צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

שנורקלינג וצלילה עם ילדים בקו טאו

קו טאו, אי קטן במפרץ תאילנד, הוא מכה לצלילה ושנורקלינג לכל הגילאים.

טיול צלילה משפחתי לקו טאו
    החלטנו לנסוע לקו טאו כמעט רק בגלל הזדמנויות הצלילה והשנירקול שם. האי ידוע יותר בתור "מפעל" של תעודות צלילה, ולפעמים תראו סירות רבות באותם מקומות, אבל זה קורה גם אם תצללו בקו לנטה ובאו נאנג.

לפני שהלכתי לקו טאו ערכתי מחקר על בתי הספר לצלילה ובאיזה חלק של האי להישאר. רצינו להישאר בחלק שקט של האי ובחרנו ב-Chalok baan kao bay וב-New Heaven Dive School.

New Heaven מתמקדת בשמירה על תיירות אקולוגית אחראית ומלבד בית הספר לצלילה, הם מפעילים תוכנית לשימור שוניות ושימור ימי. יש להם גם לינה נהדרת במחיר מוזל כשאתה צולל איתם. שילמנו 600 באט עבור חדר צלע גבעה עם מאוורר ובהמשך עברנו לחדר נוף לים עם מיזוג אוויר עבור 1,200 באט.

ימי צלילה עם New Heaven Dive School

אתרי הצלילה של קו טאו ממוקמים ברובם במרחק שיט קצר בסירה משם. זה הפך את טיולי הצלילה שלנו לקלים ורגועים, במיוחד כאשר מועדון הצלילה יוצא לצלילות מעט מאוחר יותר מרוב בתי הספר האחרים, מה שאומר פחות סירות באתרי הצלילה. אתה תצא על סירה גדולה (עם זאת לא גדולה בהשוואה לכמה מבתי הספר האחרים לצלילה באי) אבל קבוצות נשמרות ל-4 אנשים לכל היותר.

יוצאים על סירה גדולה יותר בסביבות 10-11 בבוקר וחוזרים אחר הצהריים בסביבות 15:00. זה היה אפשרי עבור מטיאס ואני לחלק את טיול הצלילה המורכב משתי צלילות בינינו ולהביא גם את Sixten על הסירה.

זה היה פשוט סידור מושלם עבורנו. ביום הראשון שיצאנו, מטיאס עשה את הצלילה הראשונה בזמן שאני יצאתי לשנרקל עם Sixten. טוב, שנרקלתי. סיקסטן לא יכול לשחות בלי מצופים והוא מפחד להרטיב את הראש, אז הוא בעיקר שיחק. זה היה באתר הצלילה שנקרא הגן היפני, שנמצא ממש מזרחית לאי קו נאנג יואן. זה אתר שסירות רבות מביאות גם עם שנורקל, אז הוא עמוס, אבל גם מדהים ביופיו ועם ראות נהדרת. סיקסטן אפילו יכול היה לראות את הדגים מבלי להכניס את ראשו למים.

צוות צלילה נהדר ומחירים טובים

גם מדריכי הצלילה (מטיאס עשה רענון) וגם מאמני הצלילה היו סופר מגניבים וידידותיים. התדריכים באתר הצלילה היו יסודיים ורגועים, והצלילות היו בקצב רגוע עם הרבה זמן להסתובב ולהתבונן בכל מה שמצאתם מעניין.

חלק מהימים שצללנו פגשנו משפחות אחרות עם ילדים גדולים יותר שעשו את הצלילה הראשונה שלהן. ילדים יכולים להתחיל לצלול כשהם בני 7-8, על ידי ביצוע תכנית SSI Scuba Rangers או תכנית Bubblemaker של Padi. להורים המתעניינים בצלילה, זו היא ההיכרות המושלמת לעולם היפה מתחת לפני השטח של האוקיינוס.

אנו מקווים שהקסם שלנו לים הולך להשפיע על Sixten ובסופו של דבר יתחבר לו לחיי המים. יכולנו לראות שהפחד שלו ממים פחת לאט רק על ידי הגעתנו לטיולי הצלילה האלה.

להביא את ילדך למסע צלילה

לשלושתנו היו הימים הטובים ביותר על סירת הצלילה ועבור Sixten היום היה מלא בחוויות חדשות וגדולות.

מלכתחילה, היה כיף עבור Sixten רק להתבונן ולצפות בכל המתרחש בסירת צלילה גדולה. הוא שמע אותנו מדברים הרבה על הצלילה שלנו וראה תמונות ממנה. אז הוא היה נרגש ללכת איתנו ולראות בעצמו איך זה עובד. הוא חשב שזה מאוד כיף לראות אותנו לובשים את הציוד וקופצים למים, כמו גם לקבל את פנינו ואת הצוללים האחרים בחזרה על הסירה.

סירה קטנה לקחה אותנו מחנות הצלילה לסירת הצלילה עצמה. הקפטן הצעיר והמגניב שלקח אותנו החוצה ובחזרה, שם לב איך סיקסטן התעניין בהיגוי שלו ואז זה הפך לטקס קטן שהוא ישב לידו את סיקסטן, כדי שסיקסטן יוכל לעזור לו לנווט את הדרך. זה היה סופר מגניב עבור Sixten ועוד סיבה למה הוא רצה ללכת איתנו לצלול שוב למחרת.

עבור מטיאס ואני, זה היה נהדר להיות ביחד בים ולחלוק את החוויות כמה שאפשר מבלי לצלול ביחד.

