צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    מסלול שלושה שבועות לתאילנד

    מסלול הטיול האולטימטיבי שלנו ל-3 שבועות בתאילנד

    שלושה שבועות בתאילנד הם זמן אידיאלי כדי לקבל טעימה מכל הנופים המגוונים שתאילנד מציעה. הכנו עבורכם מדריך מפורט ויומיומי לטיול מרתק, המשלב את כל אתרי החובה המומלצים ביותר. תוכלו להנות מההרים והטבע של צפון תאילנד, האיים והים, חיי לילה ותרבות מפוארת. תאילנד מתאימה לכל סוגי המטיילים, החל ממשפחות עם ילדים בכל הגילאים, זוגות וצעירים, תשתיות הטיול לתיירים נוחות במיוחד וקל להגיע לכל יעד מבוקש.
    חופשה בתאילנד היא בהחלט הרפתקאה בלתי נשכחת- אנחנו מקווים שתהנו ושהמדריך יסיע לכם לתכנן במלי לבזבז יותר מידי זמן.

    מסלול 3 השבועות שלנו בתאילנד

    • יום 1 – 3 – בנגקוק
    • יום 4 – 6 – Koh Pha Ngan (או Koh Samui)
    • יום 7 – 9 – קו טאו
    • יום 10 – 13 – או נאנג, רייליי וקו פי פי (או קו לנטה)
    • יום 14 – 16 – צ'אנג מאי
    • יום 17 – 18 – פאי
    • יום 19 – 20 – צ'אנג ראי
    • יום 21 – בנגקוק

    התניידות בתאילנד

    אם אתם מחפשים להזמין נסיעות משלכם ברחבי תאילנד, אז אנו ממליצים לבדוק את Book away לקבלת אפשרויות הרכבות, האוטובוס וההעברה הטובות ביותר. יש להם תמיכה מדהימה 24 שעות ביממה ולאפשרויות רבות יש אפשרויות ביטול נהדרות – וזה עוזר כאשר צריכים לשנות תוכניות נסיעה. תאמין לנו, זה קורה יותר ממה שהייתם מצפים.

    בנגקוק – 3 ימים

    בירת תאילנד, העיר הגדולה ביותר ואחד המקומות התוססים שתהיו בהם. סביר להניח שתתחילו את הטיול שלכם בנגקוק, וזוהי דרך מצויינת לקבל טעימה ראשונה ועוצמתית מהתרבות התאילנדית. זו אחת הערים העמוסות בעולם, חדשנית עם נגיעות תאילנדיות מסורתיות, כבישים ורחובות עמוסים, רעש וריחות של אוכל שמתבשל ברחובות ללא הפסקה. עם חיי לילה, מסעדות, מקדשים ושווקים זהו בהחלט ביקור שלא תשכחו בחיים!

    לינה

    יוקרתי : Banyan Tree היא רשת בוטיק קטנה ומקסימה יותר של מלונות ברחבי אסיה, שמציגה חדרים ללא דופי ואוכל נפלא. המיקום בבנגקוק מציע נופים פנטסטיים של העיר, ספא ברמה עולמית ופינוקים מדהימים שהופכים את הביקור לנעים במיוחד.

    אמצע טווח:  בבית הדפוס פושטל, מיועד בעיקר ולמי שמחפש קצת יותר נוחות מהוסטל טיפוסי. ממוקם באזור ממש נוח, יש לו חדרים מאובזרים היטב, שירות מעולה ומגוון טעים של אוכל המוצע במחירים נוחים במסעדה שלו למטה.

    זול: בנגקוק היא נקודת ההתחלה של שביל התרמילאים כך שיש הרבה אכסניות והוסטלים לבחור מהם. בדרך כלל  Diff Hostel מקבל את ביקורות טובות מהמטיילים – זוהי אכסניה קטנה אך מגיעה עם שירותים מעולים (מטעני USB, וילונות פרטיות) ואווירה נהדרת להכרת מטיילים אחרים.

    יום 1 בנגקוק

    נחיתה בשדה התעופה הבינלאומי סוברנבומי בבנגקוק או נמל התעופה דון מואנג. נסיעה באוטובוס או מונית למקום הלינה.

    לאחר ביצוע צ'ק-אין במלון, בהוסטל או ב-Airbnb, תוכלו לצאת לביקור במקדשים המפורסמים של העיר. יש כל כך הרבה מקדשים מרשימים, הוספנו פה שלושה והמומלצים ביותר.

    וואט פרה קאו

    ידוע גם בתור מקדש בודהה האזמרגד, הוא נחשב למקדש הקדוש ביותר בכל תאילנד. הוואט ממוקם בשטח הארמון, כך שתוכלו גם לחקור את הארמון הגדול בו זמנית. בודהה האזמרגד עצמו הוא למעשה קטן יחסית בגובה 66 ס"מ, אבל עשוי מאבן ירקן אחת. העלות לכניסה היא גבוהה יחסית ב-440 THB (כ-11 ליש"ט), אבל אנחנו חושבים שבאמת שווה את המחיר.

    הארמון הגדול, בנגקוק

    מיקום: Na Phra Lan Rd, Khwaeng Phra Borom Maha Ratchawang, Khet Phra Nakhon, Krung Thep Maha Nakhon 10200, תאילנד

    פתוח: פתוח מדי יום בין השעות 8:30-15:30

    איזה פו

    ממש מעבר לפינה ממקדש וואט פרה קאו, הוא כנראה הוואט האהוב ביותר  בבנגקוק  –  וואט פו. בטח ראיתם תמונות באינסטגרם של בודהה מזהב השוכב הענק. מחזה מרהיב. וואט פו הוא המקדש הגדול והעתיק ביותר בבנגקוק. אחד המקדשים השקטים יותר, עם הרבה הזדמנויות לתמונות בשטח ואזור תרגול מדיטציה, כמעט בלי אף אחד אחר בסביבה. זה כמובן תלוי בזמן בשנה וביום.

    שוכב בודהה וואט פו, בנגקוק

    מיקום: 2 Sanam Chai Rd, Khwaeng Phra Borom Maha Ratchawang, Khet Phra Nakhon, Krung Thep Maha Nakhon 10200, תאילנד

    פתוח: מדי יום 8:00 עד 17:00

    וואט ארון

    ולבסוף, אם תמשיכו לאורך סמטת וואנג תאילנדית, על פני צומת 4 כיוונית, תגיעו למסוף המעבורת. כאן תוכלו לעלות על סירה מעבר לנהר צ'או פראיה כדי לבקר בוואט האחרון – וואט ארון; בקלות אחד היפים בבנגקוק! אבל לוקח רק כ-5 דקות לחצות את הנהר. זו למעשה הזדמנות מצוינת לצלם כמה תמונות, עם סירות רבות שעומדות במעלה ובמורד הנהר, ומעבירות כל דבר, החל מסחורות ועד לנוסעים.

    וואט ארון, בנגקוק

    שוכן על חופי נהר צ'או פראיה, ואט ארון מומלץ לבקר בזריחה (הוא ידוע בתור מקדש השחר), כך שאם יש לכם זמן, תוכל גם להזמין את זה לטיול מוקדם בבוקר. מומלץ גם לטפס קצת במעלה המגדל המרכזי כדי לקבל תצפית על העיר.

