים של דוגונגים (בדומה לפרקים) שנותרו בתאילנד. מסיור בסירה או ממגדל תצפית תוכלו לזהות כמה מהיצורים הנמצאים בסכנת הכחדה, המכונה לפעמים פרות ים, הניזונות במימיהם המוגנים.

    צריך לדעת

    אתה יכול לטוס ישירות לשדה התעופה טראנג (TST) מבנגקוק, או לקחת רכבת במורד השליח היחיד של הקו הדרומי שמגיע לדרום מערב תאילנד.


    פסטיבל לוי קראטונג בפארק ההיסטורי של סוקוטאי

    Sukhothai ו-Kamphaeng Phet

    הכי מתאים ל: לחקור חורבות באופניים

    סוקוטאי (לוטוס השחר) נוסדה במאה ה-12, הייתה הממלכה התאילנדית הראשונה שכבשה את רוב הארץ בגבולות תאילנד המודרנית. בהנחיית מנהיגים כמו Ramkamhaeng, כיום דמות נערצת, זו הייתה הממלכה שבה נוצר הכתב התאילנדי ושם צמחה לראשונה תרבות תאילנדית ייחודית.

    את מה שנותר מהבירה המקורית של סוקוטאי, הכוללת כמה מהחורבות המרשימות ביותר בתאילנד, ניתן להעריך בפארק המורשת העולמית של אונסק"ו הנושא את שמו. ובמרחק של 75 ק"מ דרומה, ההריסות הקשורות בקמפאנג פט (עיר היהלומים) מוציאות אותך מהשביל התיירותי ואל עיר תאילנדית עצבנית הפרושה לאורך נהר הפינג.

    עיקרי הדברים

    ניתן לחקור את שלושת האזורים של הפארק ההיסטורי של סוקוטאי ביום אחד. אתר מרכזי אחד הוא המקדש המלכותי לשעבר Wat Mahathat, עם צריחי הצ'די שלו בצורת לוטוס וגילופים מעולים. תמונה נוספת היא תמונת בודהה ברוחב של 11 מטרים בוואט סי צ'ום הסמוכה, המוסתרת על ידי מתחם לבנים הנגישים אליו דרך מעבר צר, מה שמאפשר גישה דרמטית.

    שלישית היא מנזר המדיטציה בוואט סאפאן הין השוכן על גבעה מיוערת, שאליו רכב המלך Ramkamhaeng פעם על פיל לבן. האווירה שלווה גם היום.

    הריסותיו של Kamphaeng Phet פחות נרחבות מאלו של סוקוטאי, אבל תמונת הבודהה השוכבת בוואט פרה קאו ועשרות פסלי פילים מהמאה ה-14 בוואט צ'אנג רוב שובי לב לא פחות. הרחק מהאתרים ההיסטוריים, שפת הנהר של Kamphaeng Phet מאפשרת טיול שקיעה מרגיע ואחריו חיפוש אחר פינוקים תאילנדיים טעימים בשוק הלילה.

    צריך לדעת

    פריסות קומפקטיות וכיסוי עצים בשפע הופכים את הפארקים ההיסטוריים ב-Sukhothai ו-Kamphaeng Phet נהדרים עבור אופניים, אותם ניתן לשכור. אם למשפחתכם יש עניין רב בהיסטוריה, שקול פארק היסטורי אחר, Si Satchanalai, השוכן באזור כפרי 50 ק"מ צפונית לסוקותאי.


    Wat Chaiwatthanaram, באיותאיה

    איותאיה ולופבורי

    הכי מתאים ל: טיולים ידידותיים לילדים מבנגקוק

    נוסדה בשנת 1350 ונהרסה בפלישה לבורמזים בשנת 1767, העיר המפוארת של איותאיה קדמה לבנגקוק כבירת סיאם, כפי שתאילנד הייתה ידועה לפני 1939. חורבותיה נרחבות וקל יותר להגיע אליהן מאלה של סוקוטאי.

    רק 70 ק"מ צפונית לבנגקוק, זה מושלם לטיול יום או שהייה של לילה או שניים. עוד 60 ק"מ במעלה קו הרכבת הצפוני נמצא לופבורי, מרכז היסטורי נוסף.

    עיקרי הדברים

    הפארק ההיסטורי ברשימת אונסק"ו באיוטאיה מכסה חלק מאי מוקף בתעלה ושלושה נהרות. כאן תמצאו את Wat Phra Sri Sanphet, המקדש המלכותי לשעבר עם צ'דיס דקיקים בצורת פעמון ושרידים של ארמון מקושט פעם. רבים מההריסות כאן מנקדות את העיר כדי ליצור ניגוד בין מודרני לעתיק. יש הרבה אתרים היסטוריים ראויים לציון בפאתי איוטאיה, הנגישים באמצעות סירה ארוכת זנב או טוק טוק בצורת צפרדע.

    מוזיאון הצעצועים מיליון הוא להיט בקרב ילדים, בעוד שמבוגרים מעריכים את שרידי ההתנחלויות שנבנו על ידי סוחרים פורטוגזים, הולנדים, יפנים וזרים אחרים שפעם שגשגו בעיר. אתה יכול לטפס על הצ'די המתנשא בוואט יאי צ'אי מונגקון ולדמיין את גישתם של הפולשים הבורמזים.

    גולת הכותרת של לופבורי היא Phra Phra Phrang Sam Yod, הכוללת שלישיית צריחי קלחי תירס שנבנו על ידי חמרים במאה ה-12 ומאוחר יותר עוטרו באומנות תאילנדית. אחר הוא Phra Narai Ratchaniwet, ארמון מהמאה ה-17 שכיום הוא מוזיאון מצוין.