אתרי הצלילה בקו טאו

חלקנו טיולי צלילה בשלושה ימים וגם למטיאס היה יום לבד, אז יצא לנו ללכת לרבים מאותם אתרי צלילה. שנינו צללנו ב-White Rock, בגן היפני וב-Aow Leuk. צללתי גם באי הכרישים ומטיאס במפרץ טנוטה. הכל צלילות נהדרות ודי קלות, עם הרבה חיים למרות שהאלמוגים התקשו קצת אחרי שסופה גדולה פקדה את האי רק בסוף ינואר. בחלק מהאתרים היה גם לא מעט אשפה, אז היה קצת אתגר נוסף לצלילות, לאסוף פסולת בדרך.

שנורקלינג מסביב לקו טאו

תכננו להישאר בקו טאו במשך שבוע אבל בסופו של דבר נשארנו לשניים. נשארנו במפרץ Chalok Baan Kao במשך כל השבועיים.

השנורקלינג כאן הוא הטוב ביותר בחוף יוני ג'ואה ובמפרץ הכריש, שם תוכלו לשנרקל מהחוף. אתה יכול להגיע למפרץ הכרישים בהליכה דרומה מצ'לוק ואחרי 5-10 דקות יש שער לשביל קטן בצד שמאל שלוקח אותך לחוף קטנטן, ממנו ניתן לשחות בקלות אל השונית. טונות של דגים וסיכוי טוב לזהות כרישי שונית שחורים.

שכרנו גם קיאק מאתר הנופש Carabao Dive והלכנו לקצה המערבי של מפרץ Chalok Baan Kao, שם השנורקלינג ליד תצורות סלע גדולות היה נהדר.

סיור שנורקל בסירת קו טאו

יש עוד המון נקודות שנורקלינג ברחבי האי. יש מדריך תיירים רשמי של קו טאו, שיש לו מפה שלהם. ברוב המלונות וכו' יש את המדריך שהוא בחינם. מקומות רבים מארגנים גם סיורי שנורקל. אנחנו באופן אישי לא יצאנו לסיור מכיוון שהיינו צריכים לעשות שנורקלינג כשהלכנו עם סירת הצלילה. ראינו רבות מסירות הסיור בשנורקל באתרים שונים, רבים מהם ענקיים. לא משהו שמושך אותנו. כנראה שעדיף לך לשכור לונגטייל פרטי ליום אחד. פשוט לך לים בבוקר ומצא קפטן שאתה אוהב. נראה היה שהמחיר לסיור פרטי נקבע פחות או יותר על 2.500 באט לטיול יום.

שימור ימי בקו טאו

פעילות מגניבה היא ללכת לבקר בבית הספר New Heaven Dive בבוקר (בסביבות 10:00) שם הם מאכילים את צבי הים התינוקות במדגרה. כששהינו שם, זה הפך לטקס יומי עבורנו, ומשהו שסיקסטן אהב. עוזר במיוחד למילוי מיכלי הצבים בצינור מים. כיף לו, וקצת פחות עבודת כפיים לאנשי שימור הים.

אוכל מקומי בקו טאו

למרות שקו טאו קטן, יש הרבה אפשרויות טובות של אוכל תאילנדי, מערבי ואוכל אחר כמו יפני וקוריאני. אכלנו את כל הארוחות שלנו באזור באן צ'לוק ואכלנו אוכל נהדר.

אם מתחשק לכם אוכל מערבי, אופציה טובה היא KoPPee, שנמצאת בבעלות אותה משפחה בעלת בית הספר לצלילה New heaven וממוקמת ממש לידו, הם מכינים אספרסו טוב, עוגות, סלטים בריאים, ויש להם מבחר יפה של ירוקים. ומיצים טריים. אתה יכול להירגע בפופים ולהשתמש בבריכה תוך כדי השקיעה.

מקומות טובים נוספים היו Your Place ומסעדת מזנון BBQ תאילנדית מקומית (וזולה מאוד).

הגעה לקו טאו

יש הרבה נתיבי מעבורת לקו טאו. אפשרויות לילה איטיות או קטמרנים במהירות גבוהה. האפשרויות המהירות מופעלות על ידי Lomprayah, Seatran ו-Songserm ונמשכות בין 3 ל-5 שעות, תלוי במיקום היציאה שלך. סירות יוצאות מ-Donsak, Tapee Pier (Surat Thani) ומ-Chumpon, כלומר יהיו לך אפשרויות רבות להגיע לאי.

לקחנו את הטיול מהאט יאי, עם מיניוואן לדונסאק ואחר כך מעבורת סיטראן. בדרך חזרה לקחנו את Lomprayah (דרך Koh Samui) למזח Tapee עם העברה לתחנת הרכבת Surat Thani, מכיוון שהיינו צריכים לתפוס את רכבת הלילה לבנגקוק.

בדוק עם סוכנויות נסיעות במיקום שלך או הזמינו כרטיסים בעצמכם, הכל די קל למרות שהנסיעה ארוכה למדי.

קו טאו עם ילדים

נהנינו מאוד בקו טאו. החופים סופר ידידותיים לילדים, ובהרבה מקומות תמצאו בריכת שחייה. שנורקלינג טוב, צלילה נחמדה מאוד ושקט למדי בדרום פירושו שזה מקום שאנחנו רואים את עצמנו חוזרים אליו.