    מיקום: 158 Thanon Wang Doem, Khwaeng Wat Arun, Khet Bangkok Yai, Krung Thep Maha Nakhon 10600, תאילנד

    פתוח: 8:30 עד 17:30

    כמה טיפים: 

    ודאן שאתם לבושים בבגדים הנכונים לביקור במקדשים. תאילנד יכולה להיות די שמרנית בלבוש שלה מחוץ לאזורי התרמילאים והחוף/איים. זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל כמות האנשים שלא נכנסים בגלל מכנסיים קצרים, חצאיות וכתפיים לא מכוסות רבה.

    בהחלט אל תיקחו שום טוק טוק מהאזור סביב אחד מהוואטים האלה. הם כנראה ינסו לקחת אותכם לחנות 'חברים' או להוליך אותכם בדרך כלשהי. הם בדרך כלל יעמדו ליד כניסה לא פתוחה ויגידו שהוואט סגור במשך היום. פשוט עברו ומצאו את הכניסה הנכונה! השתמש ב-Grab, שהוא המקבילה של דרום מזרח אסיה לאובר. ואם אתם באמת מעונינים לקחת טוק טוק, אנו ממליצים לך לעשות זאת בצפון תאילנד, מכיוון שהעלויות זולות בהרבה.

    שוק וואנג לאנג

    כאן תוכלו להתפנק עם אוכל תאילנדי טעים. כ-2 ק"מ (20 דקות הליכה) מוואט ארון, תוכלו למצוא את שוק וואנג לאנג. זהו אזור נהדר לחקור מספר דוכני אוכל ולנסות אוכל רחוב תאילנדי אותנטי; זה אחד מהשווקים שמספקים יותר למקומיים מאשר לתיירים, ולכן מרתק לבקר בו. זתוכלו לנסות את אחד מחטיפי הרחוב האהובים – פנקייק קוקוס – כדורי גן עדן דביקים וחמים!

    שוק וואנג לאנג, בנגקוק

    מיקום: Wang Lang Market, 45 Arun Amarin Rd, Khwaeng Siriraj, Khet Bangkok Noi, Krung Thep Maha Nakhon 10700, תאילנד

    לאחר מכן, חזרו למקום הלינה שלכם כדי לנוח, אולי תנומה מהירה אם אתם עם ג'ט-לג, שכן הלילה אתם הולכים לבקר ברחוב קאו סאן! כאן באמת תקבלו הצצה למה בנגקוק היא שם נרדף לתרמילאים ומסיבות.

    דרך קאו סאן

    אם אתם מכירים את הסרט "החוף" שבו משחק לאונרדו די קפריו, כנראה שאתם זוכרים את הסצנה האיקונית שם הוא משוטט ברחוב הקאו סאן. משם, תיזכרו את ציור החיים הלוהטים של מטיילים שיכורים עם תרמילים, נופלים מהברים, דוכני שוק שמוכרים חולצות טריקו ומכנסי פילים של צ'אנג, וכמובן דוכני האוכל האקזוטיים שמציעים ממגוון חרקים שרופים ובשר תנינים.

    הסרט, שנצולם בשנת 2000, יכול להראות קצת מיושן, אך המציאות ברחוב הקאו סאן בבנגקוק עדיין נמשכת בכמה צורות. אין ספק שהמקום שינה כמה מנהגיו, אך רוח המקום, הבלתי מתפשרת והמשוגעת, נשארה זהה.

    דרך קאו סאן, בנגקוק

    אם כבר הזכרנו את הסרט ״החוף״ אנחנו ממליצים בחוף לצפות בו לפני הטיול שלכם. זה יעורר תאבון למקומות הכל כך יפים בתאילנד.

    אם אתם מוכנים לארוחת ערב, ממש קרוב לכביש קאו סאן נמצא הקרואה אפסורן אחת המסעדות המועדפות. הפנינה הקטנה הזו נמצאת במדריך מישלן בגלל האוכל הזול אך טוב להפליא. אל תצפו לשירות מעולה אבל צפו לחביתות ביצים ריחניות ולמנות סרטנים מצוייינות. 

    יום 2 בנגקוק

    שוק סוף השבוע של Chatuchak (או מרכז MBK)

    בתקווה שתבקרו בבנגקוק במהלך סוף שבוע, התחנה הראשונה שלנו ליום השני היא בשוק סוף השבוע של Chatuchak. במידה ולא תהיו בעיר בסוף השבוע הוספנו אפשרות נוספת ליום השני בהמשך, לא חסרים דברים לראות ולעשות בבנגקוק בכל זמן!

    שוק Chatuchak ממוקם בנוחות ליד רכבת העילית (למו צ'יט) וגם ה-MRT (רדו בתחנת Chatuchak Park), זהו השוק הגדול ביותר בכל תאילנד. ואם שווקים הם הקטע שלכם, תוכלו בקלות לבלות את כל היום בהסתובבות בחנויות הרבות שמוכרות הכל- מבגדים ועד עבודות יד. 

    שימו לב שהשוק כל כך עצום (כ-8,000 דוכנים) ובמהלך סוף שבוע הוא יכול למשוך 200,000 מבקרים, אז תתכוננו לקצת צפיפות.

    מיקום Chatuchak: Kamphaeng Phet 2 Rd, Chatuchak, Bangkok 10900, תאילנד

    פתוח: ימי שישי – 18:00 עד חצות. שבת/ראשון – 9:00 עד 18:00

    אם אינכם נמצאים בבנגקוק במהלך סוף שבוע או אם אתם סתם אוהבים לעשות קניות, מיקום נהדר נוסף הוא מרכז MBK. מרכז הקניות הזה, כנראה הקניון המפורסם ביותר בבנגקוק, משתרע על פני 8 קומות והוא עמוס ביותר מ-2,000 דוכנים, שמוכרים כל דבר, החל מהאלקטרוניקה העדכנית ביותר ועד ביגוד זול. 

    pai walking street shop

    MBK Center מיקום: 444 Phayathai Rd, Khwaeng Wang Mai, Khet Pathum Wan, Krung Thep Maha Nakhon 10330, תאילנד

    פתוח: מדי יום 10:00 – 22:00

    Or Tor Kor

    והתחנה הבאה היום, היא שוק Or Tor Kor: שוק האוכל האהוב בכל דרום מזרח אסיה ופנינה נסתרת תאילנדית אמיתית. אתם רק צריכים לבלות כאן קצת זמן – זה חלומו של כל פודי. שוק זה הוקם על ידי המלך התאילנדי הקודם כדרך לתמוך בחקלאים מצפון תאילנד בקידום הסחורה שלהם. 

    אנו ממליצים בחום להזמין סיור אוכל כדי להפיק את המרב מהזמן בשוק.

    Or Tor Kor מיקום: Khwaeng Chatuchak, Khet Chatuchak, Krung Thep Maha Nakhon 10900

    פתוח: מדי יום 8:00 עד 18:00

    ה-Sky Bar, Lebua למשקאות ושקיעה

    אם ראיתם את הסרט Hangover Part II, אז כנראה שתכירו את הנופים שתראו מהברים בגגות תאילנד. ברור שהפופולריות של הבר הזה זינקה מאז הסרט, אבל זה עדיין אחד המקומות הטובים ביותר לצפות בעיר בשקיעה ואל תוך הלילה. אם כי אל תתפלאו שהמשקאות כאן הם אולי היקרים ביותר שתשתו בדרום מזרח אסיה.