    צריך לדעת

    אלפי הקופים בלופבורי יכולים להיות חצופים, להתגנב לחטוף אוכל או אפילו מצלמות וארנקים לפני שהם נמלטים. למרות שהם לרוב לא מזיקים, הם נושכים לפעמים. אל תתנו לילדים ללטף אותם, והחזיקו חזק בחפצי הערך שלכם.


    וואט קאו טקיאפ, או מקדש הקופים, ליד הואה הין

    Prachuap Khiri Khan

    הכי מתאים ל: טיולי כביש חוף עצלים

    מחוז זה בצורת שעון חול, בקיצור Prachuap, מגשר בין האזורים הדרומיים והמרכזיים של תאילנד. יש לה חוף משובץ בחופים, פארקים לאומיים, מקדשים בראש גבעה, מגרשי גולף ואטרקציות רבות אחרות.

    ערי החוף נעות בין התיירות הכבדה לבין רגועה ממש, וקו החוף הארוך מושלם לטיול כביש לצד הים.

    עיקרי הדברים

    יעד התיירות הפופולרי ביותר הוא הואה הין, עיר מפותחת עם שפע של אתרי נופש משפחתיים המשקיפים על קילומטרים של חופים. המרכז צפוף ורועש, אבל החלק הדרומי של העיר מהווה בסיס מרגיע לאטרקציות כמו פארק המים של ההר השחור ו-Wat Khao Takiab, מקדש צ'ופסטיקס היל, בו תוכלו לפגוש קופים וליהנות מנופי הים. הואה הין היא גם מרכז גולף וחברות טיולים מציעות השכרת מועדונים והסעה לכל אחד מ-10 מסלולים, חלקם יפים מאוד.

    דרומה יותר, פראנבורי היא עיר נינוחה יותר על חוף הים עם שביל הליכה ביער מנגרובים וכמה מגלישת הרוח והעפיפונים הטובות ביותר בתאילנד. זה גם קרוב לפארק הלאומי קאו סאם רוי יוט עם חופים שקטים, מערות גיר מרהיבות ואזור ביצה עשיר בציפורים.

    העיירה פראצ'ואפ היא יעד נהדר בפני עצמו. יש בו מקדש מלא קופים על ראש גבעה בקאו צ'ונג קראצ'וק, חוף משפחתי באאו מנאו, ומסלול הליכה על חוף הים שבו הדייגים מורידים את המלכוד שלהם. ובמרחק מדהים נמצאים מפל הואאי יאנג המרענן והפארק הלאומי Kui Buri, המקום הטוב ביותר בתאילנד לזהות פילים בטבע.

    צריך לדעת

    מדרום למחוז נמצאות כמה עיירות חוף – Bang Saphan Yai ובן Krut, למשל – שהן אתרי נופש קטנים עם חופים אטרקטיביים. אם אתה לא צריך הרבה אטרקציות, הם מקומות אידיאליים לרבוץ ולראות את הקטנים בונים ארמונות חול.


    נוף מפו תוק, מעל העיר צ'יאנג חאן

    צ'אנג חאן ולואיי

    הכי מתאים ל: ילדים גדולים יותר וליציאה מהשבילים

    תיירים זרים מעטים מבקרים ב-Loei, מחוז בצפון-מזרח הידוע בשקיעות של נהר המקונג ובנופי הרים מרהיבים, אבל הוא פופולרי בקרב נופשים מקומיים.

    בירת המחוז היא עיירה משובחת עם כמה שווקים טובים, אבל היא חסרת אטרקציות ויש לה מבחר די חלש של מקומות לינה. רוב התיירים בוחרים באחד מבתי ההארחה או אתרי הנופש הקטנים הרבים בעיירה צ'יאנג חאן צפונה יותר.

    עיקרי הדברים

    המקדשים ההיסטוריים של צ'יאנג חאן, בתי המורשת, בתי הקפה האופנתיים וחנויות העיסוי התאילנדיות הופכים את זה לכיף ליום של טיול או רכיבה על אופניים. בשעות אחר הצהריים המאוחרות תהנו מהשביל הארוך לאורך המקונג וצפו בדיגים זורקים את הרשתות שלהם לפני שהם עולים הביתה על סירות ארוכות זנב כשהשמש שוקעת מאחורי הגבעות הירוקות והורכות. זה קסום.

    ליד צ'אנג חאן נמצא הר, פו טוק, שממנו יש תצפיות על המקונג – ואין צורך לטייל בזכות ה-songthaews שיכולים להוביל אותך לנקודת התצפית. שדרת גג עם רצפת זכוכית מעל מפגש הנהרות המקונג וה-Hueang היא ריגוש.

    מערבה יותר, בפארק הלאומי Phu Ruea יש מפלים הנגישים דרך כביש המתפתל עד לפסגה של 1,365 מטר עם נופים מדהימים. בדרום המחוז, טפסו לרמה של 1,316 מטרים ב-Phu Kradueng אם אתם בכושר מספיק. יש שם חניון שבו הטמפרטורות יכולות לרדת קרוב לקפיא בלילה. לחלופין, לכו לסואן פה הין נגם לנסיעה בטרקטור בין צוקי קארסט אנכיים.

    צריך לדעת

    אוטובוסים מגיעים לחלקים מסוימים של מחוז לוי, אבל השכרת רכב באחד מהמחוזות הגדולים יותר בקרבת מקום, כגון Khon Kaen או Udon Thani, תקל על הטיול באזור הכפרי. Loei גם משתלב יפה בסיור רחב יותר בצפון מזרח שעשוי לכלול את נונג קאי, בואנג קאן, נאקון פאנום ומחוזות אחרים לאורך המקונג.