    תמונה של קו הרקיע הלילי של בנגקוק מבר סקיי

    מיקום: Lebua ב-State Tower, 1055 Silom Road, Bangrak

    פתוח: מדי יום 18:00 עד 01:00

    יום 3 בנגקוק

    ליום האחרון שלכם בבנגקוק, אנו ממליצים לקום מוקדם ולצאת לאחד החלקים התוססים ביותר של בנגקוק, צ'יינה טאון. הרובע הזה – שנקרא יאוואראט – נכנס לרשימת המקומות הטובים ביותר לאוכל רחוב של CNN, ומציע לא רק מאכלים מצויינים, אלא גם מקדשים ונקודות תצפית בשפע. אנשים רבים ימליצו שעדיף לבלות את יומך האחרון בביקור בשוק צף מקומי, אבל אם נהיה כנים, לא היינו מייעצים זאת: הם ממוסחרים יתר על המידה ובאמת לא מציעים יחוויה יוצאת דופן.

    שוק סמפנג

    התחילו את היום בשוק סמפנג, המציע אוכל מקומי, מזכרות, כלי בית ומלאכת יד. אנו ממליצים לשתות כאן קפה טוב, אבל גם כדאי לנסות כמה דים סאם של בוקר או חביתות ביצים טעימות.

    מיקום Sampeng: Soi Wanit 1, Khwaeng Chakkrawat, Khet Samphanthawong, Krung Thep Maha Nakhon 10100, תאילנד

    פתוח: מדי יום 8:00 עד 18:00

    וואט טראימיט

    אנו מציעים לבקר בשני מקדשים בצ'יינה טאון, וזהו הראשון והטוב ביותר. ביתו של הבודהה היושב הגדול בעולם (שהוא, אגב, גם פסל הזהב הגדול בעולם), וואט זה נבנה במאה ה -14  והאתר פופולרי למדי. הכניסה חופשית, אבל אם תרצו להכנס להמוזיאון זה 10 THB.

    Wat Traimit מיקום: 661 Charoen Krung Rd, Khwaeng Talat Noi, Khet Samphanthawong, Krung Thep Maha Nakhon 10100, תאילנד

    פתוח: מדי יום 8:00 עד 17:00

    Wat Mangkon Kamalawat (Wat Keng Noe Yi)

    מאז שנת 1872, מקדש זה הוא אחד המקדשים הסיניים-בודהיסטים החשובים ביותר ויש בו שילוב של מקדשים בודהיסטים, טאואיסטים וקנפוציאנים, מה שהופך אותו למקום מעניין באמת לחקור. זה נקרא במקור Wat Leng Nui Yee, אבל זה שונה ל-Wat Mangkom Kamalawat (מקדש לוטוס הדרקון) על ידי המלך ראמה החמישי.

    Wat Mangkon Kamalawat מיקום: 423 Charoen Krung Rd, Khwaeng Pom Prap, Khet Pom Prap Sattru Phai, Krung Thep Maha Nakhon 10100, תאילנד

    פתוח: מדי יום 9:00 עד 17:00

    אוכל ושתייה ברחוב

    אנו ממליצים לחזור לרחובות צ'יינה טאון, ולהתחיל עם ארוחה של קאי צ'אי. כ-250 מטר מהוואט נמצאת מסעדת Kuichai של Jay Noi, המציעה לכם עוגה סינית מאודה, עם רוטב. זהו ספק עגלות דחיפה פשוטה אבל טעים לחלוטין, ומושלם לצמחונים! הם כוללים גם כמה אפשרויות ירקות אחרות כולל טארו מטוגן נהדר.

    תמונה של רחובות צ'יינה טאון, בנגקוק תאילנד

    סיימו את היום שלכם בטעימה של מעדנים שונים בשכונה (ב-Mangkorn Khao יש את אטריות הביצים הטובות ביותר), ולבסוף סיימו את היום עם משקה או שניים. נסו את Ba Hao לקוקטייל ייחודי מרענן או, לנוף האולטימטיבי, לכו למלון Grand China. יש בו מסעדה מסתובבת הנותנת לכם נוף פנורמי של הרובע ושל הנהר.

    טיפ מבפנים:

    רוצים לראות את בנגקוק מזווית אחרת, בלילה? אנחנו אוהבים את  סיור האופניים הלילי של בנגקוק, שבו מדריך מקומי ייקח אתכם על פני צד אחר של העיר לאחר רדת החשיכה, מהחלק האחורי של העיר!

    KOH PHA NGAN – 3 ימים (או KOH SAMUI)

    לאחר כמה ימים של התבוננות במראות והקולות של העיר הגדולה, אנו ממליצים לעבור לאיים בדרום כדי להיכנס לשמש, חול וים. יש כמה אפשרויות, ראשית, לאיזה אזור לפנות – האיים קו טאו, קופנגן וקוסמוי בחוף המזרחי, או כמו  Koh Lanta ,  Koh Phi Phi,  Koh Jum. אפשר גם להתחיל בפוקט או קראבי בחוף המערבי.

    הגעה מבנגקוק לקו פנגאן

    אנו ממליצים להזמין עם אתר Bookaway. אפשר לקחת רכבת הלילה לסוראט תאני קונקשן באוטובוס למעבורת לאי. Lomprayah (קטמרן במהירות גבוהה) זו האפשרות המהירה ביותר שלוקחת בערך 2.5 שעות, אבל יש כמה אחרים שהם זולים יותר ומעט יותר איטיים. למרות שאחרי לילה ברכבת, כנראה שתתאמצו להגיע לחוף כמה שיותר מהר. אפשר גם לקחת אוטובוס מבנגקוק ומעבורת או לטוס לקוסמוי ומשם לקחת מעבורת לקו פנגאן.

    לינה

    הנה רשימה של מלונות מועדפים בקופנגן שכדאי לנסות:

    יוקרתי : Anantara Rasananda Koh Phangan Villas היא חלק מרשת Anantara , אשר תמיד מציעה יוקרה נהדרת במחירי זול יותר. וילות אלו מציעות נוחות ומתאימות גם למשפחות עם ילדים

    טווח בינוני : ההצבעה שלנו היא Le Divine Comedy באזור Baan Tai. זהו אזור שקט יותר אך עם זאת פופולרי מאוד עבור מטיילים, ואתר הנופש הזה הוא לא רק יפה אלא גם מגיש ארוחת בוקר כל היום! 

    זול : תרמילאים יגידו לכם ש-Koh Pha Ngan מציעה ערימות של אפשרויות לינה נהדרות בזול, אבל Oasis Hostel היא אחת הידועות והנחשבות יותר.

    יום 4 קו פנגאן

    כשתגיעו לקו פנגאן, במזח Thong Sala, בצד הדרום מערבי של האי. תוכלול למצוא מונייות אישיות או שיתופיות שיקחו אתכם למקום הלינה שלכם.

    טוב לציין שממש ליד מזח Thong Sala נמצא שוק הלילה של סוף השבוע, ששווה ביקור, ואם אתם מתארחים בקרבת מקום, כל ערב יש את שוק האוכל Phantip שהוא שוק פנטסטי, מצויין לאוכל רחוב זול אבל טוב מאוד.

    שנורקלינג ב-Haad Mae

    ליום הראשון בקו פאנגאן, אנו מציעים מנוחה והרפיה, שתכלול טיול עד האד מיי. רצועת חוף לבנה וטהורה זו מהווה היכרות מושלמת עם החיים באי – פשוט קחו כיסא חוף, והתרשמו מהנוף לאוקיינוס במשך היום. יש גם מספר אתרי נופש על החוף, רבים מהם מציעים ארוחת צהריים במחיר סביר.

    מיי האד, אני לא מפחד

    חוף האד מאה הוא נקודת השנורקלינג הטובה ביותר בקו פנגאן ומציע גם הליכה קצרה על החוף שכן בשפל אפשרללכת לאי קו מא. כל שעליך לעשות הוא לשכור שנורקל מאחת מהבקתות בחוף (או סאפ אם אתה מעדיף), ולבלות כמה שעות מתחת למים במרדף אחרי דגי מלאך לפני שאתה הולך לקו מא כדי להסתכל מסביב.

    מיקום חוף Haad Mae:  https://goo.gl/maps/Xqt64gB4yyKQYcHj6

    מפל וואנג סאי

    אזור האד מאה מציע גם הזדמנות לראות את המפל הראשון במסלול: מפל וואנג סאי. נגיש בקלות מכיוון הוא נמצא ממש לפני הכניסה לחוף. וואנג סאי מרשים ביופיו כל השנה ויש לו אגן מים קטן בתחתית, שבו אפשר לשחות. הכניסה נמצאת כ-100 מטר לפני חוף Maad Hae – החנו את האופנוע או המכונית שלכם ולכו בשביל הקטן מימין למשך כעשר דקות.

    מיקום מפל וואנג סאי  https://goo.gl/maps/t1uQejLR86DbVp8L6

    יום 5 קו פנגאן

    ללא ספק אחד משיאי הטיול שלנו בתאילנד היה טיול היום שלנו לפארק הלאומי אנג תונג.

    אני משקיף על הפארק הלאומי חוטיני

    זה לא ידוע, אבל ההשראה האמיתית לרומן  "החוף" של אלכס גרלנד  (שהזכרנו קודם לכן), הייתה Ang Thong, ולא Koh Phi Phi או Krabi כפי שחלק עשויים לחשוב. הפארק הלאומי הימי הוא למעשה ארכיפלג של 42 איים, המאופיין בצוקי גיר נישאים מדהימים, חופים לבנים חיים תת ימים, לגונות כחולות וג'ונגל עבה ולח.

    חשוב לציין שיכול להיות די עמוס, אז בחרו מפעיל שמשתמש בסירות מנוע כדי להצליח להגיע מספיק מוקדם וגם יוצא מגדרו כדי למצוא מקומות מבודדים. הלכנו עם סיורי Safariboat והיה לנו מדהים.

    ניתן להגיע אל Ang Thong גם מקו פנגאן וגם מסאמוי, אז בהחלט הוסיפו אותו גם למסלול הטיול שלכם! אם אתם מגיעים מקוסמוי, שמענו דברים נהדרים על  הסיור הזה .

    יום 6 קו פנגאן

    עכשיו, לקצה השני של Koh Pha Ngan, לדבר שבזכותו האי זוכה לפרסום רב: סצנת המסיבות וספציפית מסיבת הירח המלא המתקיימת כל חודש. ליום האחרון (והערב), אנו מציעים שתלכו להאד רין, שם תוכלו לחגוג כאוות נפשכם. זה המקום שבו נוצרה מסיבת הירח המלא – על ידי חבורת חברים בשנות ה-70!

    ירח מלא והאד רין, Koh Pha Ngan

    אם לא שמעתם על זה לפני כן, זהו 'פסטיבל' חודשי על החוף החוגג את בואו של הירח המלא. ועם השנים זה הפך לשם נרדף למטיילים ולסטודנטים שרוצים לילה שלא ישכחו. בעצם ערב של החלטות רעות ומוזיקה טובה. אז אם אתם יכולים לתזמן את ההגעה ליום הזה בחודש- תזכו לחוויה מדהימה!

    עם זאת, אל תתבאסו אם אתם לא שם במהלך הירח המלא. עם כל כך הרבה מטיילים שרוצים לחוות את סצנת המסיבות ורק 12 לילות בשנה לארח את המסיבה, יש עכשיו גם מסיבות רבעון וחצי ירח יחד עם מסיבות ג'ונגל סודיות מדי שבוע. אז לא תפספסו את הכיף…

    KOH TAO (אי הצב) – 3 ימים

    ממש קל לעבור בין שני האיים, תפסו מעבורת מהנמל וצאו מקו פנגאן לקו טאו – האי הקטן בארכיפלג צ'ומפון. הנסיעה אורכת רק 60 דקות במעבורת המהירה, כאשר האפשרות האיטית ביותר אורכת שעתיים. אל תשכחו להזמין מעבורות מראש, במיוחד אם אתם מטיילים בעונת השיא!

    לינה

    אם אתם עושים קורס צלילה אולי הכי הגיוני לנצל את החדרים המוצעים עם הקורס, כפי שעשינו עם Crystal Dive. עם זאת, ישנם מספר מקומות נהדרים לשהות בהם בקו טאו, שיתאימו לכל תקציב!

    יוקרתי : לאלו שמחפשים קצת טיולי פרימיום, The Haad Tien הוא מלון נהדר על חוף האד טיין. 

    טווח ביניים:  ממוקם בצפון האי, מרגיע להישאר ליד חוף Mae Haad, והבחירה הטובה ביותר מבין המלונות באזור היא Koh Tao Beach Club. זהו אתר נופש ידידותי למשפחות עם מתקנים מעולים.

    זול:  זה לא בהכרח אכסניה לתרמילאים אבל Nat Resort הוא אפשרות זולה פנטסטית. במרחק נגיעה מחוף האד סארי, מציע חדרים זולים במיקום מדהים.

    יום 7 עד 9 ב-KOH TAO

    הסיבה העיקרית להגיע לקו טאו היא לצלילה, זה אולי המקום הזול ביותר בעולם ללמוד קורס צלילה ולכן כדאי לנצל את ההזדמנות וללמוד או לעשות כמה צלילות אם אתם כבר מוכשרים, החיים הימים בהחלט מדהימים. 

    טוב לציין שתצטרכו לפחות 4 ימים בקו טאו אם תעשו את מסלול המים הפתוחים המלאים, אז אולי כדאי לקצר מיקום אחר. 

    אז למה לצפות מהאי ומה לעשות אם לא רוצים לצלול כל הזמן?

    ובכן האלטרנטיבה הברורה לצלילה היא לצאת לשנורקלינג. ולא תתאכזבו! בתקופות מסוימות של השנה, יש גם הזדמנות לראות ולשחות ליד כריש לוויתן. הענקים השלווים האלה של הים הם די נדירים, אבל בעלי המזל יוכלו לראות אותם גם באמצעות השנורקל

    קרן מנומרת כחולה

    אם תפנו לדרום האי, יש שני דברים נהדרים לעשות: ראשית, שנורקלינג במפרץ הכרישים, שם לעיתים תכופות תזכו לשחות עם כרישי שונית שחורים צעירים. חוויה מרגשת. וגם לטייל עד לנקודת התצפית ג'ון-סואן, כדי להנות מכמה נופים יפים של החוף. מומלץ בזמן השקיעה.

    מה שבאמת אהבנו בקו טאו הוא שהאי באמת תפס תיירות אקולוגית. האי לא מאפשר שקיות ניילון בחנויות, רוב המקומות לא יספקו קשית וכו'. זה כל כך נהדר לראות אותם מנסים לעשות את ההבדל.

    AO NANG, RAILAY BEACH וKOH PHI PHI – 4 ימים

    אז הזמן שלכם באיי החוף המזרחי הגיע לסיומו, אבל עכשיו אנחנו מציעים לעבור מעבר לחצי האי לחוף המערבי.

    ראשית, יוצאים מקו טאו לקראבי. זה קצת מסע, כמה מעבורות ונסיעה באוטובוס לוקחים כחצי יום, אז הקפידו לקחת את זה בחשבון בתכנון שלכם. תגיעו לעיר העתיקה של קראבי, אבל אנחנו ממליצים לצאת ישר החוצה ולהתמקם באו נאנג בימים הקרובים. זה מקום טוב להזמין ממנו טיולי יום, יש בו כמה אפשרויות לינה נהדרות, סצנת חיי לילה ואפשרויות אוכל טובות.

    היכן לשהות ב-AO NANG/RAILAY BEACH

    מחפש את המקומות הטובים ביותר לשהות באו נאנג? הנה כמה מהבחירות הטובות ביותר שלנו בכל טווח מחירים.

    יוקרה : הוא מזכיר לנו אכסניה אפריקאית, אז זה לא פלא שהיינו ממליצים על Peace Laguna Resort. הוא מתהדר בקוטג'ים מנותקים מדהימים מבפנים ומבחוץ, ובנוסף יש מספר בריכות שונות (למעשה שלוש) ונמצא במרחק של כ-500 מטרים מהחוף.

    טווח בינוני:  בפעם האחרונה באו נאנג, התארחנו באתר הנופש Deevana Krabi ואנחנו לא יכולים להמליץ עליו מספיק. חדרים מאובזרים היטב, שירות פנטסטי ואוכל טעים במסעדה המשותפת עם מלון תחת אותה הבעלות. נמצא קצת מחוץ לרצועה הראשית אז יש 10 דקות הליכה לחוף אבל זה שווה את זה, מכיוון שהטיילת יכולה להיות מאוד עמוסה ובטח תאהבו את השקט. אתר הנופש הוא למבוגרים בלבד אבל המלון מאפשר ילדים.

    תקציב: מגורים בסגנון תרמילאי ב-Mini Boxtel Ao Nang, אחת האכסניות הטובות ביותר באזור. ממש ליד החוף ובאקשן, זאת אכסניה נקייה ומומלצת מאוד, שהיא קצת פחות חברתית מאחרות אבל מציעה חוויה נהדרת בקראבי.

    אם אתם מעוניינים לקבל כמה ימים של רגיעה טהורה, אולי תרצו במקום זאת לבדוק את  Koh Lanta. אהבנו לחלוטין לבלות כמה ימים בסתאלבט בקו לנטה!

    יום 10 או נאנג

    אז אחרי יום טיול ארוך למדי, הגעתם למקום הלינה שלכם באו נאנג, הזדמנות טובה להתרענן, ואולי לנמנם קצת במידת הצורך. לפני שתצאו לחוות את או נאנג, הרחוב הראשי בחזית החוף מציע המון אפשרויות לסעודה, כמה בתי קפה טובים ומגוון של חנויות מזכרות.

    רגע לפני שהלילה יורד, בהחלט שווה לרדת לחוף או נאנג, שם תקבלו את ההזדמנות לראות שקיעה מרהיבה.

    לארוחת ערב, אהבנו את Kodam Kitchen. כמה רחובות מאחורי הרחוב הראשי, אבל האוכל והאירוח כל כך טובים. בסופו של דבר אכלנו שם 2 לילות ברציפות.

    יום 11 RAILAY BEACH

    חובה לראות כחלק ממסלול הטיול בתאילנד. אחד מחופי תאילנד המפורסמים ביותר, אנו ממליצים לכם לקום מוקדם כדי ליהנות מחוף רייליי במלואו. דבר ראשון בבוקר כשאין כמעט אף אחד אחר שם. אז רדו לחוף או נאנג, ותמצאו שפע של נהגי סירות ארוכות זנב שמחכים לקחת אתכם אל רייליי.

    רייליי ביץ', תאילנד

    יורידו אתכם בחוף רייליי מערב. קחו קצת זמן לטייל במעלה ובמורד החוף, לפני שתלכו לצד המזרחי. הוא אינו יפה כמו החוף המערבי, אבל אם תלכו לכיוון חוף Phra Nang ומקדש מערת Phra Nang (הוא מסומן היטב), צפוי לכם פינוק נוסף. כנראה החופים המרהיבים מכל החופים באזור.

    חוף פרה נאנג, תאילנד

    אם אתם אוהבים טיפוס צוקים, יש כמה מהטיפוסים הטובים ביותר בתאילנד ב-Railay (אומרים לנו ש-Krabi Rock Climbing הם המפעילים הטובים ביותר).

    לאחר שהספקתם לחקור, לשחות ולהשתזף על Phra Nang, חזרו ל-Railay West. זה מקום נהדר להירגע בו במשך היום.כשתרצו לחזור לאו נאנג, פנו אל סירות הזנב הארוך כדי לתפוס את הנסיעה חזרה.

    יום 12 KOH PHI PHI

    גולת כותרת נוספת באזור היא סיור בסירת מנוע מהירה בקופי פי. Koh Phi Phi הוא למעשה ארכיפלג של 6 איים, שנמצאים כ-30 ק"מ דרומית לאו נאנג בים אנדמן. אז היום תהיה לכם הזדמנות לשחות ולשנרקל עם כמה דגים ושוניות אלמוגים יפות. ולהירגע על חופי החול הרך והלבן של האיים.

    תמונה של סירות על המים באיי פי פי, תאילנד

    לאחר האיסוף שלכם ממקום האירוח, והשיט בסירת המהירה לאיים, התחנה הראשונה תהיה לגונת Pileh, לגונה טבעית ממוסגרת על ידי צוקים נקיים. לאחר מכן, תעברו למפרץ מאיה, אחד ממקומות הצילום של החוף. שימו לב בזמן כתיבת שורות אלו, אין סירות שמסוגלות להיכנס למפרץ מכיוון שישנם פרויקטי שימור מתמשכים כדי לנסות ולהחיות את אוכלוסיית הדגים והאלמוגים עקב תיירות יתר. החוף פתוח לתקופות קצרות כל כמה חודשים.

    התחנה הבאה במסלול תהיה Monkey Bay, שם סביר שתתקלו בכמה קופים חצופים, לעתים קרובות הם יגיעו עד אליכם על החוף. לאחר מכן הגיע הזמן לארוחת צהריים בקו פי פי דון, הגדול באיים. אחריו קצת שנורקלינג, שחייה וחקר באי הבמבוק לפני העברה חזרה לאו נאנג.

    זה יום די ארוך – בערך 8 שעות, אבל חוויה בלתי נשכחת.

    יום 13 MUAY THAI ולנסוע לצ'יאנג מאי

    גם אם מעולם לא ניסתם ספורט קרבי, שיעור בוקר עם מומחה מואי תאי מהווה חוויה מהנה ומיוחדת. אין בעיות אם אתם חדשים לגמרי באיגרוף/בעיטות, אתם יכולים ללמוד המון בשיעור של שעה בלבד.

    היה לנו שיעור פרטי בדיוואנה קראבי וחוץ מלהיות מתיש לחלוטין. היה כל כך כיף. ומשהו שבהחלט היינו עושים שוב.

    לאחרי שתלכו לשדה התעופה של קראבי כדי לנסוע לצפון תאילנד.

    אנו ממליצים לקחת את טיסת הערב מקראבי לצ'אנג מאי. לאייר אסיה יש שתי טיסות יומיות ישירות, שאורכות רק כמה שעות. יש ספקים אחרים, אבל כולם דורשים עצירה בבנגקוק.

    צ'יאנג מאי – 3 ימים

    העיר הגדולה ביותר בצפון תאילנד היא ללא ספק המועדפת עלינו. לצד בתי קפה נהדרים (מקומות מדהימים להתעדכן בעבודה למי שצריך), מסעדות ולינה, העיר שופעת היסטוריה. אתם יכולים ללכת לאיבוד בשיטוט בעיר העתיקה ויש גם כמה פעילויות די מגניבות לעשות, עם טיולים רגליים בגבעות וביקור במפלים חובה! זו הסיבה שאנו ממליצים להקדיש לפחות שלושה ימים לצ׳אנג מאי.

    היכן להישאר

    יוקרה : עשר דקות משוק הלילה נמצא אחד ממלונות הבוטיק היפים ביותר בצ'אנג מאי. הוא מציע סוויטות ענקיות ומפנקות עם נוף לגן וכולל בריכה חיצונית, ספא עם דירוג גבוה וחדר כושר.

    טווח ביניים: לצ'אנג מאי יש שלל אפשרויות נהדרות בתקציב הבינוני, אבל הטוב שבהם הוא 18 In Town Homestay. יש לו גן ירוק שופע, חדרים נקיים ונעימים ואופניים חינם שיעזרו לכם להתנייד בעיירה.

    תקציב: יש הרבה הוסטלים מגניבים בתקציב נמוך בעיר.

    יום 14 צ'יאנג מאי

    עצירת קפה

    אז דבר ראשון בבוקר, שווה לטעום מהקפה הצפון תאילנדי המשובח, ואין מקום טוב יותר לנסות מאשר בקפה Akha Ama. כנראה הקפה הטוב ביותר בתאילנד. וגם ממוקם בנוחות ממש ליד  מקדש צ'אנג מאי היפה ביותר, וואט פרה סינג. וודאו כי אתם מגיעים למקום הנכון – Akha Ama La Fattoria

    תמונה של תה וקפה בקפה Akha Amma בצ'אנג מאי, תאילנד

    מיקום: Tambon Si Phum Chiang Mai District, Chiang Mai 50200, תאילנד

    פתוח: מדי יום 8:00 עד 17:30

    וואט פרה סינג

    במרחק הליכה קצר מבית הקפה תמצאו את וואט פרה סינג. המקדש המקורי כאן נבנה במאה ה -14, ומאז נוספו עוד כמה מבנים שיצרו קומפלקס גדול עם כמה צ'דיס וקוטי קטנים יותר, שבהם מתגוררים הנזירים. זהו אחד המקדשים האטרקטיביים ביותר בצ'אנג מאי, עם גגות מוזהבים מדהימים וקירות מסוידים בלבן, אבל גם אחד מהמקדשים הפועלים שנותרו, כפי שרואים את הנזירים מסתובבים ויש בית ספר בשטח עצמו.

    וואט פרה סינג, ברור

    מיקום: 2 Samlarn Rd, Phra Sing, Amphoe Mueang Chiang Mai, Chang Wat Chiang Mai 50280, תאילנד

    פתוח: 6:00 עד 17:30

    יום 15 צ'יאנג מאי

    ליום הזה כדאי לשכור רכב או נהג או מדריך טיולים ליום, ולצאת למפלי Bua Tong Sticky Waterfalls. מפלי אבן הגיר נמצאים כ-90 דקות נסיעה מצפון לצ'אנג מאי (60 ק"מ). אם אתם מתכוונים לבקר רק במפל אחד בצפון תאילנד, בהחלט נמליץ על זה! מרבצי מינרלים של אבן גיר נותרו במהלך השנים המשמשים כמשטח אוחז. בעצם מה שמאפשר לכם לעבור את המפלים דרך המים הזורמים, דבר שאי אפשר ברוב המפלים האחרים.

    תמונה של זוג בראש המפלים הדביקים בצ'אנג מאי

    מיקום: Mae Ho Phra, Mae Taeng District, Chiang Mai 50150, תאילנד

    פתוח: מדי יום 8:00 עד 17:00

    יום 16 צ'יאנג מאי

    וואט צ'די לואנג

    אחד המקדשים העתיקים ביותר בצ'אנג מאי, שנהרס חלקית עקב רעידת אדמה בשנת 1545 ולאחר מכן שוחזר, על ידי אונסק"ו בשנות ה-90. המקדש ממש מגניב, ומה שמיוחד בו זה שיש הזדמנות לשוחח על בודהיזם וצ'אנג מאי עם הנזירים שלו. כל יום הוואט מארח 'קבוצות צ'אט של נזירים' שבהן אתם יכולים לנהל איתם שיחה נהדרת. 

    וואט צ'די לואנג, צ'אנג ראי

    מיקום: 103 Prapokkloa Rd, Tambon Si Phum, Amphoe Mueang Chiang Mai, Chang Wat Chiang Mai 50200, תאילנד

    פתוח: 6:00 עד 18:30 מדי יום

    קורס בישול תאילנדי

    כמובן, אתם לא יכולים להגיע לתאילנד בלי לנסות להכין בעצמכם את המטעמים התאילנדים, כדי שתוכלו להכין אותם שוב כשתתגעגעו. אין דרך טובה יותר לקחת הביתה מזכרת אמיתית מאשר ללמוד איך לבשל קצת פאד תאי או קארי ירוק תאילנדי. ובכן, אין צורך לחפש יותר מידי, פשוט תזמינו את עצמכם לאחד מ"בתי הספר לבישול" הרבים של צ'אנג מאי להכרות עם אמנות המטבח המשובח.

    תמונה של אוכל מקורס בישול תאילנדי

    יש המון אפשרויות, אבל הפופולרי ביותר הוא בית הספר לבישול של May Kaidee. בית הספר, שנוסד בשנת 1988, מתמחה במנות צמחוניות ופועל פעמיים ביום.

    הגעה מצ'יאנג מאי לפאי

    במיניבוס: יש אוטובוסים כל שעה  מצ'אנג מאי לפאי ולוקח בערך 3 שעות להגיע לשם.

    הערה:  אם אתם מדלגים על פאי, יש הרבה אפשרויות לנסוע ישירות לצ'אנג ראי, כמו לקחת את האוטובוס של צ'אנג מאי לצ'אנג ראי.

    הגעתם לפאי, אחת האטרקציות החדשות יותר במעגל תאילנד. ומסיבה טובה: זהו מקום דינמי ותוסס מלא באנשים מעניינים, בתי קפה נהדרים ונוף מדהים כמו מפלים, קניונים וגשרי במבוק. 

    לינה

    יוקרה : פנקו את עצמכם בבילוי מפואר עם וילות Puri Pai. חדרים אלה משקיפים על פאי, מצוידים היטב, עם צוות ידידותי, אוכל נפלא ובר משקאות, האסם, שמציע נוף פנורמי.

    טווח בינוני : רק 300 מטרים מתחנת האוטובוס נמצא Pai Cherkaew Boutique House, נווה המדבר המושלם לשהותכם בפאי. מיזוג אוויר מגניב, wifi חזק וטרקלין משותף מקסים המאפשר לכם להתחבר לאורחים אחרים, החדרים מרווחים וכוללים את כל היתרונות כמו טלוויזיות שטוחות.

    תקציב:  אם אתם מחפשים לפגוש מטיילים אחרים, Pai Circus היא אכסניית החלומות של התרמילאים. החדרים בסיסיים אבל ההיבט החברתי והפעילויות הפנטסטיות (לילות מדורה, ברביקיו, אתה שם את זה) מפצים על המחסור במתקנים.

    יום 17 PAI

    מפלי פאם בוק

    מפלי פאם בוק קרובים יחסית לפאי ומהווה הפוגה נהדרת מהחום. טיילו או קחו אופנוע לכאן ובלו את הבוקר במנוחה במים הקרירים, לפני שתלכו לתחנה הבאה שלכם.

    מיקום: Tambon, Thung Yao, מחוז פאי, Mae Hong Son 58130, תאילנד

    פילים, תאילנד

    מיקום: Tambon, Thung Yao, מחוז פאי, Mae Hong Son 58130, תאילנד

    פתוח: סיורים בין השעות 13:30-17:00 מדי יום.

    Wat Phra That Mae Yen

    צאו לתפוס את השקיעה ב'מקדש על הגבעה' או בוואט פרה ת'ת מיי ין. מציע נוף מדהים של העיר וההרים שמסביב, והוא מקום שקיעה פופולרי, אם כי יש בערך 350 מדרגות לטפס!

    אפשר גם ללכת קצת יותר רחוק אל גשר הזיכרון למלחמת העולם השנייה, המואר בכל לילה.

    מיקום: Mae Hi, Pai District, Mae Hong Son 58130, תאילנד

    פתוח: 24 שעות ביממה

    שוק לילה/מדרחוב

    איזו דרך טובה יותר לבלות את הלילה הראשון בפאי מאשר באחד מרחובות ההליכה הטובים ביותר בדרום מזרח אסיה. הרחוב מתעורר לחיים בסביבות השעה 18:00, כשהוא הופך להולכי רגל והמון דוכנים קטנים מתחילים לצוץ. נסו את הקבבים הרוחשים, קנו כמה מזכרות או מצאו את פנקייק הקוקוס הטעים!

    מיקום: Chai Songkhram Rd, Wiang Tai, Amphoe Pai, Chang Wat Mae Hong Son 58130, תאילנד.

    פתוח: מדי יום בין השעות 18:00-23:00

    יום 18 PAI

    קניון פאי

    זהו אחד מאתרי החובה בפאי והדרך המושלמת להתחיל את היום השני שלכם שם, עם סדקים אדומים ענקיים על פני כדור הארץ. יש שביל הליכה צר לאורך הקצה, שבו אתם צריכים לנווט.

    תמונה של הנוף מקניון פאי, תאילנד

    לכו מוקדם בבוקר כדי לקבל את הזריחה אבל גם את המקום כולו לעצמך. לחילופין, תוכלו להגיע בשקיעה לאווירה מדהימה של הרבה מטיילים, מוזיקה וכמובן נוף מדהים.

    מיקום:  https://goo.gl/maps/ijhUCzbPsm2wyCMPA

    מעיינות חמים

    אחרי בוקר עמוס בטיול בקניון, הדרך הטובה ביותר להירגע היא במעיין חם טבעי! אלה נמצאים במרחק של כ-8 ק"מ מפאי אז קחו לשם טוק טוק או אופנוע ובלו את אחר הצהריים במנוחה בבריכות השונות.

    מיקום: 84-84/1 Moo 2, Mae Hee, Pai, Mae Hong Son, Pai, 58130, תאילנד

    ארוחת ערב

    פנקו את עצמכם בארוחת הערב האחרונה שלכם בפאי על ב-Silhouette. זוהי חווית אוכל משובח מענגת – אתם תרגישו כאילו אתם יושבים במסעדה אירופאית, אם כי עם אוכל תאילנדי.

    עם זאת, אם אתם מחפשים משהו במחיר סביר יותר, מקומיים ממליצים על בית הקפה Lemon and Thyme. מנוהלים על ידי שני צעירים תאילנדים, הם מתמחים בסנדוויצ'ים טעימים אך גם במבצעים שבועיים אקלקטיים ובמנות דגים.

    הגעה מפאי לצ'יאנג ראי

    במיניבוס: הנסיעה אורכת כ-6 שעות ביציאה ב-7 בבוקר.

    צ'יאנג ראי – יומיים

    העיר הצפונית ביותר בתאילנד, במציאות צ'אנג ראי היא עיירה קצת מנומנמת – אחת הסיבות למהרבים אוהבים אותה. עוד מקום מושלם להירגע, לבלות ולראות כמה אתרים ציוריים להפליא. זה גם מקום נהדר להתבסס בו כדי לחקור את הצפון אם יש לכם יותר מ-3 שבועות, עם טיולים למשולש הזהב ולבקר בשבטי גבעות או לצאת להרפתקאות טיול שונות.

    לינה

    יוקרה : במרחק של כ-2 ק"מ מהעיר נמצא The Riverie. שוכן על אי באמצע נהר קוק, הוא אחד מאתרי הנופש היוקרתיים הטובים ביותר באזור ומתגאה בנופים מדהימים על פני ההרים, וחדרים ומתקנים פנטסטיים.

    טווח בינוני:  למרות שזה די מחוץ לעיר, היינו ממליצים מאוד על Bura Resort. אתר נופש אקולוגי, לכל בונגלו יש מפל שוצף משלו! הוא מעוצב להפליא ומה שעושה אותו כל כך מיוחד הוא הצוות: קשוב, אדיב ומוכן לעזור בכל מה שאתה צריך.

    תקציב:  ממש ליד בזאר הלילה של צ'יאנג ראי ובסמוך למרכז העיר נמצאת Mercy Hostel. אכסניה נהדרת זו מציעה מעונות וחדרים פרטיים, כולם עם wifi, מיזוג אוויר, בריכת שחייה משותפת ושולחן סנוקר!

    יום 19 צ'יאנג ראי

    אנו ממליצים להזמין נהג ליום זה שייקח אתכם למקדשים והאתרים המפורסמים – כן אלה שראיתם מאינסטגרם! העלות לנהג ליום היא בערך 1,600 THB (40 ליש"ט), אז למרות שזה היה קצת יקר זה הפך את היום להרבה יותר פשוט. עם זאת, אם נוח לכם יחסית לרכוב על טוסטוס, אז אתם יכולים גם לשכור אחד עבור היום, אבל קחו בחשבון שצריך לנסוע די הרבה. כמו כן, Grab (גרסת Uber SE אסיה) עובדת היטב, והמוניות אינן יקרות מדי.

    המקדש הלבן

    הקפידו לצאת מוקדם לבקר בוואט רונג קון, הידוע גם בשם המקדש הלבן כדי לנסות ולהימנע מההמונים. אחד מציוני הדרך המפורסמים ביותר בתאילנד, המקדש הזה הוא למעשה תערוכת אמנות בבעלות פרטית, שנוצרה על ידי Chalermchai Kositpopat. הוא בהחלט מהמם אבל לגמרי לא שגרתי ואלטרנטיבה מרעננת למקדשים רבים אחרים. לצד המקדש הלבן הראשי, יש עוד המון תערוכות ומבנים מעניינים שאפשר לחקור. 

    המקדש הלבן, צ'אנג ראי

    מיקום: Pa O Don Chai, Chiang Rai 57000, תאילנד

    פתוח: מדי יום 6:30 עד 18:00

    הבית השחור

    חוויה אלטרנטיבית נוספת, ואהובה על מטיילים רבים, היא הבית השחור או בשמו האמיתי Baan Dam בהחלט שווה את הנסיעה. הבית השחור הוא למעשה פארק עם מבחר מיוחד של מבנים, תצוגות, פסלים ומתקנים. Baan Dam הוא תצוגה של מפעל חייו של האמן התאילנדי Thawan Duchanee. 

    מיקום: 414 Moo 13, Ban Du, Chiang Rai

    פתוח: מדי יום 9:00 עד 17:00

    תדלוק ב-Chivit Thamma Da

    כדי לתת לכם טעימה אמיתית של חיים בסגנון קולוניאלי, ובגלל שהוא נמצא ממש בהמשך הדרך מהתחנה האחרונה שלנו של היום, אנחנו ממליצים ללכת ל-Chivit Thama Da לארוחת צהריים או אפילו סתם תה אחר הצהריים ועוגה. המקום קצת בקצה היקר יותר, אבל הקפידו לשבת למעלה באזורי הספרייה, שם תוכלו לשחק ביליארד או סנוקר בחינם בזמן שאתם אוכלים בחוץ על המרפסת המשקיפה על נהר קוק.

    המקדש הכחול

    ולתחנה האחרונה של היום, 2 דקות נסיעה או 5 דקות הליכה מהמסעדה, תמצאו את המקדש הכחול, Wat Rong Suea Ten. אם לא ראיתם תמונות של המקום הזה, בטח ניחשתם לפי השם, המקדש התאילנדי הזה מעוצב כמעט אך ורק בכחול, ומספק לו סגנון מאוד ייחודי.

    המקדש הכחול, צ'אנג ראי

    מיקום: 306 Maekok Rd, מחוז צ'יאנג ראי, צ'יאנג ראי

    פתוח: מדי יום 6:00 עד 19:00

    יום 20 צ'יאנג ראי

    Wat Huay Pla Kang

    הבוקר, צאו לכיוון צפון צ'יאנג ראי, שם תמצאו את מתחם המקדשים הסיני של Wat Huay Pla Kang, הכולל שלושה מקדשים נפרדים וכולם שונים מאוד. ראשית יש את הבודהה הענק, די מרשים בפני עצמו, אבל כשמוסיפים את המדרגות המובילות אליו, מוגנים על ידי דרקונים ענקיים – זה יוצר מקום די קסום. אתם יכולים גם לעלות במעלית בתוך הבודהה עם נוף נהדר.

    דרקונים, וואט הואי פלא קאנג, צ'אנג ראי

    ממש בסמוך, יש לכם מקדש לבן מעוצב מאוד, ולצדו הפגודה בת 9 קומות ששוב תוכלו לטפס לפסגה, ולספק נוף מצוין של הסביבה.

    אחד הדברים הטובים ביותר בוואט הואי פלא קאנג הוא שהוא גם היה ריק יחסית. הלכנו באמצע אחר הצהריים ומצאנו את עצמנו כמעט לבד.

    מיקום: 553 Moo 3 | רימקוק, צ'יאנג ראי 57100

    פתוח: מדי יום 8:00 עד 18:00

    קפה חתול

    לאחר בילוי במתחם המקדש, הגיע הזמן לחזור לצ'אנג ראי. אם אתם רעבים, בהחלט נמליץ לכם לנסות את המבורגר Veggie ושייק שוקולד ב- Kunda Vegan. אז זמן להירגע על ידי בילוי אחר הצהריים במנוחה בין כמה חברים פרוותיים בבית הקפה CAT 'n' A CUP Cat. 

    cat cafe chiang rai

    מיקום: 596/7 Phaholyothin Rd, Chang Wat Chiang Rai 57000

    פתוח: מדי יום 11:30 עד 22:00

    בזאר הלילה

    פתוח כל לילה, שוק הלילה הזה נהדר לחקור ולנסות כמה פינוקים מקומיים. יש בו כל מה שהייתם מצפים משוק לילה בתאילנד, אבל בהתחשב בקירבה למרכז העיר ובידידותם של בעלי הדוכנים, הוא מספק חוויה מיוחדת גם אחר שראיתם לא מעט שווקים.

    מיקום: Phaholyothin Rd, צ'יאנג ראי

    פתוח: מדי יום מ-18:00 עד 23:00

    הגעה מצ'יאנג ראי לבנגקוק

    בטיסה: יש המון אפשרויות טיסה ישירה לבנגקוק  – אלה לוקחות בערך 1.5 שעות

    באוטובוס:  אוטובוסי הלילה לוקחים כ-12+ שעות בין צ'אנג ראי לבנגקוק.

    בנגקוק – יום אחד

    יום 21 יום אחרון לחקר בנגקוק

    אז תלוי אם טסתם מצ'אנג ראי חזרה לבנגקוק בערב הקודם, נוסעת לילה באוטובוס או טסתם לבנגקוק היום, ייתכן שיהיה לכם קצת יותר זמן לצאת משדה התעופה ולחקור את העיר. וכך, השארנו עבורכם את המקדש האהוב עלינו לסוף. מקדש הר הזהב – Wat Saket. הוא כל כך שקט ויש לו נוף נהדר של העיר. אז ודא שזו התחנה האחרונה שלכם במסלול של 3 שבועות בתאילנד.

    תמונה של ילדה במקדש הר בבנגקוק תאילנד

    מיקום: 344 Thanon Chakkraphatdi Phong, Khwaeng Ban Bat, Khet Pom Prap Sattru Phai, Krung Thep Maha Nakhon 10100

    פתוח: מדי יום 8:00 עד 17:00

    ובמקרה שיש לכם קצת יותר זמן בעיר, הנה כמה דברים נוספים שאולי כדאי לכם לבדוק:

    • סיור בבית ג'ים תומפסון
    • צא לסיור אוכל רחוב
    • בקר בפארק לומפיני
    • תספוג קצת היסטוריה במוזיאון הלאומי

    כמה משפטים תאילנדיים שימושיים

    • שלום – Sawadee Krap
    • מה שלומך? – Sabaaidii mai?
    • אני בסדר – Sabaaidii
    • אני לא טוב – מאי סבאיי
    • תודה – Khop קון
    • סליחה – Khot hort
    • להתראות – באי

    שאלות נפוצות